تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802580286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه به ایجاد بیش از 800هزار فرصت شغلی جدید نیاز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی: سالانه به ایجاد بیش از 800هزار فرصت شغلی جدید نیاز است زاهدان - ایرنا- معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه نیاز به ایجاد 800 تا 900 هزار فرصت شغلی جدید است، برای تحقق این تعداد شغل نیاز به رشد تولید هفت درصد است و میزان سرمایه گذاری هم باید بیش از این رقم باشد.


به گزارش ایرنا، حسن طایی روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زاهدان با تاکید بر اینکه محیط کسب و کار نیاز به بهبود دارد، افزود: تنها در فضای امن اقتصادی و با تامین زیرساختهای لازم سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال رونق پیدا می کند.
به گفته این مسئول، در صورت تحقق رشد تولید ، اشتغال ایجاد می شود برای این منظور به سرمایه گذاری بیشتری نیاز است.
وی اضافه کرد: در کنار رشد سرمایه گذاری و بحث بازار کار، سیاست واردات و صادرات کشور باید متناسب با سطح تولید داخلی باشد که در این ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت و گوهایی انجام شد.
این مسئول با تاکید بر افزایش فرهنگ آفرینی اظهار کرد: بازار کار نیاز به ارتقای فرهنگ کار دارد و کار آفرینی برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ فرصت های شغلی موجود ضروری است.
وی بیان کرد: در کارآفرینیی همواره باید خلق فرصت های جدید شغلی و نیز نوآوری برای بهبود در فرایند تولید مورد نظر باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اشتغال ، توسعه فرهنگ کارآفرینی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، هرچند کار آفرینی توام با خطر است.
طایی ادامه داد: ضمن توجه به بازارکار باید همگان از طریق اطلاع رسانی از فرصتهای شغلی ایجاد شده مطلع شوند،تا اوضاع بازار کار بهبود پیدا کند.
وی اضافه کرد: در این صورت کارفرمایان می توانند بهترین نیروها را جذب کنند و برای سازماندهی این نیروها به کانونهای کاریابی نیاز است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: علاوه بر700 کاریابی داخلی ، 80 کاریابی خارجی نیز در کشور داریم.
وی ادامه داد: ضروری است تولید کننده داخلی با حفظ کیفیت محصول ، کالای مناسب با بازار و مشتری پسند تولید کند و در کنار موارد مذکور علاوه بر سرمایه گذاری به نظام کارآمد و تسهیل گر هم نیاز داریم .
وی ادامه داد: شاخصهای بازار کار در سیستان و بلوچستان نشان می دهد که میزان مشارکت اقتصادی در استان پایین است و به همین دلیل منطقه نسبت به دیگر استانها توسعه نیافته تر است .
بر اساس آمارها مشارکت اقتصادی در ایران 37 درصد است که این رقم نسبت به نرم جهانی 27 درصد کمتر است در حالی که میزان مشارکت اقتصادی در سیستان و بلوچستان 28تا 29درصد است.
وی تصریح کرد : به همین دلیل میزان درآمد مردم کم و بیکاری در اسان بالاست در حالیکه باید بر عکس باشد.
طایی افزود: سیستان و بلوچستان به ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی نیاز دارد ،لازم است کانون کارآفرینی در استان تشکیل و راه اندازی شود.
وی افزود: برای ایجاد اشتغال و ثبیت فرصت های شغلی موجود نیاز است که ایده به طرح تبدیل شود و طرح ها قابل سنجش و گزینش باشد، منابع مالی آن مشخص و ضمن توجه به نیاز بازار به موضوع سودآدوری کالایی که قرار است با اجرای طرح تحقق پیداکند، هم مشخص باشد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و حفظ شغل های موجود گفت: در این رابطه به نگاه درونی و بیرونی نیاز است.
طایی افزود: برای افزایش تولید نیاز به افزایش سطح مهارت و تخصص نیروهای کار داریم و جذب نیروهایی که مهارت بهتری پیدا می کنند و صاحب نوآوری و خلاقیت هستند، مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه ذائقه مشتری همواره در حال تغییر و نیاز به کالای جدید است، گفت: همه مدیران و کارفرمایان به بازارهای جدید و فروش کالای با کیفیت و قیمت مناسب توجه کنند و با معرفی محصول به مصرف کننده، بخشی از مشکل رفع خواهد شد.
وی در مورد نگاه بیرونی به سرمایه گذاری و اشتغال یادآورشد: مدیران بنگاه های اقتصادی به بازاریابی، فروش کالا ، بهبود کیفیت، نوآوری و قیمت پایین توجه کنند.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی جهان و حضور رقبای متعدد در بازارهای منطقه ای و بین المللی ، همواره به نوآوری و ارتقای کیفیت کالا نیاز است.
همچنین علی قلی حیدری مشاور معاونت امور تعاون وزارتخانه مذکور درخصوص حمایت از تعاونی ها گفت: در این ارتباط برنامه هایی تهیه و تدوین شد.
وی افزود: این برنامه ها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه فرهنگ کار گروهی، توسعه مدیریت در تعاونی ها ، توسعه بازار و معرفی برند، توسعه تعامل شبکه ای ، تقویت همکاری بین سازمانی، تامین منابع مالی بالادستی و تعمیم نظارت است.
وی اضافه کرد: از 110هزار تعاونی فعال تنها 15درصد از نظر توسعه تعامل شبکه ای با هم ارتباط دارند.
2047/


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن