تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821102781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرس دانشگاه: حقوق شهروندی از مباحث مهم در سطح ملی و بین المللی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدرس دانشگاه: حقوق شهروندی از مباحث مهم در سطح ملی و بین المللی است تهران- ایرن- کارشناس و مدرس دانشگاه با مهم ارزیابی کردن حقوق شهروندی معتقد است حقوق شهروندی از مباحث مهم و تاثیرگذار در سطح ملی و بین المللی است.


" فهیمه حسینی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حقوق شهروندی هدیه الهی و جزو حقوق ذاتی و فطری انسان هاست.
وی ادامه داد: حقوق شهروندی از صفات انسانی محسوب می شود، کسی نمی تواند هدیه کند، غیرقابل انتقال است و تقسیم ناپذیر است.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: درگذشته، شهروندی تنها از دیدگاه شهر و شهرنشینی مورد بررسی قرار می گرفت اما امروزه با گسترش جوامع بشری و غلبه فضای الکترونیک بر زندگی اجتماعی مسأله حقوق شهروندی مسأله ای مهم و قابل تأمل است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از واژه حقوق شهروندی به عنوان یک اصطلاح تخصصی و قابل تفسیر در حوزه گسترده علم حقوق در سال 1383 با تصویب قانونی خاص با عنوان « احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی » مطرح شد.
**اصطلاح حقوق شهروندی
این مدرس دانشگاه در ادامه به اصطلاح حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: حقوق شهروندی به معنای عام کلمه عبارتست از کلیه حقوقی که یک شهروند براساس قوانین و مقررات و ارزش های مشترک در یک کشور از آن برخوردار است.
وی اضافه کرد: در واقع حق شهروندی به اعتبار تابعیت برقرار می شود؛ بنابراین این تعریف واقعیت است که « حقوق شهروندی » مفهوم نسبتا وسیعی است که شامل حقوق سیاسی و غیر سیاسی می شود.
این کارشناس ارشد حقوق تاکید کرد: می توان گفت حقوق شهروندی، شامل حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود .
وی در ادامه به یکی از مسائل مهم که در حوزه شهروندی باید پرداخته شود اشاره کرد و افزود: برقراری مساوات و برابری میان افراد یک جامعه از مسائل مهم در حوزه حقوق شهروندی است.
حسینی ادامه داد: حقوق مربوط به مساوات در برابر قانون ، مساوات در برابر دادگاه ها مساوات در پرداخت مالیات ، مساوات از لحاظ اشتغال به مشاغل دولتی و مساوات در خدمت نظام وظیفه عمومی است.
وی تاکید کرد: مهم ترین مفاهیم حقوق شهروندی، حقوق عمومی است و شامل حق حیات، حق آزادی و مساوات است.
تهرام/7243/


29/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن