تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798496258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود حجم بالای سرمایه های خارجی، عامل مهم شتاب به روند توسعه کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس اقتصادی؛ ورود حجم بالای سرمایه های خارجی، عامل مهم شتاب به روند توسعه کشور تهران - ایرنا - یک کارشناس مسایل اقتصادی، جذب سرمایه های خارجی را عامل شتاب به روند توسعه و بازار سرمایه دانست و افزود: ورود حجم بالای سرمایه های خارجی به کشور نیازمند ایجاد شرایط مطلوب و اطمینان بخش برای امنیت سرمایه ها است.


علی عمرانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، جذب سرمایه های داخلی و خارجی را ابزار مهم دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر و تولید ثروت بیشتر در کشور دانست و افزود: استقبال سرمایه گذاران به عوامل ساختاری، جغرافیایی، اقتصادی و سیاست گذاری خارجی کشور بستگی دارد.
وی تصریح کرد: البته مطلوبیت یک یا چند متغیر به تنهایی برای تشویق سرمایه گذاری مستقیم خارجی کافی نیست بلکه ارزیابی تمام متغیرها می تواند منجر به انجام سرمایه گذاری خارجی شود.
این اقتصاددان با تاکید به نیاز اقتصاد کشور به نقدینگی از طریق انجام سرمایه گذاری های داخلی و خارجی جدید، تصریح کرد:مسئولان اقتصادی کشور و نهادهای مرتبط با مقوله سرمایه گذاری، باید لوزام و بسترهای تحقق آن را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران برای رقابت و کسب سود بیشتر، علاقه مند به سرمایه گذاری در مناطق مستعد هستند، افزود: از این رو باید تحرک کافی در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی کشور از جمله مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم شود.
عمرانی؛ توجه به منابع سرمایه، ارتقا بهره وری و بهره مندی از ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی را تلاشی برای رسیدن به رشد اقتصادی دانست و افزود: سرمایه گذاری مستقیم خارجی اثرات قابل توجهی بر متغیرهای کلان اقتصادی از جمله تنزل نرخ سود و ارز، کاهش بدهی دولت و واردات و رفع بیکاری و بهبود توزیع درآمد خواهد داشت.
وی یادآور شد: در کشورهایی که درآمد سرانه و حجم پس اندازها ناکافی است، سرمایه گذاری خارجی بخشی از نیاز کشور به منابع مالی را تامین می کند از این رو جذب سرمایه ها موجب رشد اقتصادی شده و از فشار بر تراز پرداخت های خارجی که در نتیجه افزایش تقاضا برای کالاهای وارداتی ایجاد شده، می کاهد.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه با جذب سرمایه های خارجی می توان نسبت به احداث زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز از طریق سرمایه گذاری خارجی اقدام کرد، افزود: کشور در سایه رشد و توسعه اقتصادی می تواند خود را به بازار جهانی پیوند بزند.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد جهانی، سرمایه گذاری خارجی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند، افزود: البته دولت ها برای رسیدن به اقتصاد توسعه یافته باید توجه خاصی به مقوله سرمایه گذاری داشته باشند و با کمک برنامه ریزان اقتصادی خود محورهای سرمایه گذاری های مفید و راههای جذب آن را روشن کنند.
اقتصام 4)1070**1558


28/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن