تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798363127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: راهبرد دولت عراق در مبارزه با داعش به بار نشسته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سازمان ملل: راهبرد دولت عراق در مبارزه با داعش به بار نشسته است خبرگزاری پانا : سازمان ملل متحد اعلام کرد نظامیان عراقی که از حمایت قبایل برخوردار شده اند، افراط گرایان گروه داعش را مجبور به عقب نشینی کرده اند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان ساعت 01:01

به گزارش خبرگزاری پانا،به نقل از فرانسه از نیویورک، نیکولای ملادنوف، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عراق روز چهارشنبه اعلام کرد راهبرد دولت جدید عراق مبتنی بر استخدام کردها و اعضای قبایل محلی به منظور کمک به نظامیان ارتش در مبارزه با ستیزه جویان گروه داعش، موثر واقع شده است و آثار و نتایج آن به تدریج نمایان می شود. نیکولای ملادنوف که در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت، خاطر نشان کرد حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق در راهبرد خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش، برخی تدابیر موثر اتخاذ کرده است. دولت جدید عراق حقوق سربازان متعلق به قبایل محلی را پرداخت کرده ، آنها را به تسلیحات لازم مجهز کرده، به آنها آموزشهای نظامی داده و حتی به نیروهای داوطلب مبارزه با داعش نیز ضمانت های قانونی داده است. این راهبرد دولت جدید عراق در مقابله با داعش موثر واقع شده و موجب شده است عراقی ها به تدریج در جبهه های مختلف بر ضد داعش قوت بگیرند. کشتار سیصد و بیست و دو تن از اعضای قبیله البونمر توسط افراط گرایان داعش دیگر قبایل عراقی را بر آن داشت تا با دولت در مبارزه با این گروه افراط گرای مسلح متحد شوند.
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق همچنین از تمام گروههایی که با افراط گرایان داعش بیعت نکرده اند، دعوت کرد برای حل اختلافات خود با دولت عراق، با مقامات بغداد وارد گفتگو شوند و به جبهه مبارزه با داعش بپیوندند.
حیدر العبادی سپتامبر گذشته در شرایطی قدرت را در عراق به دست گرفت که این کشور از اوایل تابستان صحنه تاخت و تاز افراط گرایان مسلح داعش شده بود و این گروه توانسته بود بخشهایی از این کشور را به اشغال خود درآورد. دولت حیدرالعبادی هفته گذشته با منطقه خودگردان کردستان عراق برای حل و فصل مناقشه ای طولانی که بر سر فروش نفت و پرداخت حقوق کارمندان دولت منطقه کردستان وجود داشت، توافق نامه امضا کرد. امضای این توافق نامه زمینه را برای همکاری دولت عراق با مبارزان کرد عراقی موسوم به پیشمرگه ها که با افراط گرایان داعش مبارزه می کنند، فراهم کرد. عراقی ها هفته گذشته بزرگ ترین پیروزی خود را بر ضد گروه داعش از ابتدای تهاجم این گروه در عراق به دست آوردند و موفق شدند کنترل شهر بیجی را از این گروه پس بگیرند.
نیکولای ملادنوف افزود طبق آمار و ارقامی که سازمان ملل متحد به دست آورده است از ابتدای حملات گروه داعش و درگیریهایی که میان این گروه و نظامیان و قبایل عراقی روی داده است دست کم ده هزار غیرنظامی عراقی کشته شده و بیست هزار نفر نیز زخمی شده اند. این در حالی است که این خشونت ها بیش از یک میلیون و نهصد هزار عراقی را نیز آواره کرده است. ملادنوف تاکید کرد عراقی ها اکنون دوره وحشتناکی از تاریخ کشورشان را سپری می کنند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن