تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819356338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال‌ها تحقیق بی‌نتیجه درباره 2جنایت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سال‌ها تحقیق بی‌نتیجه درباره 2جنایت
کد خبر: ۴۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 18 November 2014


حکم پرداخت دیه به اولیای‌دم دومقتولی که در جنایت‌های جداگانه به قتل رسیده‌ و قاتلانشان شناسایی نشده‌اند صادر شد. 

به گزارش شرق، در اولین پرونده که در شعبه74 دادگاه کیفری ‌استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، اولیای‌دم زنی به نام ملیحه که سال87 به قتل رسیده ‌بود درخواست کردند از بیت‌المال دیه دریافت کنند.  مطابق اوراق پرونده، جسد این زن در حالی‌که دستمالی در دهانش کرده‌ بودند، در خانه‌اش پیدا شد. وقتی فرزند ملیحه پلیس را خبر کرد مدعی شد از اینکه چه اتفاقی برای مادرش افتاده ‌است خبر ندارد.

او گفت: «من به شهرستان رفته‌ و چندروز آنجا بودم وقتی برگشتم جسد مادرم را در خانه پیدا کردم اصلا نمی‌دانم او چرا کشته شده و چه اتفاقی افتاده ‌است چون خواهرم هم ازدواج کرده‌ بود غیرطبیعی نبود که مادرم تنها باشد اما او زن محتاطی بود و هیچ‌وقت در خانه را باز نمی‌گذاشت و با غریبه‌ها هم رفت‌وآمد نمی‌کرد.»

وقتی جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت مشخص شد ملیحه بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن و خفگی جان‌ باخته ‌و عامل قتل به‌صورت ناگهانی به سمتش حمله کرده و فرصت دفاع به مقتول نداده ‌است. تحقیقات ماموران نشان داد شوهر اول ملیحه که پدر فرزندانش بوده سال‌ها قبل فوت شده و او با مردی دیگر ازدواج کرده‌ که او نیز فوت شده بود و زن میانسال از آن پس تنها زندگی می‌کرد. همچنین مشخص شد ملیحه با مردی به نام کیوان آشنایی داشت. کیوان به‌عنوان مظنون بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما تحقیقات از وی نتوانست سرنخی به ماموران بدهد و کیوان ثابت کرد روز قتل اصلا در تهران نبوده و با چندنفر به خارج از شهر رفته بوده. ضمن اینکه اختلافی میان او و ملیحه وجود نداشت. در این میان دومرد دیگر که ماموران به آنها مظنون شده‌ بودند نیز مورد بازجویی قرار گرفتند اما این کار نیز نتوانست راز قتل زن میانسال را فاش کند. با گذشت حدود شش‌سال از حادثه و با توجه به اینکه عامل یا عاملان قتل شناسایی و بازداشت نشدند، اولیای‌دم درخواست دریافت دیه از بیت‌المال کردند. جلسه رسیدگی به این درخواست روز گذشته در شعبه74 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد.

نماینده دادستان در ابتدای جلسه موافقت دادستانی با این درخواست را اعلام کرد و گفت: «پرونده برای رسیدن به نتیجه همچنان باز است و نیروهای پلیس همچنان دستگیری عامل قتل را در دستور کار خود دارند.» سپس فرزندان مقتول درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال کردند و گفتند به هیچ‌کس مظنون نیستند و مظنونان را قبلا به پلیس معرفی کرده‌اند که نتیجه‌ای نداشته.

دادگاه با پایان جلسه به‌دلیل اینکه پرونده روند قانونی خود را طی کرده و تحقیقات زیادی انجام شده بود رای بر پرداخت دیه از بیت‌المال دادند. قضات در دومین جلسه به پرداخت دیه به اولیای‌دم مردی حکم دادند که 11سال قبل به آتش کشیده شده و جانش را از دست داده ‌بود. این پرونده که در شعبه71 دادگاه کیفری‌ استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران آغاز شد. سپس خانواده مقتول اعلام کردند به‌جز شخصی که مورد ظن ماموران بود به کس دیگری مظنون نیستند.

یکی از اولیای‌دم گفت: «سال82 به ما خبر دادند سعید توسط شخصی سوزانده شده‌ و او را به بیمارستان برده‌اند. کسانی که او را از مغازه‌اش به بیمارستان برده بودند ‌قاتل را ندیده بودند. روزهای اول هم سعید که در بیمارستان بستری بود، می‌گفت نمی‌داند چه‌کسی این کار را کرده ‌است اما بعد از چندروز گفت با شخصی به نام امیر اختلافاتی داشته و او این کار را کرده است.»

وی گفت: «امیر را به‌عنوان مظنون معرفی کردیم. استناد ما گفته‌های سعید قبل از مرگش بود. ماموران امیر را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. امیر قبول کرد با سعید درگیری و اختلاف داشت اما گفت در قتل بی‌گناه است و اصلا نمی‌داند چرا سعید را کشته‌اند. او ادعا کرد درگیری آنها در حدی نبود که بخواهد سعید را به آتش بکشد. ما شخص دیگری با نام امیر در میان دوستان سعید نمی‌شناسیم و سعید هم حرف بیشتری به ما نزد که بتوانیم به پلیس بگوییم. به همین دلیل قاتل شناسایی نشد.»

به این ترتیب با توجه به اینکه در این پرونده نیز سرنخی به‌دست ‌نیامده ‌بود، قضات رای بر پرداخت دیه قانونی از بیت‌المال در حق اولیای‌‌دم صادر کردند.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن