تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد طلاب تبلیغی جهادی، سفیران دین در میان محرومین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
طلاب تبلیغی جهادی، سفیران دین در میان محرومین
طلاب گروه تبلیغی جهادی سفیر قم با حضور در مناطق محروم استان کرمان با عزم و اراده جهادی تحولی عمیق در اعتقادات دینی و فرهنگ عمومی مردم ایجاد کردند.

خبرگزاری فارس: طلاب تبلیغی جهادی، سفیران دین در میان محرومین



خبرگزاری فارس – حسین طالب‌علی: اردوی جهادی حرکتی است که در سال‌های اخیر به صورت پر رنگ‌تر در جامعه مطرح شده و قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و طلاب علوم دینی به صورت روزافزون جذب فضای معنوی و سازنده آن می‌شوند. فضایی که ترسیم‌کننده جلوه‌های ایثار، از خودگذشتگی و دستگیری از محرومان است و در یک کلام ساخته شدن و سازندگی را به همراه دارد. طیف‌های مختلف مردم با حضور در این فضا کمر همت می‌بندند و هر کس به تخصص خود با نیتی‌ الهی و با تحمل سختی‌های فراوان برای یاری رساندن به محرومین و مستضعفین جامعه که بنیانگذار انقلاب اسلامی آنها را صاحبان اصلی انقلاب ذکر کرده و همواره بر رسیدگی به مشکلاتشان تاکید می‌کردند قدم برمی‌دارند و جهادی سبز را رقم می‌زنند. *روحانیت از پیشتازان خدمت جهادی در مناطق محروم طلاب و روحانیون از جمله پیشتازان عرصه خدمت جهادی در مناطق محروم هستند که این حرکت مقدس آنها طی سالیان گذشته آثار و برکات بسیار خوبی را در جای جای این کشور پهناور به همراه داشته است. طلابی که خالصانه و بدون هیاهوی تبلیغاتی با تحمل مشکلات فراوان برای انجام رسالت آسمانی خود به میان محرومین و مستضعفین هجرت کرده و برای رفع محرومیت اعتقادی و مادی آنها تلاش می‌کنند. گروه تبلیغی جهادی سفیر متشکل از طلاب جوانی است که سال‌ها در این مسیر سخت و شیرین قدم برداشته و با عزم جهادی خود توانسته‌اند در راستای ارتقاء سطح اعتقادی و فرهنگی مناطق محروم خصوصاً در روستای جنوب کشور قدم بردارند. حجت الاسلام حسن بابانژاد مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه این گروه کار تبلیغی خود را از سال 85 با هفت طلبه آغاز کرد گفت: در نخستین گام با هدف فعالیت تبلیغی در مناطقی که به هر دلیل فعالیت دینی و اعتقادی در آن انجام نشده بود با تعداد انگشت شماری از دوستان یکی از مناطق محروم استان کرمان که در نزدیکی هامون جازموریان بین کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شده بود را انتخاب کردیم. وی ادامه داد: با انتخاب این منطقه عملاً وارد محیطی شدیم که نه تنها مردم از شیعه بودن خودشان اطلاعی نداشتند بلکه از دین چیزی نمی‌دانستند و حتی مردمی را دیدیم که ابتدایی‌ترین نیازها و روابط زندگی اجتماعی را نداشتند و با وضع فرهنگی بسیار اسف‌بار و مشکلات اجتماعی بسیار عجیب زندگی می‌کردند. مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر با اشاره به اینکه تعدادی از افراد شرور در این منطقه ساکن بودند بیان کرد: به دلیل وجود این افراد و همچنین مشکلاتی که مردم منطقه برای نیروهای خدماتی به وجود می‌آوردند هیچگونه امکاناتی به آنجا نرسیده بود و مابقی خانواده‌های این منطقه نیز به آتش این افراد سوخته و در فقر معیشتی و فرهنگی غیرقابل باوری به سر می‌بردند. بابانژاد ادامه داد: بر خودمان تکلیف دیدیم که در هر صورت و با وجود تمام مشکلات رسالتمان را در این منطقه انجام دهیم و حدود دو سال به صورت مستمر کار تبلیغی و فرهنگی در این منطقه محروم انجام دادیم. وی با تاکید بر اینکه این کارها به صورت خودجوش و بدون حمایت خاصی انجام شد ابراز کرد: تمام کارهایی که در این دوسال انجام شد با همت اعضای گروه و بدون حمایت خاصی صورت گرفت. به عنوان مثال قرآن، مفاتیح، چادر و جانماز‌های مازاد اطرافیان را جمع کرده و بین مردم منطقه تقسیم می‌کردیم و در دو سال فعالیت توانستیم تحولی عمیق در اعتقادات و فرهنگ آن مردم ایجاد کنیم.  

  *عنایت رهبر انقلاب اسلامی به کار فرهنگی جهادی مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر گفت: در سال 87 گزارشی از این منطقه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و در آن سعی کردیم به صورت داستان‌وار اوضاع منطقه را بیان کنیم. مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به گزارش ما کردند و آن را به دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری ارسال کردند و در نهایت وی به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولین برای بازدید به منطقه رفتند و به برکت این عنایت رهبر انقلاب اسلامی در کمتر از هفت ماه پنج مدرسه در آنجا ساخته شد و نیازهای آن مکان که بالغ بر 300 خانوار جمعیت داشت همچون راه عشایری، آب، برق، شبکه تلفن همراه، تلویزیون، وام اشتغال و سایر ملزومات فراهم شد.  

بابانژاد افزود: نکته‌ای قابل توجهی که این موضوع داشت توجه حضرت آقا به کار ما بود، ایشان در پیام اخیرشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر ضرورت توجه به مجموعه‌های فرهنگی خودجوش جوان تاکید داشتند و ما این عنایت معظم له را سال 87 حس کردیم و این توجه ایشان انگیزه بالایی در ما ایجاد کرد تا جایی که هفت نفر گروه ما امروز بر اساس همان توجه مقام عظمای ولایت به بیش از یک‌هزار طلبه برادر و خواهر افزایش یافته که ارتباط خوبی با آنها داریم و در مناطق جنوب استان کرمان از جمله کهنوج، عنبر آباد، رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان و فاریاب که واقعاً تعداد زیادی روستا با جمعیت فراوان را در خود جای دادند به فعالیت تبلیغی و جهادی اقدام می‌کنیم.  

*حمایت مادی و معنوی از دانش  آموزان نخبه محروم با کمک خیرین وی با اشاره به اینکه گروه تبلیغی جهادی سفیر بالغ بر 30 هزار نفر دانش‌آموز را زیرپوشش دوره‌های علمی و اعتقادی قرار داده است بیان کرد: با اینکه فعالیت‌هایمان را در مناطق مختلف آغاز کردیم ولی آن منطقه ابتدای کارمان را رها نکردیم و امروز شاهدیم مردمی که در ابتدا کوچکترین آداب زندگی اجتماعی و اصول اعتقادی را نمی‌دانستند امروز متحول شده‌اند و ما طلبه خواهر و برادر و حافظ قرآن در آنجا داریم. مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر تاکید کرد: مردمی که در مسائل ابتدایی زندگی خودشان مشکل داشتند به جایی رسیدند که مسجد و مدرسه ساختند و فرهنگ دینی و اعتقادشان بسیار رشد کرد و همه این آثار نتیجه برکت نگاه آقا برای ادامه کار در مناطق محروم بود. بابانژاد برنامه‌ریزی و کار بر روی دانش‌‌آموزان نخبه محروم را از دیگر فعالیت‌های این گروه عنوان کرد و گفت: برای حمایت از دانش‌آموزان نخبه در مناطق محروم کانون نخبگان را ایجاد کردیم، چرا که نخبگان برای رشد و شکوفایی ظرفیت‌هایشان نیازمندی‌های بیشتری دارند و ما از طریق کمک‌های مالی خیرین برنامه‌های مختلف آموزشی و اردوهای علمی و تفریحی برای آنان تدارک می‌بینیم و مبلغان ما در خوابگاه‌های آنان مستقر می‌شوند و به تربیت دینی و اعتقادی آنها در کنار تقویت بنیه علمی و تحصیلی‌شان می‌پردازند.  

  *اجرای طرح «زیارت اولی» برای مردم مناطق محروم وی از اجرای طرح «زیارت اولی» در مناطق محروم خبر داد و گفت: در این طرح به صورت سالانه تعدادی از مردم مناطق محروم که تا به حال به مشهد مقدس سفر نکرده‌اند را با مشارکت خیرین به پابوس امام رضا(ع) می‌بریم که این برنامه نیز برکات زیادی برای ما داشته و خاطرات عجیبی از آن داریم. مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر در ادامه از برخوردهای مردم مناطق محروم با طلاب جهادی سخن گفت و اظهار کرد: ما ابتدا که وارد منطقه‌ شدیم مردم اعتنایی به ما نمی‌کردند و حتی از ما فرار می‌کردند ولی پس از شش ماه همان مردم در هنگام بدرقه ما گریه می‌کردند. پیرمردهای بلوچ که روحیاتی خشن دارند در بدرقه ما گریه می‌کردند و می‌گفتند دعا کنید قبل از رفتن شما بمیریم و رفتن شما را نبینیم. بابانژاد ادامه داد: وقتی به یکی از روستاهای محروم که در دامنه کوه بود وارد شدیم مردم روستا از کوه بالا می‌رفتند و از ما فرار می‌کردند به دلیل اینکه نمی‌توانستند با یک غریبه تعامل اجتماعی داشته باشند ولی همان مردم امروز در اوج روابط اجتماعی هستند و این از برکات حضور روحانیون در مناطق محروم است.  

وی با تاکید بر اینکه نگاهمان به برگزاری اردوهای جهادی دو طرفه است تصریح کرد: یک طرف این کار مقدس منفعت مردم از حرکات جهادی است و نگاه دوم هوشیاری است که برای طلبه ما به وجود می‌آید. طلبه‌ای که در حوزه علمیه قم با امکانات خوب در حال تحصیل است باید بداند تحصیلش باید با چه انگیزه‌ای باشد و به چه کسانی باید خدمت کند، طلبه باید ببیند بهترین غذای یک خانواده یک تخم مرغ است تا اگر به جایی رسید بداند این غذا دلخوشی یک خانواده است و فریب تجملات دنیا را نخورد و تا انتها به فکر خدمت به مردم باشد و خدا را شاکریم که این نگاه ایجاد شده و کسانی که می‌روند با انگیزه‌های بهتری باز می‌گردند.  

مسئول گروه تبلیغی جهادی سفیر در پایان با تاکید بر اینکه در تامین منابع مالی برای خدمت در مناطق محروم دچار مشکل هستیم خاطرنشان کرد: ما در مناسبت‌های تبلیغی 200 تا 300 مبلغ را به مناطق محروم اعزام می‌کنیم که هزینه‌های سنگین برای ما به همراه دارد و نیازمند حضور خیرین برای کمک به تعالی این برنامه‌ها هستیم، دانش‌آموزان معصوم و مردم محروم هر روز چشم به راه مبلغین ما هستند و ما برای رساندن مبلغین به این مناطق دچار مشکل مالی هستیم و مسئولین و خیرین باید ما را در این مسیر یاری دهند. گروه تبلیغی جهادی سفیر یکی از گروه‌های جهادی است که با نیت الهی و با لبیک به مقام عظمای ولایت با تمام توان در مسیر جهادی خالصانه قدم بر می‌دارد و به محرومیت زدایی فرهنگی و اعتقادی در مناطق فراموش شده می‌پردازد. جهادگرانی که خدمت به محرومین را مدال افتخار برای خود می‌دانند و در عصری که راحت‌طلبی و زندگی فریبنده دنیوی غالب افراد را به خود جلب کرده از دنیا و تعلقات آن چشم پوشی کرده و خود را به کپرنشینان و محرومان و مستضعفان می‌رسانند و به معنای حقیقی رسالت پیامبر گونه خود را در این مناطق ادا می‌کنند. خیرینی که علاقمند هستند از فعالیت‌های این گروه جهادی حمایت مادی و معنوی کنند می‌توانند با شماره تلفن 37834148-025 تماس بگیرند. انتهای پیام/78009/ک20

93/08/27 - 11:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن