تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806707594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد خوزستان و رنگ پاک‌نشدنی محرم‌هایش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
خوزستان و رنگ پاک‌نشدنی محرم‌هایش
خون حسین(ع) و یارانش نه تنها خاک کربلا را سیراب معرفت کرد، بلکه رنگ پاک‌نشدنی برای قلم زمانه شد، تا هیچ‌گاه نام کاروان فرزند پیامبر(ص) از صفحه آزادی‌خواهی مردمان این روزگار در سراسر جهان پاک نشود.

خبرگزاری فارس: خوزستان و رنگ پاک‌نشدنی محرم‌هایش



به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حر اگر چه اندک زمانی راه و آب را بر حقیقت بست اما پس از لختی اتوبان آزادگی شد و جان خود را بر باور دیریافته خویش نهاد. او حسین(ع) را با هیچ سعادت دنیوی معاوضه نکرد و راه سعادت را جایگزین شقاوت یزید کرد. حسین(ع) در سر هوای کربلا داشت، دلش دریایی از کربلا بود، حسین(ع) با دانستن سرانجام این عزیمت شاید عاشق شهادت بود. پا در رکاب نهادن به مقصدی برای راهنمایی بشریت، در روزگاری که تمام یارانش کشته راه حق شده‌اند و بدون وجود هیچ‌گونه رسانه‌ای، ریشه اثبات حقانیت دادخواهی و مبارزه بر یزیدیان بود و سرانجام این فداکاری نشان دادن راه حق و مبارزه با اندک یاران بود. آری... قیام امام حسین(ع) و یارانش زمینه‌ساز مکتبی بر پایه استکبارستیزی بود که نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام پیروان انسانیت را در جای‌ جای این کره خاکی درس داد. درس آزادگی حسین و از خودگذشتگی عباس(ع) را در نینوا به شفافیت در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی مشاهده کرده‌ایم. الگوبرداری از قیام استکبار ستیزانه عاشورا، باعث شد تا دفتری از این حماسه در بین جوانان این مرز و بوم خلق شود، که حرکت روز 13 آبان دانشجویان پیرو خط امام، برگرفته از همین مکتب آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی بود. عباس پا در رکاب حسین به کربلا رفت و دور از حسین شهید شد، اما با لب تشنه. حسین در کربلا تشنه آب نبود، حسین تشنه گسترانیدن آزادی، عدالت، زندگی بدون مستکبر بود. خون حسین(ع) و یارانش نه تنها خاک کربلا را سیراب معرفت کرد، بلکه رنگ پاک‌نشدنی برای قلم زمانه شد، تا هیچ‌گاه نام کاروان فرزند پیامبر(ص) از صفحه آزادی‌خواهی مردمان این روزگار در سراسر جهان پاک نشود. جنگیدن بسیار سخت است، اما امام حسین(ع) به صفحه این تاریخ آموخت برای خواسته‌ها باید از سختی‌ها گذشت و زیباترین گذشتن، تسلیم کردن کفر و استکبار بود. یزید با آنکه حسین و یارانش را شهید کرد، اما خود مرد، حسین(ع) با کشته شدنش زنده ماند و درس جاودانگی و ایثار داد. امسال، تقارن دو روز بزرگ در تاریخ این مرز و بوم و تاریخ ماندگار آزادگی جهان، نشان از فسلفه قیامی داشت که سرلوحه کارهای بزرگ بعد از عاشورا بود. از حاشیه‌های محرم امسال در شهرستان، حضور تعدادی از فرهیختگان شهرستان بر آرامگاه پروفسور ناصر افضلی، چهره ماندگار پزشکی کشور و یکی از افتخارات علمی ایذه بود. حضور بر آرامگاه دکتر بلغاری یکی از دیگر مواردی بود که برای ما ناشناخته و قابل کنکاش بود. دکتر بلغاری، پس از اینکه توسط ساواک حکومت رضاخانی مورد تعقیب قرار گرفت، به دامن مناطق صعب‌العبور ایذه پناه آورد و در این منطقه ماندگار شد. حضور وی در این منطقه باعث یک منشا خیر در ارائه خدمات پزشکی به ساکنان نیازمند منطقه شیوند و سادات حسینی می‌شود، او پس از چند سال سکونت در این منطقه، با دختری از ساکنان این مناطق وصلت کرده و خود را جزئی از منطقه می‌داند. افراد قدیمی شهرستان ایذه، تا به امروز از وی به‌ عنوان یک فرد بسیار دوست داشتنی و خدمتگزار به نیکی یاد می‌کنند و شخصیت این فرد علمی در بین آنها دارای احترام خاصی است. وی پس از وفات در قبرستان اکبرآباد شهر ایذه دفن شد و پس از مبارزه بر ضد حکومت شاهنشاهی، در خاک ایذه آرام گرفت و این محرم باعث شد تا با شخصیت یکی از خادمان قدیمی مردم شهرستان آشنا شویم.







انتهای پیام/72026/الف30

93/08/20 - 13:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن