تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802715234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع محیط زیست رهبران کشورهای مختلف جهان را به شدت نگران کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معصومه ابتکار: موضوع محیط زیست رهبران کشورهای مختلف جهان را به شدت نگران کرده است زنجان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز موضوع محیط زیست، رهبران کشورهای مختلف جهان را به شدت نگران کرده است.


دکتر معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست تخصصی محیط زیست استان زنجان به بعد جهانی این مقوله مهم و تاثیرگذار اشاره کرد و افزود: نخستین معضلاتی که جهان را آزار می دهد و بسیار نگران کننده نیز می باشد عواملی چون جنگ، ناامنی ها و بروز پدیده هایی چون تروریسم، داعش و در کنار آن وجود فقر و معضلات ناشی از فقدان عدالت و تعادل در مسایل معیشتی و موضوع بعد نیز که جهان را نگران کرده بحث های محیط زیست است.
وی اظهار کرد: به برکت دولت تدبیر و امید، استاندارانی با تجربه، جامع نگر و با درایت درایم که نگرشی ویژه به محیط زیست دارند و همراهی استانداران و نگاهی که رییس جمهوری و بدنه دولت به موضوع محیط زیست دارد بسیار کلیدی و فرصت مغتنمی است که همه ازجمله مدیران، مسوولان، دانشگاهیان و مردم، باید از آن در جهت توسعه پایدار استفاده کنند.
ابتکار افزود: این اتفاق خیلی خوب و خوشایندی است که دولت از همان روزهای آغازین کار خود مسئله محیط زیست را به خاطر اهمیت موضوع و گستردگی مصائبی که در این بخش با آن مواجه هستیم را مورد توجه قرار داده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه نوع رفتار بشر با طبیعت و خود به گونه ای بوده که سبب شده یکسری ناپایداری ها و آثار و عوارض نامطلوبی را از خود بجا گذارد که خیلی از این عوارض دیگر قابل کنترل نیست.
ابتکار با بیان اینکه آن تصوری که زمانی بشر داشت و فکر می کرد با اتکا به علم ، دانش و تکنولوژی می تواند تمام مسایل را حل کند خیلی زود متوجه شد که این چنین نیست، تصریح کرد: انسان با اتکا بر علم، دانش و دانایی می تواند سازگاری خود را با قوانین طبیعت تکمیل و تنظیم کند چراکه سلطه بر طبیعت و یا مهار کردن قدرتهای طبیعی امکانپذیر نیست و در واقع طبیعت قوانین خاص خود را دارد و بشر فقط می تواند خود را با آن سازگار کند و از این طریق استفاده منطقی از طبیعت داشته باشد.
وی افزود: بشر پس از مدت ها بهره کشی از طبیعت ، پی برده که به ناچار باید با محیط زیست سازگاری داشته باشد و جهان ، کشور ها و مناطق یک ظرفیت زیستی برای فعالیت دارند و خدماتی که طبیعت به انسان ها ارایه می کند حد و اندازه ای دارد که باید به آن توجه جدی داشت و بیش از ظرفیت مصرف نکرد چراکه قدرت بازسازی طبیعت محدود است و تعریف دارد.
ابتکار اظهار داشت: امروز جهان بیشتر از ظرفیت زیستی خود برداشت می کند و مصرف گرایی و یک جاهایی نیز فقر به طبیعت آسیب می زند و موجب برداشت بی رویه و تخریب بیش از حد می شود و کشور ما حداقل 5/3 برابر ظرفیت از طبیعت بهره می کشد.
معاون رییس جمهوری گفت: ایران در زمینه آب کشاورزی و انرژی نیز بیش از حد استفاده می کند که باید این الگوی غلط مصرف اصلاح شود و این نیز باید از خود دولت شروع و به مردم نیز سرایت کند و از طرفی مجانی بودن و دادن یارانه باعث مصرف بی رویه شده است که نیازمند بازنگری بوده و دولت نیز این توجه را دارد.
ابتکار افزود: بهینه سازی مصرف آب و انرژی از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید است و همراهی و همکاری همه بخش های دولت با این سیاست ها بسیار ضروری است و صاحبنظران نیز به این جمع بندی رسیده اند که تا موقعی که تغییرات و اصلاحات انجام نشود ضرر و زیان جبران ناپذیری به اقتصاد و طبیعت وارد خواهد آمد.
وی با بیان اینکه طبیعت نقطه شکستی دارد که اگر از آن نقطه عبور کند ممکن است خیلی از مسایل قابل بازگشت و تجدیدپذیر نباشد اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت های طبیعی و انسانی و توانمندی های بسیار بالایی دارد و باید ظرفیت زیستی را شناخت و نوع فعالیت ها ، جهت گیری های توسعه و مکان یابی جهت گیری های را مبتنی بر ظرفیت های زیستی انجام داد.
ابتکار تاکید کرد: ظرفیت ها و سرمایه های طبیعی نباید قربانی فرایند توسعه شود بلکه باید سازگار با ظرفیت های طبیعی اتفاق بیفتد چراکه ظرفیت های طبیعی هستند که زمینه توسعه را فراهم می کنند و اگر نباشد امکان توسعه هم وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: این حق افراد است که از طبیعت زیبا و آب ، هوا و خاک سالم بهره مند باشند و عدالت در این است که ما طبیعت ، ظرفیت و قوانین را درست ببینیم و از آنها به درستی استفاده کنیم.
597/596


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن