تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804491365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاههای امداد و نجات کشور ساماندهی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایگاههای امداد و نجات کشور ساماندهی می شوند بوشهر- ایرنا- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: پایگاههای امداد و نجات کشور برای بهره مندی بیشتر ساماندهی و سازماندهی می شوند.


به گزارش ایرنا "ناصر چرخ ساز" روز دوشنبه در نخستین کارگاه آموزشی آمایش پایگاههای امداد ونجات جمعیت هلال احمردراستان بوشهر افزود: بیشتر ساختمان های پایگاههای امداد و نجات کشور یا هدیه از سوی افراد خیر و یا براساس اصرار مسوولان منطقه تاسیس شده و همین امر باعث شده درمسیری طولانی هیچ پایگاه امداد و نجاتی نباشد و در برخی مناطق با ازدحام پایگاهها روبرو باشیم.
وی تصریح کرد: با همکاری اساتید دانشگاهها، سازمان مدیریت بحران و حمل و نقل تفاهم نامه ای براساس طرح آمایش پایگاههای امداد و نجات منعقد شده است.
چرخ ساز افزود: بر اساس این طرح ضمن جانمایی نقاط اصلی برای احداث پایگاه امداد و نجات، توزیع مناسبی هم دراین خصوص انجام خواهد شد.
وی گفت: سازمان امداد و نجات کشور در برنامه پنج ساله آمایش پایگاههای امداد و نجات ضمن پوشش حداکثری نقاط مختلف زمینه ایجاد پایگاههای جدید را نیز فراهم خواهد کرد.
چرخ ساز افزود: اکنون 500 پایگاه بین شهری، ساحلی، کوهستانی و هوایی درکشور وجود دارد که به دلیل جانمایی نامناسب برخی نقاط کشور خالی از پوشش امداد و نجات هستند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: برخی پایگاههای امداد و نجات براساس مسیر ترافیکی طراحی شده این درحالی است که رسیدگی به مسایل ترافیکی وظیفه ما نیست.
وی تاکید کرد: پایگاههای امداد و نجات نباید با نگاه ترافیکی طراحی شوند بلکه با پوشش امداد و نجات منطقه باید طراحی شوند.
چرخ ساز گفت: پایگاههای امداد و نجات باید دارای سازه مناسب و ثابت باشند تا امداد گران نیز در آن پایگاهها با آرامش ماموریتهای خود را دنبال کنند.
وی تصریح کرد: در طرح آمایش پایگاههای امداد و نجات پایگاههای استاندارد کد دار می شوند و جایگاه فرایند عملیاتی با شماره تلفن 112 از نقطه شروع تا خاتمه مشخص می شود.
چرخ ساز افزود: در قالب این طرح با هدف تمرکززدایی و کاهش زمان رسیدن به محل حادثه در روستاهای بالای 250 نفر تیم امداد روستایی تشکیل می شود.
وی گفت: اکنون سه هزار و 500 تیم امداد روستایی در کشور تشکیل شده و در این آمار در حال افزایش است.
چرخ ساز با اشاره به تشکیل تیمهای بین المللی نیز افزود: این تیمها در حوادث بین المللی با آمادگی و سازماندهی مناسب حاضر می شوند.
وی در خصوص استان بوشهر گفت: با توجه به حوادث استان بوشهر امروز آمادگی و توانمندی استان برای تشکیل تیمهای امداد و نجات و سرعت عمل برای حضور در صحنه زیاد شده و جایگاه خود را یافته است.
چرخ ساز افزود: برای تقویت و افزایش توانمندی استان بوشهر ارائه آموزشهای همگانی ضروری است.
وی گفت: جمعیت هلال احمر مجهز به 17 فروند بالگرد است که در زمان حادثه خدمات ترابری، لجستیکی و امدادی را ارائه می دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نبز درابن آیین گفت: این کارگاه آموزشی با حضور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، قائم مقام سازمان، معاون عملیات سازمان و روسای پایگاهها و عملیات استانهای کشور با هدف ایجاد وحدت رویه در برنامه ها و فراگیری راهبردها و راهکارهای سازمان امداد و نجات برای توسعه کمی و کیفی پایگاهها در کشور برگزار می شود و به مدت دو روز جریان دارد.
"عبدالکریم شعبان زاده " با بیان اینکه روسای پایگاههای امداد و نجات محور عملیاتی جمعیت هلال احمر هستند تصریح کرد: پایگاههای امداد و نجات در کنار تجربه براساس مبانی علمی روز در سوانح و حوادث حضور یابند.
وی گفت: از 10 نقطه راهبردی کشور سه نقطه آن شامل منطقه اقتصادی انرژی پارس، جزیره خارگ و نیروگاه اتمی در استان بوشهر قرار دارد که برای مقابله با حوادث احتمالی آنها همیشه باید آماده بود.
شعبان زاده افزود: سیل، زلزله، خشکسالی و ریزگردها از جمله بلایای طبیعی است که همواره در استان بوشهر اتفاق می افتد و می طلبد استان در این بخش ویژه دیده شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: برگزاری این همایش ها ضمن افزایش تجربیات زمینه هایی مناسب برای به کارگیری هر چه بهتر علم روز در امداد و نجات خواهند بود.
629/538/628


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن