تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805493773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون مجازات مجرمان بازدارنده شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۵۱ب.ظ)
قانون مجازات مجرمان بازدارنده شود حضرت آيت الله العظمي "مکارم شيرازي" از مراجع معظم تقليد جهان تشيع در ديدار فرمانده انتظامي استان قم با وي، تاکيد کرد: قانون مجازات مجرمان مي بايست بازدارنده شود تا دوباره مجرم به چرخه جرم برنگردد.
به گزارش خبرگزاري موج، معظم له در اين ديدار ضمن قدرداني از نيروي انتظامي و بخصوص فرماندهي انتظامي استان قم، امنيت بيش از پيش اين استان را در گرو نظارت پليس با تقويت گشت هاي شبانه روزي در سطح شهر دانست و تاکيد کرد: يکي از راه هاي بازدارندگي سرقت تعدد گشت هاي نيروي انتظامي است.
وي در ادامه دومين عامل بازدارندگي را در حوزه دستگاه قضائي خواند و تصريح کرد: امنيت مسئله اي حياتي است، گمان نمي کنم قانون ناقص باشد و اگر هست بايد در اين زمينه فکري بشود تا مجازات مجرمان بازدارنده شده و مجرم دوباره به چرخه جرم برنگردد.
اين مرجع عاليقدر ضمن تاکيد بر تشديد قوانين عليه مجرمان سابقه دار، گفت: پليس براي گرفتن يک سارق مي بايست چقدر وقت صرف کرده و نيز چه بودجه اي هزينه کند تا وي دستگير شود.
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزود: وقتي مي گويند قاضي مخير است يعني بر حسب مقدار جرم، يعني مجرم کيست، جرمش چيست و همچنين زمان و مکان وقوع جرم، همه اينها در تصميم گيري وي تاثيرگذار است مثلاً دستگيري در ماه رمضان و شب قدر تعزير آن قوي تر و متفاوت تر از ديگر روزهاي سال است.
وي ادامه داد: هر کدام از مجرمين به هنگام دستگيري در مواجهه با پليس به اقداماتي همچون تهديد مأموران با چاقو، اسپري زدن و يا فرار با خودرو آن هم خلاف جهت دست زده که تمامي اينها تعزير دارد و مي بايست در تشديد مجازات مجرم لحاظ شود.
اين مفسر بزرگ قرآن کريم در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تفريطي در قم اشاره و بر لزوم اهميت آن تاکيد کرد و گفت: الازهر مصر که ابتکار عمل ايران و شيعه را ديده است به فکر افتاده تا کنگره تکفيري در برائت از تکفيري ها آن هم عجولانه و 10 روز پس از برگزاري اين کنگره، در مصر برگزار کند.
در ابتداي اين ديدار نيز سردار مجتبايي فرماندهي انتظامي استان قم در گزارشي با اشاره به تعاملات في مابين اين فرماندهي با ساير مراکز استاني اعم از دولتي و غير دولتي، تصريح کرد: پليس قم از نظر روابط کاري با مراکز ديني، علمي و اداري استان مانند توليت حرم کريمه اهل بيت (س)، مسجد مقدس جمکران،‌ دستگاه قضائي استان بخصوص دادستان قم و همچنين مراکز علمي و اداري در حد بسيار خوب و تعريف شده اي قدم بر مي دارد و اين باعث شده تا در اجراي مأموريت ها موفق تر عمل کند.
وي با بيان اينکه ارتباط اجتماعي پليس قم در ارتباط با بخش هاي غير دولتي و مردمي قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: سعي شده تا امنيت اجتماع مدار دنبال شده و بحث هاي اجتماعي به صورت اجتماع محور حل شود نه اينکه آن ها را به مسائل امنيتي تبديل کنيم.
فرمانده انتظامي استان قم اتکا به بخش هاي مختلف اجتماعي را منوط به داشتن يک ابتکار بالا دانست و تاکيد کرد: البته پليس استان در برخورد با مجرمان با قاطعيت برخورد خواهد کرد.
سردار مجتبايي در ادامه به کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده اي طي 7 ماهه گذشته در محورهاي مواصلاتي اين استان اشاره کرد و گفت: استان قم از نظر کاهش تصادفات و تلفات جاده اي در 7 ماهه گذشته با کاهش 34 درصدي مواجه بوده است و باعث شده در کاهش تصادفات رتبه اول را در کشور کسب کند.
وي با بيان اينکه در مدت مذکور بيش از 2 تن و 600 کيلو انواع مواد مخدر کشف شده و 90 درصد کشفيات استان مربوط به تورهاي ايست و بازرسي در محورهاي مواصلاتي استان است، گفت: با تلاش فرماندهي انتظامي استان قم تمامي معتادان تابلو نيز از سطح شهر جمع آوري شده است و طبق برنامه مشخصي که با دستگاه قضائي استان داريم در صورت لزوم اين پاکسازي ها ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامي استان قم در ادامه به اجراي طرح هاي امنيت اخلاقي در قم اشاره کرد و افزود: با بهره گيري از نيروهاي بسيج و همچنين آمران به معروف و ناهيان از منکر به صورت رزمايشي اجراي اين طرح ها با قوت ادامه دارد.
جمع آوري مجرمان پر خطر محور ديگر سخنان سردار مجتبايي بود که به آن اشاره و تصريح کرد: غفلت از مجرمان سابقه دار لطمات جبران ناپذيري در پي خواهد داشت به همين خاطر هر ماه با ايجاد قرارگاه خيبر و نيز با اجراي طرحي نسبت به شناسايي اراذل و اوباش اقدامات لازم انجام و پس از دستگيري آن ها با نصب پلاکارد در محله اين افراد، شهروندان شکايتشان را عليه وي اعلام و به آن رسيدگي مي شود.
وي با بيان اينکه مهاجران درصد بالايي از مجرمان قم را تشکيل مي دهند و اغلب سنشان بين 17 تا 23 سال است با اشاره به دقت و سرعت عمل يگان عملياتي فوريت هاي پليسي 110 در دستگيري ها، گفت: سيستم 110 قم يکي از سيستم هاي فعال نيروي انتظامي شناخته شده بطوري که در سرعت، صحت و دقت عمل رتبه اول را در کشور کسب کرده است.
فرمانده انتظامي استان قم امنيت را در دو بخش آماري و عددي خواند و تصريح کرد: عدم وجود پارکينگ برخي منازل و پارک خودروه در خيابان ها و کوچه ها از عمده دلايل سرقت داخل خودرو است.
سردار مجتبايي در ادامه افزود: اقدامات ما در زمينه کشف سرقت و نيز فعاليت هاي وضعي و پپيشگيرانه شامل افزايش گشت هاي آشکار و پنهان مي شود و توانسته ايم با ايجاد ايستگاه هاي پليس در مناطق مختلف استان و همچنين کنترل دوربين هاي سطح شهر باندهاي سرقت که عموماً غير بومي و ساير استان ها را نيز تهديد مي کنند، شناسايي و با همکاري مردم دستگير کنيم.
فرمانده انتظامي استان قم در پايان به سابقه دار بودن برخي مجرمان اشاره کرد و گفت: تعدد تخلفات مجرمان سابقه دار دليل بر اين است که مجازات قبلي تاثير گذار نبوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن