تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802938920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات و بحرینی های مصمم به مقابله با آل خلیفه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتخابات و بحرینی های مصمم به مقابله با آل خلیفه تهران - ایرنا- در آستانه انتخابات بحرین که بنا به دستور "حمد بن عیسی آل خلیفه" قرار است روز شنبه اول آذر (22 نوامبر) در این کشور برگزار شود، مردم ضمن تحریم این انتخابات نمایشی، با مقاومت و ایستادگی در برابر سرکوب های رژیم درصدد تعیین سرنوشت کشورشان برآمده اند.


اقداماتی چون "هتک حرمت نمادهای دینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه"، "ممانعت رژیم آل خلیفه از تظاهرات مردم"، "صدور حکم اعدام یک فعال سیاسی"، "ممنوعیت فعالیت جمعیت الوفاق در بحرین" و "تداوم بازداشت 75 ورزشکار بحرینی در زندان های رژیم آل خلیفه" یا "بازداشت زنان معترض بحرینی" در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی نه تنها گویای عمق بحران موجود در این کشور، بلکه از سرکوب صدای اعتراض مردم در بحرین نیز خبر می دهد.
بحرین از 14 فوریه سال 2011میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت استبدادی آل خلیفه بوده و این در حالی است که نیروهای این رژیم با همدستی برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی از همان آغاز اعتراض ها به سرکوب گروه های مخالف از جمله شیعیان این کشور که اکثریت مذهبی بحرین را تشکیل می دهند، پرداخته اند.
اما، رژیم آل خلیفه با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فرمایشی، علی رغم تحریم این انتخابات از سوی مردم، دامنه تهدید و فشار را هر چه بیشتر افزایش داده و به هر وسیله ممکن درصدد برگزاری انتخابات نمایشی است که شاید به این طریق بتواند برای بقا و تداوم حکومت خود کاری کند.
در حالی که چند روز بیشتر به برگزاری انتخابات فرمایشی به دستور آل خلیفه در بحرین باقی نمانده، دامنه اعتراض های مردمی و حزبی در این کشور هم شدت یافته و در این میان رژیم آل خلیفه نیز از ترس سرنگونی حکومتش با تمام توان به سرکوب مردم می پردازد.
به طوری که گزارش ها و اخبار رسیده حاکی است که ناآرامی های بحرین الهام گرفته از خیزش های دموکراتیک چند سال اخیر جهان عرب، طی ماه های گذشته ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
با افزایش فشارها از سوی رژیم، مردم بحرین نیز با اراده بالاتری مقاومت می کنند و بسیاری از احزاب و جمعیت های سیاسی مخالف در این کشور انتخابات فرمایشی را تحریم کرده اند.
به تازگی رییس مرکز حقوق بشر بحرین در ادامه اعتراض ها، پیش از برگزاری انتخابات نمایشی بحرین این انتخابات پارلمانی را یک انتخابات شکست خورده خواند.
بنا بر گزارش های رسیده، "نبیل رجب" با اشاره به بازداشت شماری از زنان بحرینی، رفتار دولت در آستانه انتخابات در ارتباط با بازداشت 15 زن بحرینی را نشان از عدم درایت حکومت آل خلیفه دانست.
وی گفت: جهان می داند که این انتخابات نامشروع است و نباید قبل از اجرای گفت وگو با احزاب و جمعیت های مخالف برگزار شود؛ گفت وگویی که در مسیر آشتی با ملت و اجرای خواسته های آن باشد.
انتخابات در بیشتر مناطق بحرین به صورت بی سابقه ای تحریم شده است، اما رژیم تلاش می کند انتخابات را موفقیت آمیز جلوه دهد.
به اعتقاد رییس مرکز حقوق بشر بحرین، برگزاری انتخابات در این برهه پیش از حل بحران سیاسی باعث خواهد شد تا این بحران چهار سال دیگر طول بکشد و از آنجایی که اوضاع بحرانی کنونی برای جهان روشن است، لذا بسیاری از کشورها به این انتخابات امیدی ندارند و از جمله آمریکا و سازمان ملل از آن حمایت نکرده اند، زیرا مطمئن هستند که این انتخابات شکست خورده است.
گروه جمعیت الوفاق نیز چندی پیش انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین را غیرعادلانه خواند و آن را تحریم کرد.
در این میان، حکم توقف فعالیت "جمعیت الوفاق" به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین گروه مخالف شیعی حکومت در این کشور از سوی دادگاهی در بحرین صادر شد.
این جمعیت در سال 2002میلادی با هدف پشتیبانی از خواسته های مردم و مشارکت آن ها در تعیین سرنوشت کشورشان تشکیل شده است.
سیاست ایجاد رعب و وحشت از سوی رژیم آل خلیفه در چند روز باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات همچنان ادامه دارد و با افزایش این روند مردم بحرین هم برای سرنگونی حکومت مصمم تر شده اند.
به دنبال اعلام تحریم انتخابات پارلمانی بحرین از سوی جریان های انقلابی مردمی در این کشور، رژیم آل خلیفه با تقویت سیاست تهدید و وحشت می کوشد تا معادله انتخابات را به سود خود رقم زند.
نیروهای رژیم آل خلیفه با هتک حرمت به نمادهای دینی به مناسبت برپایی مراسم ایام سوگواری محرم خشم مردم را هرچه بیشتر دامن زده اند.
بی حرمتی ها به امام حسین (ع) توسط نیروهای آل خلیفه در بحرین درحالی صورت می گیرد که موارد نقض حقوق بشر، حمله، بازداشت ها و دادگاه های ظالمانه همچنان در این کشور جریان داشته و رژیم فاسد آل خلیفه برای برگزاری انتخابات صوری و فرمایشی جهت قوت بخشیدن به ظلم و استبداد خود در بحرین تبلیغات گسترده ای راه انداخته است.
اخبار رسیده حاکی است که مقامات بحرینی در همین راستا، شایعاتی مبنی بر لغو تابعیت شهروندان بحرینی در صورت عدم شرکت در انتخابات را رواج داده اند.
از سوی دیگر در پی محاکمه غیرعادلانه افراد معترض، به آنها اتهامات جعلی از قبیل مورد تهدید قرار دادن امنیت کشور نسبت داده و پس از متهم شدن آنها به برهم زدن دمکراسی در کشور توسط دادگاه های نظامی، زمینه برای اخراج آنان از کشور فراهم می شود.
رژیم آل خلیفه قرار است گذرنامه های همه افراد شرکت کننده در انتخابات را مهر بزند، بدین ترتیب شهروندانی که در این انتخابات شرکت نکنند، پس از خروج از بحرین ممکن است نتوانند به کشور خود بازگردند و در این صورت بازرگانان بحرینی سرمایه خود را از دست خواهند داد.
همچنین بنا به اخبار رسیده، رژیم آل خلیفه در نظر دارد ارائه خدمات اجتماعی رایگان به شهروندان بحرینی را در آینده منوط به مشارکت آنها در انتخابات کند و به این ترتیب کسانی که در انتخابات شرکت نکنند از کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی محروم خواهند شد.
رژیم ال خلیفه، برخی از جریان های اقلیت اهل تسنن مخالف سیاست های حکومتی را هم تهدید کرده است که در صورت حمایت از جریان های شیعه با حاشیه رانی از حمایت مادی و سیاسی رژیم پادشاهی محروم خواهند ماند.
رژیم با این اقدام خود در واقع می خواهد مانع از برملا شدن مخالفت طیف گسترده ای از اهل تسنن بحرین با آل خلیفه شود.
اقلیت اهل تسنن در بحرین حکومت را در اختیار دارند و اکثریت شیعه که 73 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند ، به صورت ظاهری و صوری در حاکمیت حضور دارند و ارتش بحرین دست کم از اتباع 33 کشور تشکیل شده است و از نظر تنوع تابعیت های مختلف در میان ارتش های جهان بالاترین میانگین را دارد.
رژیم آل خلیفه به تمامی اتباع خارجی وعده داده که در صورت شرکت در انتخابات و رای دادن به کاندیداهایشان تابعیت بحرینی خواهند گرفت.
بدین ترتیب آنها از امتیازات ویژه ای همچون خانه های آماده سکونت و امکانات پزشکی و تحصیلی برخوردار خواهند شد در حالی که قشر وسیعی از جامعه بحرین از این امکانات محروم هستند.
اعتراض اصلی شیعیان بحرین به خاندان سنی حاکم، عموما از تبعیض مذهبی و اختناق سیاسی نشأت می گیرد.
هراس رژیم آل خلیفه از رادیکالی شدن حرکات معترضین در روند اوج درگیری ها در بحرین، سبب شد تا حکومت تقاضای تقویت نیروهای نظامی اش را از کشورهای عضو حوزه خلیج فارس نماید.
هر چند کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس پیش از این درخواست هم تلاش کرده بودند که با اختصاص یک بسته کمک مالی به ارزش چندین میلیارد دلار، خاندان سلطنتی بحرین را در فائق آمدن بر نا آرامی های داخلی شان یاری دهند.
سرکوب خشونت بار اعتراضات شیعیان در بحرین اگر چه با سکوت جهان عرب همراهی می شود، اما دولت و جامعه داخلی در ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه و جهان را به واکنش نسبت به آن برانگیخته است.
جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای بزرگ و مؤثر منطقه است، که می تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به این تحولات داشته باشد.
جزیره بحرین واقع در جنوب خلیج فارس، تا اوایل دوران قاجار تحت نظر ایران اداره می‏شد، ولی پس از چند سال، انگلیسی‏ها به بهانه این که ایران فاقد نیروی دریایی است، طی قراردادی با قاجار، حفظ امنیت خلیج فارس و بحرین را برعهده نیروی دریایی بریتانیا گذاشتند.
این جزیره مهم و استراتژیک و سرشار از منابع انرژی در 23 مرداد 1350کمتر از پنجاه سال پیش اعلام استقلال کرد و شاید خالی از لطف نباشد که بدانیم حکومت سلطنتی آن زمان در ایران نخستین کشوری بود که یک ساعت پس از اعلام استقلال، آن کشور را به رسمیت شناخت.
به رغم تمام تلاش های حمد بن عیسی آل خلیفه، با عنوان پادشاه بحرین برای تداوم حکومت خود، موازی با اعلام فرمایشی رژیم برای برگزاری انتخابات نمایشی، جریان های انقلابی بحرین هم تمهیداتی برای برگزاری همه پرسی مردمی در روزهای 21 و 22 نوامبر جاری به منظور اعلام نظر مردم در راستای سرنگونی رژیم آل خلیفه فراهم کرده اند.
هیات ملی و مستقل همه پرسی مردمی در بحرین، با صدور آیین نامه ای برای کادر اجرایی خود بر اهمیت احترام به رای همه شرکت کنندگان تاکید کرده است.
بنا بر تازه ترین اخبار، "بلقیس رمضان" رییس هیات همه پرسی مردمی در بحرین در نشست خود با تعدادی از اعضای اجرایی و اداری این هیات ضمن تاکید بر ضرورت تاثیر نگذاشتن بر رای شرکت کنندگان در همه پرسی از زنان و مردان شجاعی که این مسوولیت تاریخی را علی رغم همه خطرات و مشکلاتش قبول کرده اند، تشکر کرد.
همه پرسی در بحرین روزهای جمعه و شنبه 30 آبان و اول آذر برگزار می شود و قرار است مردم بحرین در این همه پرسی به این پرسش که "آیا مایلید سرنوشت خود را با انتخاب یک نظام سیاسی جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تعیین کنید؟"، پاسخ دهند.
گزارش از: مینا غفرانی آذر
خاورم**7074**1566


26/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن