تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819685312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه سنگين براي حضور در نمايشگاه مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 07:22:45 , 1393/08/26
اميد بهمني
هزينه سنگين براي حضور در نمايشگاه مطبوعات
مطرح شدن در گستره کشوری موجب قوی تر شدن یک رسانه محلی و بهره گیری از حمایت های مالی بیشتر می شود.


بي شک هرچه يک رسانه بتواند بنيه خود را تقويت کند و از جنبه مالي تامين باشد نفوذ و تاثيرگذاري بيشتري دارد، در واقع يک رسانه محلي قوي و توانمند مي تواند نقش بهتري در راستاي توسعه يک استان ايفا کند. يکي از دلايل واگذاري غرفه به رسانه هاي محلي و ادارات ارشاد استان ها در نمايشگاه مطبوعات نيز تقويت رسانه هاي محلي با اين هدف است.


کردستان اگر چه يک استان فرهنگي است و امروزه در مسير توسعه قرار گرفته است، اما در مقايسه با استان هاي هم سطح خود، در حوزه رسانه ضعيف تر عمل کرده است و انتظارات بيشتري از اين استان وجود دارد. تنها سه هفته نامه محلي و يک دو هفته نامه ورزشي در استان کردستان به طور مرتب منتشر مي شوند و اين استان از انتشار روزنامه محروم است.


در چند ساعت حضور در غرفه استان کردستان در نمايشگاه مطبوعات، متوجه شدم اقشار مختلفي اعم از اساتيد دانشگاه، اهل فرهنگ، سرمايه گذار و مسوولين شرکت هاي خصوصي و دولتي به اين غرفه مراجعه مي کنند.


چنين تنوع گسترده اي در مراجعه به غرفه استاني، فرصت مناسبي براي شناساندن مطبوعات استان کردستان و خود استان به طور عام به مراجعين بود که به نظر مي رسد به درستي مورد استفاده قرار نگرفت.


انتظار مي رفت کساني از اهل فن و اهالي مطبوعات نيز در اين غرفه حضور داشته باشند تا به سوالات متنوع مراجعين پاسخ دهند که چنين نشد. از نشريه هاي فعال استان نيز انتظار مي رفت نمايندگاني را به غرفه استان کردستان که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي داير شده بود بفرستند تا بتوانند معرف خوبي براي رسانه متبوع خود باشند، علاوه بر اين نسخه هاي جديد نشريات محلي کردستان نيز در اين غرفه وجود نداشت.


البته از سوي ديگر هزينه هاي حضور در چنين نمايشگاهي براي بسياري از رسانه هاي محلي سنگين است که حمايت هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و يا ديگر دستگاه هاي دولتي مي توانست مشوقي براي حضور پر رنگ تر نشريات محلي و داشتن غرفه شود. غرفه هاي استاني در نمايشگاه مطبوعات حتي به عنوان يک مبلغ گردشگري نيز براي استان مورد نظر مفيد بودند، هم خود نشريات استان چنين نقشي را ايفا کردند و هم توزيع نقشه و بروشورهاي گردشگري در اين غرفه ها توانستند کمکي در جذب گردشگر شوند.


فضاي غرفه هاي استاني در اين نمايشگاه بايد فضايي متناسب با وضعيت فرهنگي استان باشد، غرفه استان کردستان با مزين شدن به نقوش مسجد جامع سنندج بخشي از اين امر را محقق کرد اما نمادهاي ديگر فرهنگ کردستان در اين غرفه ديده نمي شد. سهم اخبار استان ها در نشريات مکتوب کشور بسيار کم است و نمايشگاه مطبوعات فرصت مناسبي بود تا استان ها خود را بيشتر نشان دهند.


اميد است با برنامه ريزي هاي دقيق، حمايت هاي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها و همچنين همت بيشتر خود نشريات محلي، رسانه هاي مکتوب استان ها بتوانند بهره بيشتري از نمايشگاه مطبوعات کشور در سال هاي آينده ببرند.

..............
ايرنا

 



07:22:45 , 1393/08/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن