تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804504202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد وابسته به نفت اهرم فشار غرب علیه کشورهای منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: طلوعیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اقتصاد وابسته به نفت اهرم فشار غرب علیه کشورهای منطقه است
مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کشورهای غرب آسیا در زمینه اقتصاد داخلی ضعف اساسی‌ای دارند و آن هم وابستگی آنان به درآمدی از نفت می‌باشد که این وضعیت نفت را به اهرمی برای وارد آوردن فشارهای سیاسی بر این کشور‌ها تبدیل کرده است.


"سعید طلوعیان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه نظام بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی در کشورهای منطقه کاملا تابعی از تحولات نفتی است، گفت: کشورهایی که به عنوان دشمن یا رقیب کشورهای غرب‌آسیا مطرح هستند برای استفاده از این وضعیت دست به تحرکاتی در حوزه قیمت نفت می‌زنند.

وی تصریح کرد: بنابر این سخن وجود توطئه در موضوع کاهش قیمت نفت امری بدیهی و آشکار است که نمی‌توان آن را انکار کرد. این انکار تنها از دست کسانی برمی‌آید که به نوعی دچار خوشبینی کاذب و تصنعی نسبت به ساختار روابط بین الملل در عصر کنونی هستند.

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه کشورهای غرب آسیا در زمینه اقتصاد داخلی ضعف اساسی‌ای دارند، اظهار داشت: یعنی اقتصاد آن‌ها وابسته به رانت درآمدی از نفت می‌باشد. این وضعیت نفت را به اهرمی برای وارد آوردن فشارهای سیاسی بر این کشور‌ها تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: برای حل این مسئله ابتدا باید کشورهای خاورمیانه سیستم اقصادی و نظام بودجه بندی خود را از وابستگی به نفت رهانده تا از این ناحیه تهدیدی متوجه آنان نباشد.

طلوعیان با بیان اینکه در مرحله بعدی کشورهای فروشنده نفت باید به تقویت‌ ساز و کارهای تمهیدی خویش، درباره تنظیم عرضهٔ نفت بپردازند، عنوان کرد: در حقیقت یکی از فلسفه‌های وجودی سازمان اوپک، همکاری کشورهای فروشنده نفت در زمینهٔ جهت دهی به عرضه نفت و مشخص کردن میزان تولید نفت برای هر عضو است تا بدین طریق از کاهش قیمت نفت جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه نقش عربستان در این زمینه برهم زدن برنامه تنظیم عرضه نفت بوده است،گفت: چنانکه عربستان در مواقعی اضطراری عرضه نفت خود را به میلیون‌ها بشکه افزایش داده تا قیمت نفت را پایین بیاورد و کمبود نفت که ناشی از سیاست‌های اوپک بوده را برای بازار جهانی جبران کند.

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان داشت: درباره گروه‌های تروریستی موجود در منطقه هم وضعیت همین است؛ یعنی این موضوع از یک سو ریشه‌های داخلی و از سوی دیگر ریشه‌های خارجی داشته، اندیشه سلفی‌گری و وهابیت که توسط غرب در منطقه حمایت می‌شود ریشهٔ داخلی و بنیادی این گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: این اندیشه متاسفانه در طول تاریخ ریشه‌های تئوریک برای خود دست و پا کرده است و در زمان‌های مورد نیاز توسط غرب در منطقه، با حمایت‌های مالی و لجستیکی به ظرفیت بالفعل خود ارتقاء پیدا می‌کنند.

طلوعیان بابیان اینکه بنابراین فقهای و اندیشمندان جهان اسلام، اعم از شیعه و سنی، ابتدا باید در برابر خطر اندیشه سلفی‌گری متحد شده و کار نظری و اندیشه‌ای را در آشکار کردن وجوه مختلف و اشتباه این تفکر گسترش دهند،اظهار داشت: از سوی دیگر کشورهای منطقه نباید از تفکر سلفی‌گری حمایت کنند، متاسفانه کشوری همچون عربستان در این زمینه نیز پازل سیاست‌های غرب در منطقه را تکمیل کرده و به لحاظ نظری و عملی از گروه‌های تروزیستی در منطقه حمایت کرده است.

وی ادامه داد: عربستان از انجام این کارویژه‌ها در منطقه خاورمیانه هدف‌هایی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن تبدیل عربستان به کشوری دارای قدرت منطقه‌ای، آن هم با سویهٔ مقابله با ایران است.

مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اندیشه سلفی و وهابی حاکم برعربستان با اندیشه شیعی حاکم بر ایران، دارای تعارضات بنیادین است، تصریح کرد: به همین دلیل عربستان را مقابل ایران قرار داده و هدف عربستان از بازی در پازل سیاست‌های خاورمیانه‌ای غرب، استفاده از قدرت غرب برای ارتقای خود به سطح قدرت منطقه‌ای است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن