تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماد دروازه تاريخي ري گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۳۷ب.ظ)
نماد دروازه تاريخي ري گشايش يافت شهردار منطقه 20 از استقرار مجموعه فرهنگي شميم وحي در گذرگاه دروازه تاريخي ري و آغاز به کار کتابخانه مجازي در اين محل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور کتانباف با بيان اين خبر گفت: نماد دروازه تاريخي بليسان، يکي از بزرگ ترين و مهم ترين دروازه هاي قديمي شهرري که در ضلع شمالي ميدان نماز احداث شده است، همزمان با هفته کتاب و کتابخواني با کاربري فرهنگي، مذهبي به روي عموم شهروندان گشايش يافته است.
کتانباف با اشاره به اينکه اولين کتابخانه مجازي اين منطقه نيز در اين محل تجهيز و راه اندازي شده است افزود: تمامي علاقه مندان با مراجعه به بخش کتابخانه مجازي دروازه ري مي توانند از امکانات فرهنگي 5 هزار جلد کتاب مذهبي، تاريخي و هنري استفاده کنند.
وي به استقرار مجموعه فرهنگي شميم وحي در گذرگاه داخلي دروازه ري اشاره کرد و افزود: نمايش آثار هنرمندان در بخش نگارخانه شهر، قرائت خانه و سالن همايش از ديگر بخش هاي اين محل است.
کتانباف حفظ هويت و بافت تاريخي شهرري در راستاي توسعه شهري را از مهمترين دلايل احداث اين بناي ارزشمند برشمرد و گفت: زيربناي اين دروازه 800 مترمربع است که نماي ظاهري آن به شکل کاهگلي است که علاوه بر استقامت در برابر دما، کاربري قديمي و قدمت اين دروازه را به خوبي به تصوير کشيده است و همچنين پله هاي ورودي و خروجي اين اثر به شکل قوسي شکل طراحي شده که به خوبي تداعي کننده گذر از تاريخ و زمان است.
شهردار منطقه 20 به ويژه برنامه هاي فرهنگي هفته کتاب و کتابخواني نيز اشاره کرد و افزود: برپايي نمايشگاه کتاب و محصولات فرهنگي، مراسم قصه گويي کودکان، مسابقات نقاشي و کتابخواني، شناسايي و تقدير از کتابخانه هاي فعال در مدارس و مساجد، اجراي تور بازديد از انتشارات شاخص و گردشگري هاي فرهنگي، سلسله نشست هاي ادبي و نقد و بررسي، تقدير از اهالي فرهنگ، تقدير از کتابدار نمونه از جمله صدها ويژه برنامه مناسبتي ديگر است که همزمان با اين هفته و با مشارکت مديران محله در محلات 20 گانه منطقه 20 برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن