تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803666373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان چای به دنبال ساماندهی جدی وضعیت صنعت چای کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سازمان چای به دنبال ساماندهی جدی وضعیت صنعت چای کشور است رشت - ایرنا - رییس سازمان چای کشور گفت : این نهاد با تهیه و اجرای طرح جامع بهزراعی باغ های چای پیگیر جدی ساماندهی و بهبود وضعیت محصول چای کشور است.


" محمد ولی روزبهان " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هدف از اجرای طرح جامع بهزراعی باغ های چای کشور ، حفظ وضعیت موجود این باغ ها ، حفظ امنیت شغلی و تامین معیشت کشاورزان چایکار ، افزایش کیفیت برگ استحصالی ، جوان سازی بوته های چای و افزایش میزان تولید برگ سبز مرغوب است .
وی تعیین پهنه بندی و نقشه عناصر غذایی و نماتد مولد زخم ریشه در خاک باغ های چای ، انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران ، حفظ سلامت بوته های چای در مقابل تهدیدهای محیطی و ایجاد انگیزه در چایکاران جهت بهسازی باغ های چای کشور را از دیگر اهداف این طرح دانست .
وی اظهارداشت : هم اکنون قدیمی بودن باغ های چای ، کاهش سطح زیر کشت و تبدیل اراضی چایکاری ، عدم آموزش بهره برداران و استفاده از پژوهش های کاربردی و عدم اجرای صحیح عملیات بهزراعی در باغ های چای عمده مشکلات تولید برگ سبز چای بشمار می رود .
وی خاطرنشان کرد : انجام عملیات هرس بموقع و فرم دهی بوته ها با استفاده از تکنیک ها و روش های نوین ، در جوان گرایی و تقویت بخش های رویشی و گسترش سطح بوته و تولید جوانه های بیشتر و هم چنین استفاده بهینه از ظرفیت نهایی و بالقوه عرصه تولید تاثیر بسزایی خواهد داشت.
رییس سازمان چای کشور گفت : این طرح می تواند درکاربرد سایر روش های بهزراعی از جمله بهره برداری از پرداتورها و پارازیت ها و استفاده از روش های تلفیقی مبارزه با آفات را آسان نماید.
روزبهان ،هدف از هرس بوته های چای را جوان سازی بوته ها،جلوگیری از رشد زایشی ،تحریک جوانه های غیرفعال ،افزایش دوره رویشی به منظور ازدیاد محصول و ایجاد اسکلت قوی و مناسب دانست و افزود :حذف شاخه های ضعیف،گره دار ، خشک شده و آلوده به آفات و بیماریهای گیاهی،گسترش و توسعه سطح برگ چینی ، نگهداری بوته در ارتفاع مناسب جهت سهولت در برگ چینی و سایر عملیات زراعی مهم و موثر هستند که چایکاران باید به آنها توجه کنند.
وی یادآورشد : عرضه تدریجی محصول و جلوگیری از تراکم عرضه برگ سبز به خصوص در چین بهاره بمنظور حفظ کیفیت چای استحصالی ، مقاوم ساختن بوته در مقابل عوامل خسارت زای محیط ، تجدید فعالیت رویشی بوته و نگهداری و تقویت شاخه ها و ساقه های مناسب و سالم می تواند از مزایای دیگر اجرای این طرح باشد.
روزبهان اظهارداشت : طرح کلان بهزراعی باغ های چای کشور در قالب یک طرح پنج ساله تهیه شده است که اجرای سال اول آن از امسال آغاز خواهد شد و دست یابی به اهداف آن مستلزم تداوم و استمرار درسال های آتی اجرای طرح خواهد بود.
رییس سازمان چای خاطرنشان کرد : باتوجه به بررسی های صورت گرفته ،بهترین زمان انجام عملیات هرس در باغ های چای براساس وضعیت بوته که باید درشرایط خواب باشد مشخص می شود که معمولا این زمان اوایل آذرماه تا اواسط اسفندماه بوده و زمان انجام عملیات تغذیه و داشت نیز بین اسفند تا پایان فروردین سال بعد است.
وی افزود : مناسب ترین بازه زمانی انجام انواع عملیات هرس 12 آذر تا 13اسفند و بهترین بازه زمانی برای عملیات تغذیه و داشت 13 اسفند سال جاری تا پایان فروردین سال بعد تعیین شده است.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه امسال مبلغ 600 میلیارد ریال اعتبار جهت انجام عملیات بهزراعی باغات چای اختصاص یافته است از کشاورزان چایکار انتظار داریم عملیات بهزراعی و هرس باغات چای خود را آغاز کنند تا فرصت را از دست ندهند.
وی گفت : امسال سازمان چای کشور در قالب طرح جامع بهزراعی تسهیلات بهزراعی را به کشاورزان چایکار استانهای شمالی پرداخت خواهد کرد.
روزبهان تصریح کرد : تنها راه بالا بردن کیفیت چای داخلی انجام عملیات بهزراعی باغات چای است و برنامه جدی این سازمان در سال جاری اجرای طرح بهزراعی باغات چای طبق طرح تهیه شده پیش می رود.
در استان های گیلان و مازندران 32 هزار هکتار باغی چای وجود دارد که 90 درصد این باغات در گیلان قرار دارند و سالیانه بیش از 40 هزار تن چای خشک از این باغات استحصال می شود.
باغ های چای شمال در یک دهه اخیر دچار نقصان ها و افت وخیز هایی بوده است به گونه ای که در چند سال گذشته ادامه چایکاری برای کشاورزان مقرون به صرفه نبوده و برداشت این محصول روند نزولی داشته است .
در بهارسال جاری و در آغاز فصل زراعی دولت حمایت های خوبی از چایکاران به عمل آورد که امید و تحرک آنان برای زیرکشت بردن باغات افزایش یافت ولی خشکسالی و سوختن بوته های چای بر اثر تابش طولانی نور آفتاب موجب خسارت شد./3
619/604


25/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن