تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803199294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح ترافیکی و انتظامی مراسم اربعین حسینی قم تهیه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار قم، طرح ترافیکی و انتظامی مراسم اربعین حسینی قم تهیه شده است قم- ایرنا - معاون امور عمرانی استانداری قم، گفت: طرح ترافیکی و انتظامی برای برگزاری عزاداری اربعین حسینی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تهیه شده است.


به گزارش ایرنا، "جواد دلاوری" روز شنبه درجلسه شورای هماهنگی اربعین حسینی درتالار امام رضا(ع) استانداری قم، اظهار داشت: برای برپایی هر چه بهتر این مراسم مشکلات ترافیکی موجود بررسی و در شورای ترافیک استان مطرح و به تصویب خواهد رسید.
وی با اشاره به ضرورت سامان دهی وضعیت عبور و مرور در کلیه معابر منتهی به بلوار پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: به منظور رفاه حال کلیه رهگذران عبوری در این مسیر محدودیت هایی برای ممانعت از تردد دسته جات عزاداری در پیاده روها اعمال می شود.
دلاوری همچنین با اشاره به افتتاح پل بعثت و فراهم شدن شرایط برای تردد عابران، تصریح کرد: سال گذشته به علت نبودن این پل بحث عبور و مرور با مشکلاتی همراه بود، ولی امسال با راه اندازی آن این مشکل بر طرف شده است.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جهت ایجاد وسایل ایاب و ذهاب زایران و عزاداران، تصریح کرد: برای این منظور خدمات اتوبوس رانی و تاکسی رانی به صورت منسجم برای بازگرداندن عزاداران از جمکران به داخل شهر ارایه خواهد شد.
معاون استاندار قم همچنین تعیین یک زمان مشخص برای شروع و پایان مراسم عزاداری را ضروری خواند، و افزود: تمامی کمیته هایی که برای برگزاری این مراسم تشکیل می شوند، برنامه ریزی های خود را باید بر اساس این زمانبندی انجام دهند.
وی افزود: شورای ترافیک استان علاوه بر تعیین مقررات ترافیکی برای عبور دسته های عزاداری از مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد جمکران برای عبور دسته جات عزاداری از نقاط مختلف شهر به سمت حرم حضرت معصومه نیز قوانین و محدودیت هایی را اعمال می کند.

**
معاون هماهنگی امور زایران استان قم نیز دراین جلسه گفت: نقاط ضعف و قوت مراسم عزاداری اربعین حسینی قم در سال گذشته بررسی شده است.
"سید ابوالفضل اسماعیلی" با بیان اینکه به خاطر عدم هماهنگی لازم عزاداران حسینی در مسیر با مشکلاتی به لحاظ کمبود امکانات مواجه شدند، افزود: با بررسی های انجام شده تمام این مشکلات شناسایی و برای رفع آنها در اربعین امسال چاره اندیشی شده است.
معاون استاندار قم تصریح کرد: مسوولان درصدد هستند تا به نحو مطلوب تمامی امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی مورد نیاز برای عزاداران حسینی در روز اربعین را فراهم کند.
این مسوول با اشاره به اینکه مردم در برگزاری آیین ها و عزاداری های حسینی از یکهزار و 400 سال پیش تاکنون بیشترین نقش را داشته اند، افزود: این در حالی بوده که در برخی از دوران از سوی دولت ها و حکومت ها از برپایی این مراسم ها ممانعت به عمل می آمده است.

**
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز دراین جلسه گفت: عنوان راهپیمایی برای عزاداری اربعین حسینی قم مناسب نیست.
حجت الاسلام "سید علیرضا تکیه ای" اظهار داشت: اقدامی که مردم قم در عزاداری اربعین سال گذشته انجام دادند، غیر از کشورها عراق و شهرهای نجف و کربلا نظیر آن را در هیچ کجای دیگر دنیا نمی توان یافت.
عضو شورای اربعین قم اظهار داشت: باید به این حرکت به جای راهپیمایی عنوان دسته جات عزاداری را نهاد.
وی با اشاره به حرکت 20 میلیونی مردم عراق به سمت کربلا در اربعین سال قبل،افزود: پس از این حرکت عظیم میلیونی حضور 300 هزار نفری مردم قم در عزاداری روز اربعین بی نظیر است، و نمونه سومی در جهان ندارد.
تکیه ای همچنین با اذعان به عدم ارایه خدمات مناسب به زایران و مردم شرکت کننده در این مراسم، تصریح کرد: سال گذشته هیچکس برآورد این حجم از جمعیت را نداشت، لذا از قبل هیچ تدارکی برای پذیرایی و خدمات رسانی از جمعیت شرکت کننده دیده نشده بود.
وی همچنین با بیان اینکه تدارک برگزاری مراسم روز اربعین باید وسیعتر از مراسم نیمه شعبان باشد،افزود: در روز نیمه شعبان تمرکز جمعیت بر داخل مسجد است، ولی در مراسم روز اربعین جمعیت علاوه بر درون مسجد در مسیر بلوار پیامبر اعظم نیز به صورت گسترده و شناور متمرکز و در حال حرکت است.
وی با اشاره به فراهم نبودن امکانات پذیرایی از زایران در اربعین سال قبل، تصریح کرد: امسال با توجه به حضور بیشتر مردم و زایران کثرت ایستگاه ها و چادرهای صلواتی ضروری است.
شورای اربعین با حضور جمعی از مسوولان نهادهای مختلفی اجرایی استان از جمله ارگان های فرهنگی با هدف برنامه ریزی برای برپایی مراسم باشکوه عزاداری اربعین حسینی ترتیب یافته بود. ک/4
7403/ 550/


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن