تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819605117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک نخستین بار در تهران برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک نخستین بار در تهران برگزار می شود تهران بزرگ - ایرنا - همزمان با ده ها کلان شهر در 5 قاره جهان و برای نخستین بار در کشورمان، مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک، صبح روز یکشنبه 25 آبان از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در محل تالار ایران زمین ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سومین یکشنبه ماه نوامبر هر سال که امسال در کشورمان برابر با 25 آبان ماه است، تحت عنوان روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک نام گذاری شده است و کشورها و شهرهای مختلف جهان همه ساله با فرا رسیدن این روز، اقدامات مختلف و برنامه های متنوعی را با هدف آگاهی دهی، اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص حوادث ترافیکی و تلفات و خسارات ناشی از آن اجرا می کنند.
در همین راستا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برگزاری این همایش گفت: با دعوت از دستگاه های اجرایی دست اندرکار و نمایندگان سازمان های مردم نهاد به این مراسم، سعی داریم راهکار کاهش این آسیب ها را مورد بحث و بررسی قرار داده و در قالب یک هم اندیشی بین بخشی به مرور حوادث ترافیکی به ویژه در شهر تهران پرداخته و با یادآوری قربانیان این سوانح، نسبت به آسیب شناسی آن ها اقدام نماییم.
«سید جعفر تشکری هاشمی» با اشاره به تعداد بالای تلفات حوادث ترافیکی در کشورمان و به خصوص تهران اظهار کرد: البته این مهم غیر از آسیب های اجتماعی عموماً غیر قابل احصا در خانواده هایی است که نان آور آن ها در حوادث ترافیکی جان باخته یا تا آخر عمر دچار معلولیت می شوند یا اینکه به عنوان مقصر شناخته شده و به دلیل عجز از پرداخت دیه ، چاره ای جز تحمل مجازات زندان و دوری از خانه و خانواده ندارند.
وی با بیان اینکه گردهمایی مذکور با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران و همراهی دستگاه های دست اندرکار برگزار می شود تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش، بازنمایی وضعیتی که در آن قرار داریم، بازبینی اقدامات انجام شده و بازنگری برنامه های آتی در زمینه پیشگیری از تصادفات است.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه انتشار آمار و اطلاعات هشدار دهنده در مورد اتفاقات دلخراش و واقعیت های تلخ موجود از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است افزود: در همایش مذکور، شناسایی و معرفی گروه های هدف در حوادث ترافیکی و وضعیت موجود و مطلوب امداد و نجات در جریان این سوانح مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برگزاری این هم اندیشی به منظور ارایه موضوعاتی همچون آمار وضعیت تلفات رانندگی در کشورمان و تهران و تبیین و تعیین آثار و پیامدهای ناگوار ناشی از حوادث ترافیکی بر خانواده های آسیب دیده انجام می شود، تصریح کرد: نقش نهادهای اجرایی و علمی در واکاوی دلایل وقوع این سوانح و انبوه مرگ و میر و نقص عضو ناشی از آن در هم اندیشی مذکور بررسی خواهد شد.
معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر اینکه نقش آفرینی رسانه های جمعی و سازمان های مردم نهاد در آموزش شهروندان، ارتقای ایمنی عبور و مرور در معابر شهری و کاهش آسیب های ترافیکی به موازات افزایش ایمنی جریان ترافیک در این هم اندیشی مورد توجه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مراسمی که به مناسبت این روز برگزار می شود، بتواند به عنوان اقدامی اثرگذار در معطوف کردن نگاه مردم و مسوولان نسبت به این مهم موثر باشد.
لازم به ذکر است مراسم روز جهانی قربانیان ترافیک، صبح روز یکشنبه 25 آبان از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در محل تالار ایران زمین ساختمان شماره دو شورای اسلامی شهر تهران در خیابان بهشت برگزار می شود.
تهرام**2079**1348


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن