تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798943968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان: رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان: رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست قشم – ایرنا – رییس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان گفت: دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار و حوزه های شغلی و اقتصادی فعال، رشته های دانشگاهی ایجاد نکرده اند.


به گزارش ایرنا عباس مرادی روز شنبه در آیین گشایش مرکز علمی کاربردی شهرداری قشم افزود: به طور مثال تعداد رشته های مرتبط با حوزه دریایی دانشگاه های استان ساحلی هرمزگان بسیار محدود است.
به گفته وی شاید در این رشته ها دانش آموخته هم به اندازه کافی داشته باشیم، اما وقتی این دانش آموخته هابه بازار کار مراجعه می کنند توان انجام اموری که در این حوزه شغلی است، ندارند، یعنی این که محتوای برنامه های درسی دانشگاه ها متناسب با نیاز بازار کار نیست.
وی یادآور شد: خیلی از برنامه های درسی دانشگاه ها سی سال پیش تصویب شده و هنوز همان مصوبات اجرا می شود، در حالی که در این سال ها در همه حوزه های شغلی اتفاقاتی افتاده و فناوری های جدیدی وارد شده و فرایندها تغییر کرده است، ولی دانشجویان ما هنوز دارند در دانشگاه ها همان محتوا را می خوانند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان گفت: پاسخ این مشکلات را باید در تاسیس دانشگاهی جستجو کرد که بتواند همه این مشکلات را برطرف کند.
وی با بیان این که نگاه در توسعه آموزش عالی کشور نگاه توسعه آمایشی نبوده است به تشریح اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و گفت: برای جلوگیری از بیکاری دانش آموخته ها در ایجاد رشته های این دانشگاه ضمن رصد زمینه های شغلی، نیازسنجی لازم به عمل می آید.
به گفته وی دانشگاه علمی کاربردی با هدف تربیت متخصصین کارآفرین نه جویای کار در 22 سال قبل به عنوان دانشگاه محصول انقلاب شکوهمند اسلامی تاسیس شد.
وی تعداد مراکز آموزش عالی علمی کاربردی کشور را یک هزار و 57 مرکز و این رقم را در استان هرمزگان 18 مرکز اعلام کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی شهرداری قشم تنها مرکز استان هرمزگان است که وابسته به حوزه تخصصی شهرداری قشم بوده و به همت شورای اسلامی شهر قشم، شهرداری قشم و شهردار سابق در این شهر راه اندازی شده است.
براساس این گزارش معاون منابع انسانی استانداری هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به اینکه ما هیچ چاره ای نداریم مگر این که خلاقانه فکر کنیم، خلاقانه عمل کنیم و خلاقانه مسیر توسعه را ادامه بدهیم، گفت: توسعه یعنی به حداکثر رساندن توان جامعه برای پاسخگویی به مردمی که در آن جامعه زندگی می کنند، یعنی اگر توسعه به نیازهای مردم پاسخ بدهد، توسعه است وگرنه توسعه نیست.
رضا برومند افزود: با توجه به اینکه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم فضا و مسیر باید به گونه ای باشد که افراد ضعیف جامعه بتوانند از فضای توسعه استفاده کنند.
به گفته وی اگر مردم در روند توسعه سهمی نداشته باشند، فاصله طبقاتی و بی عدالتی به وجود می آید.
وی تاکید کرد: مبنای توسعه در قشم و سایر نقاط استان به گونه ای باشد که ضعیف ترین افراد هم بتوانند از این منابع و امکاناتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده کنند.
به گزارش ایرنا امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این آیین علم و دانش را رمز اقتدار و عزت انسان دانست و گفت: هر ملتی که از علم بی بهره باشد خوار و ذلیل می شود و خداوند در قران علم را در کنار قدرت آورده و بلکه بالاتر از آن توصیف کرده است.
شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: علمی که به درد جامعه نخورد و برای مردم مفید واقع نشود نمی تواند مورد رضای پروردگار باشد.
حجت الاسلام احمد غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم هم در این آیین طی سخنانی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند بقیه دانشگاه ها موجی از بیکاران را تحویل جامعه ندهد.
شیخ محمدعلی امینی رییس مدرسه دینی سلطان العلماء بندرلنگه نیز در این آیین با بیان اینکه جامعه قشم هنوز تا رسیدن به مدیران متخصص فاصله دارد گفت: جامعه ما نیازمند تربیت نیروهای لایق، متخصص و مرتبط با وظایفشان است و ما در سطح مدیران و کارمندان، نیروهایی که تخصص متناسب با وظیفه شان داشته باشند، کم داریم و این یکی از اسباب و علل نبود پیشرفت ما در زمینه های مختلف بوده است.
براساس این گزارش شهردار قشم نیز در این آیین از دانشگاه ه به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت جامعه یاد کرد و گفت: تجارب نشان می دهد که مراکز آموزش عالی یکی از مهم ترین محور های توسعه در کشورهای توسعه یافته به حساب می آید.
ابراهیم رستم گورانی تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی شهرداری قشم در پنج رشته کاردانی فناوری اطلاعات، کاردانی امور دهیاری ها و شوراها، کاردانی حرفه ای گردشگری، مهندسی فناوری اطلاعات و کارشناسی حرفه ای حسابداری با 120 دانشجو فعالیت می کند.
وی در تشریح موانع و تنگناهای سر راه توسعه این مرکز به زمین مورد نیاز آن اشاره کرد و گفت: سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم قول مساعد جهت همکاری و واگذاری زمین به این مرکز را داده اند./2
1871/668


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن