تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش نرخ تورم استان زنجان 3 درصد بیش از میانگین کشوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کاهش نرخ تورم استان زنجان 3 درصد بیش از میانگین کشوری است پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان روز شنبه با انتشار گزارشی از کاهش نرخ تورم در استان زنجان 3 درصد بیش از میانگین کشوری خبرداد.


کاهش میزان تورم و بیکاری در استان حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و افزایش آبیاری تحت فشار در استان و پتانسیل های معدنی در شهرستان طارم از جمله مطالبی بود که استاندار در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان طارم عنوان کردند.
جمشید انصاری، استاندار زنجان در سفر یک روزه خود به شهرستان طارم با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان دیدار کردند.
انصاری در این نشست با بیان این مطلب که پتانسیل ها و ظرفیت های کشور در طول 35 سال بعد از پیروزی انقلاب ثابت بوده است، اظهار داشت: عملکردهای مختلف در دولت ها و میزان رضایتمندی مردم، به تفاوت رویکرد و مدیریت دولت های مختلف برمی گردد.
وی تصریح داشت: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور مبنای کار دولت را بر تدبیر صحیح امور کشور نهاد که اگر محقق شود، امید مردم به آینده افزایش یافته و رضایتمندی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.
وی به بخشی از دستآوردهای مهم دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت توانست روند شتابان افزایش تورم را کاهش دهد و با فعال کردن وضعیت اقتصادی موجود، کشور را از شرایط رکود اقتصادی خارج کرده و بیکاری را کاهش دهد.
انصاری در خصوص نرخ تورم در سال های اخیر، اظهار داشت: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم در شهریور ماه سال 1392 نرخ تورم کشور 36 و در استان 2/36 درصد بود اما در شرایط کنونی نرخ تورم کشور به حدود 20 درصد رسیده و در استان نرخ تورم سه درصد بیش از میانگین کشوری کاهش یافته است.
وی به متوقف شدن روند رشد منفی اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس گزارش های مرکز آمار رشد اقتصادی کشور در سال 91، منفی 8/5 درصد بوده و در سال گذشته به منفی 5/2 درصد کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال به مثبت 5/1 تا دو درصد برسیم.
انصاری تصریح داشت: رشد اقتصادی کشور به این معنی است که واحدهای تولیدی فعال تر شده و چرخه اقتصاد کشور به جریان افتاده و فرصت بهتری برای شغل مردم فراهم شده است.
استاندار زنجان در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان طارم به وضعیت نرخ بیکاری کشور در سالهای اخیر پرداخت و گفت: نرخ بیکاری کشور از 7/11 درصد در سال 91 به 4/10 درصد در سال گذشته و 9/9 درصد در سال 93 کاهش یافته و این درصد در استان زنجان دو درصد پایین تر از میانگین کشوری برآورد شده است.
مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود خاطرنشان شد: باید رویکردهای جدیدی را برای حل مشکلات خود اتخاذ کرده و متفاوت تر از گذشته عمل کنیم؛ چرا که تکرار روند گذشته نمی تواند ما را به سرعت به سمت حل مشکلات کشور ببرد.
وی توجه به توانمندی و ظرفیت های اقتصادی مردم را امری ضروری عنوان کرد و گفت: باید رویکرد ما حرکت به سمت فعال تر کردن اقتصاد مردم در منطقه باشد که ضمن تامین رفاه بیشتر مردم، مسوولان را نیز در کمک رسانی به مردم یاری خواه کرد.
انصاری اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذاران داوطلب در حوزه صنایع تبدیلی بدانند که دولت نهایت همکاری را با آنها خواهد کرد.
وی افزود: تحت پوشش قرار گرفتن 25 هزار هکتار از اراضی استان زنجان برای آبیاری تحت فشار تا پایان سال آینده و کمک بلاعوض 85 درصدی دولت و تسهیلات برای توسعه آبیاری تحت فشار از تصمیمات دولت است که شهرستان طارم نیز می تواند از آن بهره مند شود.
وی افزود: تا کنون فقط 35 هزار هکتار از اراضی استان از آبیاری تحت فشار بهره مند شده است.
استاندار زنجان در خصوص گازرسانی به روستای فاقد شبکه گاز رسانی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان موافقت شد گاز رسانی به کل روستاهای استان تا پایان کار دولت یازدهم به اتمام رسد که طبعا در منطقه طارم نیز با جمعیت روستایی بالای 75 درصد نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.
مقام عالی استان در این نشست به ظرفیتهای منطقه طارم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ظرفیتهای آبی، خاکی ذخایر معدنی مناسبی در منطقه وجود دارد.
وی افزود: پهنه معدنی طارم با 2200 کیلومتر مربع مساحت در حال حاضر 3 متقاضی دارد که مطالعات اکتشافی آن توسط شرکتی که توانمندی فنی و تخصصی بهتری داشته باشد انجام خواهد شد.
مهندس انصاری اظهار امید واری کرد: انجام این مطالعات و مشخص کردن پتانسیل های معدنی این منطقه، می تواند شهرستان طارم را به یکی از قطبهای معدنی کشور تبدیل کرده و سهم شهرستان در اقتصاد استان و ملی را ارتقاء داده و رونق بیشتری را در منطقه بدنبال داشته باشد.
استاندار زنجان در پایان تصریح داشت: برای توسعه باید از همه قابلیت ها بصورت درست و علمی بهره ببریم که این امر نیز نمی تواند با ذهنیت های نادرست و غلط همراه باشد.
7319/596


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن