تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل ایران خودرو: کیفیت فعلی خودروها ایده آل نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل ایران خودرو: کیفیت فعلی خودروها ایده آل نیست تهران - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: کیفیت فعلی خودروها ایده آل نیست اما تمام تلاش مجموعه ایران خودرو بر افزایش کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان است.


به گزارش ایرنا از ایکوپرس، هاشم یکه زارع در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید شرکت ایران خودرو، تصریح کرد: پاسخگویی نامناسب به مشتریان از جمله دلایل نارضایتی آنان است و ما در صدد هستیم در این بخش برنامه های ویژه ای پیاده سازی کنیم تا میزان پاسخگویی و به تبع آن رضایت مشتریان افزایش یابد.
وی که در این نشست گزارشی از عملکرد ایران خودرو در حوزه های تولید، فروش، کیفیت، صادرات و همچنین برنامه های آینده این گروه صنعتی ارایه کرد، اظهار داشت: وظیفه ما این است که محصولی به مشتری عرضه شود تا رضایت کامل او را برآورده سازد.
یکه زارع افزود: برخلاف گذشته که با انتقاد به صورت تدافعی برخورد می شد ما تشنه انتقاد سازنده و راهنمایی هستیم.
وی ادامه داد: اولین گام را که احیای تولید و افزایش تیراژ بود، انجام داده ایم و درحال حاضر اولویت ما توسعه محصول، کیفیت، خدمات پس از فروش و صادرات است که با تحقق آن هم در بازارهای داخلی و هم بازارهای صادراتی موفق خواهیم بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در نیمه نخست سال گذشته 126 هزار خودرو تولید کردیم که در نیمه دوم تولید شتاب بیشتری گرفت و ما موفق شدیم با تولید تعداد 239 هزار دستگاه سهم از دست رفته بازار را مجددا کسب کنیم.
یکه زارع یادآور شد: از نیمه دوم سال گذشته سهم بازار ایران خودرو به 54 درصد رسیده که این رقم تاکنون حفظ شده است. در سال گذشته در مجموع 365 هزار خودرو تولید کردیم و بیشترین سهم بازار از آن ایران خودرو شد.
وی درخصوص بهبود روند تولید در سال جاری گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید و عرضه 275 هزار دستگاه، 116 درصد افزایش تولید را به ثبت رسانده ایم و البته افزایش تیراژ تولید با افزایش کیفیت همراه بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: برنامه تولید امسال 600 هزار دستگاه خودرو است که براساس هدف گذاری صورت گرفته تا سال 99 این تعداد را به یک میلیون دستگاه خواهیم رساند.
یکه زارع اظهار داشت: هدف این است که 60 درصد از کل سه میلیون دستگاه خودرویی که در سال 1404 تولید می شود متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو باشد.
وی درباره محصولات جدید گفت: 70 درصد تولیدات ایران خودرو متعلق به محصولات داخلی است که در برنامه های آینده این شرکت منظور شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از نیمه دوم سال آینده، هر شش ماه محصول جدیدی به سبد محصولات ایران خودرو افزوده خواهد شد. 20 درصد تولیدات نیز متعلق به محصولات شرکت های اروپایی و 10 درصد نیز برای محصولات چینی خواهد بود.
یکه زارع درباره توقف تولید ناقص در ایران خودرو گفت: تولید خودروی ناقص علاوه بر اینکه سرمایه های جاری ایران خودرو را تبدیل به سرمایه راکد می کرد، موجب بروز ایراد کیفیت در محصولات می شد که از ابتدای سال جاری این مشکل برطرف شده و دیگر خودروی ناقصی تولید نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: با به جریان انداختن این سرمایه های راکد نه تنها تسهیلات بانکی دریافت نکردیم، بلکه بخشی از بدهی خود به سیستم بانکی را نیز پرداخت کردیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینه های لجستیک را نیز مطلوب خواند و گفت: با حذف برخی هزینه های حمل و نقل خودرو و یا قطعات در سال جاری 100 میلیارد تومان کاهش هزینه خواهیم داشت.
یکه زارع تصریح کرد: درحال حاضر سهام ایران خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و سرمایه گذاران تمایل زیادی به خرید آن دارند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از واگذاری سایت های تولیدی این شرکت به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با واگذاری این شرکت ها بر روی قوای محرکه سرمایه گذاری خواهیم کرد تا زنجیره ساخت خودرو کامل شود.
وی به اهمیت خودروسازی در موضوع اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: تعداد 58 هزار نفر به صورت مستقیم در گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت می کنند که البته این رقم بدون احتساب شرکت های قطعه سازی است.
یکه زارع با اشاره به میزان اشتغالزایی در صنعت خودرو تاکید کرد: به ازای تولید هر خودرو 2.1 شغل ایجاد می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد قطعه سازان داخلی گفت: مطالبات قطعه سازان به روز شده است و آنان با رونق تولید به دنبال خرید ماشین آلات و سرمایه گذاری هستند.
وی درباره کیفیت محصولات اظهار داشت: طبق ارزیابی های شرکت بازرسی، تمام محصولات ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب قرار دارند. با پروژه هایی که تعریف شده تلاش می کنیم تا نمرات منفی را کاهش داده و کیفیت محصولات را افزایش دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یکی از راههای خودروساز شدن را استفاده از دانش نخبگان شرکت های بزرگ خودروساز دانست و گفت: تیم هایی متشکل از نخبگان خودروسازان جهانی ایجاد شده که با حضور آنان در کنار متخصصان داخلی و انتقال دانش و تجاربشان، در مسیر خودروساز شدن گام خواهیم برداشت.

** سرمایه گذاری در تحقیق و پژوهش
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل ایران خودرو گفت: صنعت خودرو جزو صنایع مادر کشور محسوب می شود و باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد تا با بومی سازی تولید از ظرفیت های بالای کشور در این حوزه بهره برداری شود.
محمدعلی پورمختار حمل و نقل در بخش های مختلف سواری، باری و تجاری را مهم توصیف کرد و گفت: حوزه خودروهای سواری به دلیل فراگیری بیشتر مورد توجه است اما با این وجود خودروهای سنگین هم نیازمند توجه هستند چراکه درحال حاضر بیش از 500 هزار خودروی سنگین فرسوده باید جایگزین و نوسازی شوند.
وی اولویت اصلی صنعت خودروسازی را توسعه سازندگان داخلی دانست و گفت: در برخی موارد که تولید قطعه در داخل امکان پذیر و یا به صرفه اقتصادی نیست باید به مرور زمان و انتقال دانش ساخت، تولید این قطعات هم در داخل مرزهای کشور صورت گیرد.
پورمختار گفت: ایران خودرو با مشکلاتی که در سال های گذشته با آن مواجه بود، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با مدیریت جهادی مدیرعامل این مجموعه بسیاری از آن حل شد و تولید به روال عادی خود بازگشت.
رئیس کمیسیون اصل نود همچنین خواستار افزایش تنوع محصولات خودروسازان شد و گفت: سلایق و ذائقه مشتریان بسیار متنوع است که باید خودروسازان با تولید محصولات متنوع به فکر تامین این طیف متنوع سلایق باشند.
وی تاکید کرد: از سویی دیگر تولید با کیفیت هم باید در راس امور خودروسازان قرار گیرد.
پورمختار ضمن تاکید برسرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش پیشنهاد کرد: سهامداران حقوقی ایران خودرو می توانند با انصراف از دریافت سود سالانه آن را در بخش های تحقیقاتی ایران خودرو سرمایه گذاری کنند تا از این طریق سود بیشتری نصیبشان شود.
وی در پایان اظهار داشت: کمیته ای در مجلس تشکیل شده تا اجرای منویات مقام معظم رهبری در بازدید سال 89 از شرکت ایران خودرو را پیگیری کند.
یادآوری می شود، اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از خطوط مختلف تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کردند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.
اقتصام(1) 1574**1558


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن