تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803668215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی‌های ایرانی در نمایشگاه آلمان همه را شگفت‌زده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کریمی قدوسی: بازی‌های ایرانی در نمایشگاه آلمان همه را شگفت‌زده کرد خبرگزاری پانا: نشست «رسانه و بازی‌های رایانه‌ای» پنجشنبه 22 آبان با حضور حسن کریمی قدوسی قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و هادی کافی سخنگوی این بنیاد و در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان ساعت 11:43



به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ کافی در ابتدای این نشست گفت: رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که کمک زیادی به فرهنگ می‌کند و می‌تواند بستر خوبی برای ارائه محصولات فرهنگی ایجاد کند. حوزه رسانه در کشور ما خوب جلو آمده است و می‌بینیم که رسانه‌ای مانند صداوسیما سرمایه گذاری کرده و بودجه‌هایش را از منابع خبری و صاحبان آگهی تامین می‌کند اما در عرصه‌های فرهنگی، به عنوان کنشگر عمل می‌کند. با این‌حال برای سینما و حوزه‌های مشابه رسانه وجود دارد اما برای بازی‌های رایانه‌ای نه.
کافی ادامه داد: در دهه اخیر کشور ما وارد عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای شده است. نمی‌خواهم درباره اثرگذاری این حوزه و اینکه چقدر کاربرد دارد، صحبت کنم. حوزه بازی‌های رایانه‌ای یکی از اثرگذارترین رسانه‌ها در کشور است. اما رسانه‌های ما با این نگاه که بازی‌های رایانه‌ای کاربردی برای فرهنگ هستند، به آن نگاه نکرده‌اند و در نتیجه این صنعت تا این لحظه با دست خالی جلو آمده است.
در ادامه حسن کریمی گفت: در حال حاضر از نظر تولید بازی‌های رایانه‌ای، کشور ما در خاورمیانه اول است اما برای تبدیل شدن به یک قطب تولید در این حوزه باید چندین کار انجام داد. وضعیت بازار بازی‌های رایانه‌ای خراب است، شاید نهاد یا رسانه‌ای نداشته باشیم که روی بازی‌های رایانه‌ای کار کند اما در حوزه‌های دیگر رسانه وجود دارد. ممکن است انتشار مجله سخت باشد ولی سایتی هم وجود ندارد که بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را پوشش دهد. ما سایت‌های خبری پربازدیدی داریم که برخی‌هایشان جزو پربازدیدهای الکسا هستند و اگر بخواهند در این حوزه کار کنند حتما این ظرفیت وجود دارد که روزانه اخباری در این زمینه کار کنند.
وی ادامه داد: یک نکته مهم که باید اتفاق بیفتد این است مشخص شدن نسبت کیفیت و قیمت بازی‌های ایرانی و خارجی است. به عنوان مثال بازی خارجی فیفا مثلا 4 هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که بازی‌های خارجی از یک دلار تا 100 دلار قیمت گذاری می‌شود ولی بازی‌های ایرانی با توجه به همان فیفای 4 هزار تومانی قیمت گذاری می‌شود. اولین کاری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌خواهد انجام بدهد همین مشخص کردن نسبت قیمت و کیفیت بازی است. امیدواریم طی یک سال آینده وضعیت خوبی ایجاد شود تا بازی ایرانی بتواند با بازی‌های خارجی رقابت کند.
قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: مسئله دیگر توزیع دیجیتالی بازی‌هاست. توزیع سنتی در حال از بین رفتن است و در حال حاضر حدود 60 درصد فروش بازی‌های خارجی دیجیتالی است بالاخره ما هم باید استارت این کار را بزنیم و پلت‌فرم فروش دیجیتالی بازی‌ها را راه بیندازیم.
وی افزود: همچنین یک سری اهرم قدرت مانند هولوگرام و دادن مجوز به بازی‌های خارجی وجود دارد که سعی داریم استفاده از آنها را قانونی کنیم. اگر از بازی‌های خارجی گمرک دریافت شود هزینه آن روی فروش اثر می‌گذارد و قیمت بازی خارجی بیشتر می‌شود. همچنین قرار است صندوق حمایتی هم تشکیل بدهیم که در 3 مرحله انجام می‌شود و در حال حاضر در مرحله سوم آن قرار داریم. وجه‌هایی که از محل عوارض دریافت می‌شود به این صندوق واریز خواهد شد.
کریمی ادامه داد: باید کنترل بیشتری روی بازار وجود داشته باشد. تا همکاری خوبی با نیروی انتظامی نداشته باشیم هیچ کدام از برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد. اگر نظارت به بنیاد برگردد، برنامه‌های در این زمینه خواهیم داشت.
وی با تاکید بر تشکیل صنف بازی‌سازان افزود: در حال حاضر بازی‌سازی در ایران یک شغل موجه نیست. در کشورمان هر کاری که بخواهد به نتیجه برسد باید به صورت صنفی جلو برود. تشکیل صنف منجر به دیده شدن بازی‌سازان می‌شود. با کسانی که خواستار تشکیل صنف بودند چندین جلسه گذاشتیم. صنعت بازی در ایران ترناول خیلی محدودی دارد ولی با این حال سر همین هم دعوا است. بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم که 5 سال دیگر نه سینما و تلویزیون ما که بازی‌های ما دیده شود.
وی در پایان سخنانش گفت: در نمایشگاهی در آلمان وقتی محصولاتمان را عرضه کردیم مخاطبان تعجب زیادی کردند و از ما می‌پرسیدند این بازی ها را شما تولید کردید؟ در فرانسه هم همینطور بود. بنابراین بد نیست بدانیم از نظر تولید بازی در منطقه بسیار جلوییم. اگر بازی سازها جلو بیایند و اختلافات را کنار بگذارند می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن