تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798480938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اختلالات موبایلی تا بازبینی تعرفه‌های اینترنت موبایل


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



از اختلالات موبایلی تا بازبینی تعرفه‌های اینترنت موبایل
طی هفته گذشته اخباری مبنی بر تصمیم وزارت ارتباطات برای بازبینی تعرفه‌های اینترنت موبایل منتشر شد و علاوه بر آن بر اساس جدول قیمتی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارائه شده، مشخص شد که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی موظف شداند که نرخ اینترنت خود را از ابتدای آبان ماه 25 درصد کاهش دهند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، در هفته گذشته در سمیناری که با عنوان «بررسی گذر ایران از IPV4 به IPV6» برگزار شد، وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالاتی که درباره قیمت بالای اینترنت موبایل پرسیده شد، وعده داد که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تصمیم دارد یک بازبینی در قیمت‌های اینترنت موبایل انجام داده و این قیمت‌ها تا دو هفته دیگر اصلاح خواهد شد.
 
واعظی در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران در ارتباط با اینترنت موبایل و قیمت بالای آن که موجب نارضایتی کاربران می‌شود، با اذعان به این نکته که از نظر وزارت ارتباطات نیز قیمت اینترنت موبایل در حال حاضر رقم بالایی است، بازبینی و تغییر این قیمت ها را تا دو هفته آینده وعده داد.
 
در این همایش بحث تامین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای این گذر بررسی شده و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این زمینه اظهار کرد که تا پنج یا شش سال ساینده به تدریج مراحل این گذر صورت خواهد گرفت.
 
IPV6 سیستم جدید آدرس‌دهی براساس پروتکل اینترنتی است که می‌تواند تعداد آدرس‌های اینترنتی را نسبت به IPV4 تا چندین برابر افزایش دهد و با توجه به این‌که ظرفیت‌های ثبت آدرس اینترنتی در IPV4 رو به اتمام است گذر هرچه سریع‌تر به IPV6 در حال حاضر مساله‌ ضروری به حساب می‌آید.
 
نصرالله جهانگرد – معاون وزیر ارتباطات – در این همایش با اشاره به این‌که حیات سیستم در تماس با IPV6 ایجاب می‌کند که مباحث امنیتی به دقت مورد توجه قرار گیرد توصیه‌های امنیتی مناسب را از جمله مسائلی دانست که لازم است در کارگروه‌های مربوط به IPV6 مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین در مورد اختلالات ادامه‌دار اینترنت همراه اول که پس از ورود این اپراتور به ارائه‌ی خدمات نسل‌های سه و بالاتر ایجاد شده بود، این اختلالات را نتیجه گستردگی شبکه و تجهیزات اپراتور همراه اول دانست و بشارت داد که اختلالات اینترنت همراه اول ظرف یک ماه آینده برطرف می‌شود.
 
شش ماه تا اجرای قانون فیلترینگ هوشمند
 
وزیر ارتباطات همچنین در هفته گذشته در اظهار نظری راجع به زمان اجرای سیستم فیلترینگ هوشمند با اشاره به سه مرحله‌ای بودن نحوه‌ی اجرای این فیلترینگ گفت: مرحله‌ی اول فیلترینگ هوشمند تا ماه آینده انجام خواهد شد و کل فرآیند اجرای این فیلترینگ ظرف شش ماه آینده تکمیل می‌شود.
 
50 میلیارد کاربر اینترنت ظرف شش سال آینده
 
معاون سازمان فناوری ارتباطات نیز در تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات برای گذر به IPV6 توضیحاتی را ارائه داد و ورود 50 میلیارد کاربر اینترنت جدید را تا سال 2020 از مسائلی دانست که موجب افزایش لزوم گذر هرچه سریعت‌تر به IPV6 می‌شود.
 
کاهش مجدد قیمت ای‌دی‌اس‌ال و بازبینی مصوب 181
 
پس از تصویب مصوبه شماره 181 که براساس آن در ازای تخفیفاتی که از سوی مخابرات و شرکت زیرساخت به شرکت‌های اینترنتی PAP ارائه می‌شد قرار شد این شرکت‌ها نیز تخفیف 20 درصدی به مشترکان ارائه دهند.
 
این مصوبه که با اعتراض برخی شرکت‌های ISP و ISDP مواجه شد، بار دیگر مورد بازبینی قرار گرفت و براساس آن قرار شد که تخفیف شرکت زیرساخت و مخابرات علاوه بر شرکت‌های PAP به تمامی شرکت‌های اینترنتی دیگر نیز داده شود.
 
در آخرین مصوبه سازمان تنظیم مقررات جدول جدیدی از تعرفه‌های اینترنتی ارائه شد که براساس آن تعرفه‌های اینترنت مصوبه 181 فاقد اعتبار اعلام شده و سایر مندرجات این مصوبه اعم از تخفیف‌هایی که برای کلیه شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی در نظر گرفته شده بود معتبر دانسته شد.
 
براساس این مصوبه تعرفه پهنای باند اینترنت برای کلیه خدمات و کاربردها و بهره برداران با 25 درصد کاهش نسبت به مصوبه شماره دو جلسه 166 که در تاریخ سی ام خرداد ماه سال قبل تصویب شد./ایسنا/110

 
 





۲۳/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن