تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیام امام حسین (ع) را نباید محصوربه تنها یک واقعه تاریخی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام حزب اعتماد ملی قیام امام حسین (ع) را نباید محصوربه تنها یک واقعه تاریخی کرد یاسوج - ایرنا- قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) و مکتب عاشورا تنها به مثابه یک واقعه تاریخی نیست بلکه باید از زوایای گوناگون ماهیت واقعی این مکتب مترقی و انسان ساز را برای نسل تشنه امروز تبیین کرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رسول منتجب نیا چهارشنبه شب در مراسم بازخوانی واقعه عاشورا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: حادثه عاشورا و قیام امام حسین (ع) در کربلا اتفاق نیفتاد که گریه کنیم و ثواب ببریم تا گناه های ما بخشیده شود زیرا این نوع نگاه و رویکرد بدون شک آثار مخرب و منفی دارد و به هیچ وجه در پیشبرد اهداف آن قیام سازنده نیست.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) می گوید، قیام کردم تا برای شما اسوه و الگویی وجود داشته باشد و من قیام کردم تا بشریت قیام کند.
منتجب نیا افزود: یکی از پیام های عاشورا عشق و محبت به معبود است و سراسر زندگی حسین(ع) عشق به خدا بود و هیچ هم و دغدغه ای نمی تواند جای آن را بگیرد.
وی اظهار کرد: حریت و آزادگی از دیگر اهداف و پیام های قیام عاشورا بود که امام حسین(ع) در برابر اراده خدا عبد است و در برابر غیرخدا آزاد و عاشق حریت است.
منتجب نیا دینداری را از دیگر ویژگی های قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: سه نوع دینداری وجود دارد که اولی بر اساس دین شناسی و معرفت دینی، دومی دینداری فاقد معرفت و نوع سوم نیز دین ابزاری و پلکانی است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از رویه برخی افراد که دین ابزاری را راه توشه خود قرار داده اند، تصریح کرد: اینها برای تثبیت خود و حفظ موقعیت ها و فریب دادن دیگران، دین را به صورت ابزاری برای خود درآورده اند.
حجت الاسلام منتجب نیا در ادامه اظهارات خود امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فلسفه های قیام عاشورا دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست که امروز دایره آن را تنگ و محدود کرده ایم بلکه دارای مفاهیم گسترده عمیق و انسان ساز است که پیاده کردن واقعی آن می تواند موجب تعالی جامعه شود.
این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید همه معروف ها را تنها به نماز خواندن و یا روزه گرفتن نسبت داد و همه منکرها را نیز تنها به مساله حجاب، یادآور شد: ماهیت و فلسفه اساسی امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی اقتصادی متجلی است.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف کردن و نهی از منکر نیازمند اشراف و اطلاعات کامل نسبت به این اصل مهم دینی و اسلامی است،گفت: به نظر می رسد افرادی که می خواهند در این عرصه باشند در وهله نخست باید آموزش ها لازم را در این راستا فرا گیرند زیرا شرط امر به معروف کردن علم و اگاهی است.
منتجب نیا در تشریح و تبیین الگوهای واقعی قیام امام حسین (ع) گفت: احترام به دیگران و حق اراده و انتخاب داشتن که به زیبایی در عرصه رزم و در صحرای کربلا تجلی یافت نیز از مهمترین پیام های عاشورا است.
وی افزود: امام حسین (ع) به هیچ وجه یارانش را مجبور به جنگ با یزید نکرد .
قائم مقام حزب اعتماد ملی روشنگری و آگاهی بخشی امام حسین (ع) به همرزمان و یارانش برای جنگ با یزید را از دیگر پیام ها و درس های واقعه عاشورا دانست و گفت: تمام یاران حضرت نیز با کمال آگاهی و معرفت عمیق این حرکت و قیام را تا آخر دنبال کردند.
منتجب نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین درس ها و پیام های مهم واقعه عاشورا نیز مذاکره بود یادآور شد: امام حسین(ع) اهل مذاکره بود و با هر کسی که در دسترسش بود مذاکره کرد و یزید در آنجا حضور نداشت ولی با مأموران یزید از جمله ولید و حر مذاکره کرد.
671/7530


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن