تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو میلیون و 750 واحد مسکونی روستایی در کشور سنددار شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو میلیون و 750 واحد مسکونی روستایی در کشور سنددار شدند همدان - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : دو میلیون و 750 هزار واحد مسکونی روستایی کشور در راستای اجرای احکام برنامه توسعه سند دار شده اند.


به گزارش ایرنا، "محمد رضا شاملو" شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : به منظور کاهش هزینه برای ساکنان روستا ، بنیاد مسکن اقداماتی همچون تشکیل پرونده و نقشه برداری را عهده دار بوده و کار صدور سند توسط اداره ثبت اسناد صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: سند دار شدن املاک روستایی مزایایی همچون کاهش مشکلات و اختلافات ملکی و افزایش نقش آفرینی آنها در چرخه اقتصادی و حقوقی کشور را به همراه داشته است.
وی هدف گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صدور 200 هزار سند برای مساکن روستایی کشور تا پایان سالجاری ذکر کرد.

***موازی کاری در مناطق روستایی منابع کشور را هدر داد
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:موازی کاری در مناطق روستایی یکی از معضلات جامعه است که منجر به هدر رفت منابع و اعتبارات عمرانی می شود.
وی افزود: پراکندگی کارهای اجرایی، اقدامات موازی دستگاه ها، عدم جامعیت در فعالیت های اجرایی و برنامه ها و نبود یک نگاه آمایشی در برنامه ریزی روستایی بزرگترین آسیب ها را به جامعه روستایی وارد کرده است.
او تصریح کرد: این وضعیت موجب هدر رفت منابع کشور در بخش اعتبارات عمرانی و همچنین منجر به یکسری از تخلفات ساختمانی در مناطق روستایی شده است.
وی تاکید کرد: وقتی دستگاه های متعدد، متولی یک فعالیت می شوند در نتیجه آن افراد سودجو از خلاهای موجود استفاده کرده و ماحصل آن افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و از بین رفتن منابع ملی شده است.
شاملو گفت: تاکنون در بسیاری از نقاط کشور پروانه بدون در نظر گرفتن اصول فنی و قانونی صادر شده است که این امر باعث شده شمار زیادی از زمین های کشاورزی ، باغات و حتی عرصه های ملی دچار آسیب شوند، ضمن اینکه مشکل بزرگ دیگری نیز گریبان گیر روستاها شده است که آن نبود تعریف، جایگاه و نقش روستا در نظام برنامه ریزی است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: فقدان مرکزی توانمند برای سیاست گذاری و تعیین راهبردهای توسعه روستایی از مشکلات جامعه روستایی است.
وی بیان کرد: دولت یازدهم توجه عمیق و ریشه ای به موضوع روستاها دارد و در ماه های اخیر تصمیمات خوبی در مورد روستاها گرفته است.
وی افزود: تشکیل یک مرکز توانمند و یک شورای عالی در زمینه سیاست گذاری و تعیین راهبردهای روستایی ضروری است تا بتوان در سطوح ملی، استانی و محلی تمامی مسایل روستایی را مورد رسیدگی و پیگیری قرار داد .
شاملو اضافه کرد: هم اینک در بعد اجرایی نیازمند دستگاهی برای در دست گرفتن امورات مربوط به روستاها هستیم تا آن دستگاه در مقابل همه پاسخگو باشد.

*** ابلاغ دیرهنگام اعتبارات از مشکلات مناطق سردسیر است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: تخصیص دیر هنگام اعتبارات برای مناطق سردسیر که فصل کاری محدودی دارند مشکلاتی ایجاد کرده است.
شاملو پیشنهاد کرد که برای رفع مشکل ابلاغ اعتبار برای این مناطق بهتر است تاریخ سال مالی را از 31 خرداد به 31 شهریور تغییر داد تا مدیران فعال در این مناطق برای شتاب بخشی به جذب اعتبار مجبور به ترک تشریفات اداری و واگذاری طرح ها نشوند.
وی در ارتباط با روستاهای هدف گردشگری نیز بیان کرد: 150 روستای مستعد باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بهسازی محیطی شوند که تاکنون 40 درصد از این میزان انجام شده است.
او گفت: 32 هزار روستای کشور با جمعیتی افزون بر 19 میلیون نفر تحت پوشش طرح هادی روستایی قرار گرفته اند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه ، قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش طرح هادی قرار بگیرند.
شاملو اضافه کرد: سه هزار و 500 روستا تا پایان سالجاری زیر پوشش طرح هادی روستایی قرار می گیرند و امید می رود مابقی روستاها تا پایان سال آینده زیر پوشش این طرح قرار گیرند.
7525/576/530


22/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن