تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802814804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باوجود پیروزی جمهوری خواهان ؛ احتمال تغییر سیاست خارجی اوباما اندک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
باوجود پیروزی جمهوری خواهان ؛ احتمال تغییر "سیاست خارجی" اوباما اندک است
علیرغم پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آمریکا تغییراتی کلی و کلیدی در سیاست خارجی ایالات متحره بعید به نظر می رسد .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ورد بولتن ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به اشاره به شکست دموکرات های حامی اوباما درانتخابات میان دوره ای در آمریکا نوشت : بعید است که سیاست های کلی کشور دچار تحولاتی چشمگیر شود . کارشناسان معتقدند این مسئله درست است که هر دو مرکز سیاست گذاری در آمریکا یعنی سنا و کنگره به تسلط جمهوری خواهان درآمده است اما در سال های باقیمانده از ریاست جمهوری اوباما نباید انتظار تغییراتی محسوس چه در حوزه امور داخلی و چه امور بین المللی را داشت . 

نارضایتی های عمیق مردم آمریکا از باراک اوباما و سیاست های داخلی و خارجی وی هیزمی بود که بر آتش خشم مردم از دموکرات ها ریخته شد و شعله های آن در انتخابات میان دوره ای کشور و با پیروزی قاطع جمهوری خواهان نمایان گردید . در این انتخابات بیش از یک سوم کرسی های سنا به تسلط جمهوری خواهان درآمد و اکثریت قریب به اتفاق کرسی های کنگره ( همه 435 کرسی ) توسط اعضای این حزب اشغال گردید . 


در ادامه این مقاله آمده است : طی دو سال آینده که دوران باقیمانده از ریاست جمهوری باراک اوباما به شمار می آیدشهروندان آمریکایی  شاهد تنش ها و اختلافات بیشتری میان رییس جمهور و  نمایندگان جمهوری خواه کنگره خواهند بود . آنچه هر دو حزب _ هم اوباما و جزب دموکرات و هم جمهوری خواهان کنگره _ با آن مواجه هستند این است که هیچیک  حاضر به پذیرش مسئولیت اقدامات انجام شده در داخل یا خارج از کشور را نپذیرفته و در قبال آنها پاسخگو نیستند .  


یکی از کارشناسان سیاسی آمریکایی درباره پیروزی حزب مخالف اوباما در انتخابات سنا و کنگره اظهارداشت : اگرچه رییس جمهور سالهای باقی مانده از ریاست جمهوری اش را نمی تواندبه آسانی سالهای پیشین سپری کند اما "سیاست خارجی " یک فرصت واقعی و طلایی برای اوست تا بتواند معبری در میان تنش ها برای خود بگشاید . 


در سیستم حکومتی و تقسیم قدرت در ایالات متحده ، سیاست خارجی به صورت انحصاری و پایدار در حوزه اختیارات ریاست جمهوری قرار گرفته است. اما در مواردی مانند ارائه کمک های مالی به سایر ملل ، اعمال تحریم ها و محدودیت های اقتصادی و تجاری علیه کشورها و گروه ها و انتصاب پست های کلیدی در خارج از کشور مصوبه و اجازه کنگره نیز مورد نیاز است .


فاکتور مثبت در این سیستم این است که تمامی امورات مربوط به سیاست خارجی در قانون اساسی منحصرا در دستان رییس جمهور قرار گرفته بنابراین نباید توقع چندانی داشت که با پیروزی جمهوری خواهان اوباما دست از سیاست های کلی خود در این حوزه برداشته و آن گونه اقدام یا رفتار کند که اعضای سنا و کنگره خواهان آن هستند. 


اینکه ممکن است با پیروزی جمهوری خواهان و عقب نشینی دموکرات ها بحران جنگ سردی که واشنگتن با مسکو _ بر سر مسئله اوکراین _ به راه انداخته ، جنگ وحشیانه ، خونبار و پرهزینه ای که بیش از سه سال است سوریه را در خود می سوزاند و اشتهای سیری ناپذیر کاخ سفید برای تشدید جنگ ودرگیری ها در منطقه غرب آُسیا به پایان برسد ، خوش خیالی است . بی کفایتی ها در حل و فصل امورات داخلی کشور از جمله وضعیت بهداشت و درمان شهروندان آمریکایی یا کاهش بی سابقه خدمات اجتماعی نیز تحول چندانی را نخواهند دید . 


نمایندگان جمهوری خواه مدعی هستند که برخلاف اوباما هزینه های میلیارد دلاری که بیش از 15سال است واشنگتن از جانب آغاز و تداوم جنگهای یک جانبه در منطقه غرب آسیا بر بودجه ایالات متحده وارد کرده را متوقف خواهند کرد . 


به گفته ریچارد ویتز ، مدیر مرکز تحقیقاتی امور نظامی _ سیاسی "هادسون" تاثیر نتیجه انتخابات میان دوره ای در آمریکا قابل پیش بینی نیست چرا که اعضای جمهوری خواه اتحاد چندان محکمی با یکدیگر ندارند و هر کسی _ مانند رییس جمهور اوباما یا هر فرد دیگری _ می تواند در میان آنها نفوذ کرده و اعمال نظر نماید . 








انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن