تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819356223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخانه مرکزي زنجان در انتظار اعتبار 18 ميليارد توماني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۴:۵۹ب.ظ)
کتابخانه مرکزي زنجان در انتظار اعتبار 18 ميليارد توماني مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان زنجان گفت: همزمان با هفته کتاب 8 ايستگاه مطالعه و پيک مهر در سطح شهر ايجاد مي شود که با اين اقدام ايستگاه هاي مطالعه به 72 مورد افزايش مي يابد.
به گزارش خبر گزاري موج، احمد خاني، مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان زنجان، در نشست خبري در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه در آستانه 22 امين دوره هفته کتاب که از 24 تا 30 آبان برنامه هاي مختلفي انجام خواهد گرفت، گفت: اين ايام با عناويني چون کتاب و سبک زندگي، کتاب صنعت و کار، کتاب و پديد آورندگان نام گذاري شده است.
وي تجليل از خيرين، کتابداران، خادمان کتاب، اعضاي برگزيده کتابخانه هاي عمومي، ناشران و خبرنگاران اين عرصه را از برنامه هاي هفته کتاب ذکر کرد و گفت: اجراي طرح عضويت رايگان در کتابخانه هاي عمومي و افتتاح دو کتابخانه عمومي در استان از ديگر برنامه هاي اين هفته به شمار مي آيند.
احمد خاني از کلنگ زني کتابخانه عمومي خيرين در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: کتابخانه عمومي خيرين در گلشهر نيز با پيشرفت 50 فيزيکي درصد و زيربنا 3400 متر در حال ساخت است.
وي با بيان اينکه با راه اندازي سامانه سامان امکان عضو گيري، تمديد، جستجو از عملکرد کليه کتابخانه ها و غيره فراهم مي شود، گفت: در حال حاضر 17باب از کتابخانه هاي استان به اين سامانه متصل هستند و همزمان با هفته کتاب کليه کتابخانه هاي استان به اين سامانه وصل خواهند شد.
احمد خاني يادآور شد: در راستاي ترويج سنت اهداي کتاب و ايجاد تعلق خاطر در بين مردم و استفاده عمومي از کتاب هاي بلا استفاده، مردم استان با اهداء 100 هزار نسخه کتاب به کتابخانه ها ما را در در اين طرح ياري مي رسانند.
وي با تأکيد بر اينکه برطبق سند چشم انداز توسعه بايد تا سال 14004 براي هر شخص 4 کتاب در کتابخانه ها داشته باشيم، افزود: اميدواريم با همت مردم به اين مهم دست يابيم.
احمد خاني اضافه کرد: همزمان با هفته کتاب، 8 ايستگاه مطالعه و پيک مهر در سطح شهر ايجاد مي شود که با اين اقدام ايستگاه هاي مطالعه به 72 مورد افزايش مي يابد.
مدير کل کتابخانه هاي عمومي استان زنجان با بيان اينکه در روستاها نيز فضاهاي مازاد به امر کتاب اختصاص داده شده است، ابراز کرد: برخي از روستاها که جمعيت زير هزار نفر دارند و امکان ايجاد کتابخانه ثابت وجود ندارد از طريق کتابخانه هاي سيار از اين امکان بر خوردار مي شوند.
احمد خاني افزود: هر کتابخانه سيار 50 روستا را تحت پوشش قرار مي دهد و 2400 نفر عضو کتابخانه هاي عمومي روستايي هستند.
وي با اشاره به اينکه در استان يک ميليون و 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه هاي عمومي استان وجود دارد، گفت: اين تعداد تنها 50 درصد نيازهاي مراجعين را تأمين مي کند.
احمد خاني از استان زنجان به عنوان پنجمين استان در امر کتاب و کتابخواني ياد کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرين سند در خصوص سرانه مطالعه، در استان زنجان سرانه مطالعه به 93:23 دقيقه مي رسد و در اين راستا زنجان بعد از استان تهران در مقام دوم قرار دارد.
اين مقام مسوول در پاسخ به سؤالي در خصوص وضعيت پيشرفت فيزيکي کتابخانه مرکزي گفت: کتابخانه مرکزي با 20تا 30در صد پيشرفت فيزيکي نيازمند اعتبار 18 ميليارد توماني است و تاکنون 4 ميليارد تومان براي آن هزينه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن