تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799669090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي معکوس پهپاد RQ 170 به دست توانمند متخصصان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۴:۱۶ب.ظ)
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خبر داد: طراحي معکوس پهپاد RQ 170 به دست توانمند متخصصان ايراني فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: در ساخت RQ 170 ايراني با استفاده از برخي زيرمجموعه ها و ايده هاي اصلي هواپيماي آمريکايي، ايده هاي بومي نيز در فرايند توليد RQ 170 ايراني به کار گرفته شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار امير علي حاجي زاده با بيان اينکه آمريکايي ها با ديدن RQ170 ايراني سکته ناقصشان کامل مي شود، تاکيد کرد: نمونه آمريکايي آن را چون غنيمت است پس نمي دهيم اما اگر تحريم‌هاي ايران عليه آمريکا برداشته شود شايد يک نمونه ايراني را به آمريکا بدهيم.
وي با اعلام اينکه فيلم پرواز پهپاد RQ170 ايراني امروز (چهارشنبه) از سيماي جمهوري اسلامي پخش خواهد شد، اظهار داشت: از زمان به غنيمت گرفتن هواپيماي RQ 170 آمريکايي تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ايراني کمتر از سه سال گذشت و در طي اين مدت ده ها پروژه تعريف شد که يکي از آن پروژه ها ساخت و مهندسي معکوس هواپيماي RQ 170 بود.
وي افزود: در زمينه ساخت RQ 170 ايراني طراحي معکوس صورت گرفت. طراحي معکوس با مهندسي معکوس تفاوت دارد به اين معنا که در ساخت RQ 170 ايراني با استفاده از برخي زيرمجموعه ها و ايده هاي اصلي هواپيماي آمريکايي ايده هاي بومي نيز در فرايند توليد RQ 170 ايراني بکار گرفته شد.
سردار حاجي زاده در تشريح مشخصات و قابليت‌هاي پهپاد RQ 170 خاطر نشان کرد: همانطور که متخصصان امر هوايي اطلاع دارند مجموعه بال بدنه و بخش عمودي و افقي هواپيما در يک بال خلاصه شده که از طبيعت الگو گرفته است و به همين دليل ميزان اصطکاک و مصرف سوخت آن نسبت به مورد مشابه بسيار کاهش پيدا کرده است.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه رادار گريزي و پنهانکاري را از ويژگي هاي اصلي پهپاد آمريکايي دانست و افزود: اين ويژگي ها باعث شده بود تا اين هواپيماي بدون سرنشين نقش اول جاسوسي سازمان سيا را در منطقه ايفا کند که البته با به غنيمت گرفتن اين هواپيما ضربه اي به پيکره آمريکايي ها وارد شده که به سادگي التيام پيدا نخواهد کرد.
وي با اشاره به طراحي معکوس اين پهپاد به دست توانمند متخصصان ايراني و تاکيد بر دست‌يابي به محموله‌ها اهميت آن نسبت به خود هواپيما گفت: با به غنيمت گرفتن اين هواپيما در واقع به قابليت هاي پرنده در بخش جاسوسي و پنهانکاري و اطلاعاتي که در آن انباشته شده بود و نيز روش هايي که آمريکايي ها براي جاسوسي داشتند دست پيدا کرديم.
وي با تشريح مختصات و قابليت‌هاي پهپاد RQ 170 ايراني عنوان کرد: هواپيما ها از بدنه، بال عمودي و بال افقي و بال اصلي تشکيل شده اند ولي در اين نوع هواپيما همه اين چهار جزء در بال خلاصه شده اند و اين به کاهش وزن کمک مي کند و با کاهش سرعت واماندگي و مصرف سوخت، مداومت پرواز را افزايش داده و کمک مي کند اين هواپيما ماموريت هاي خود را نسبت به هواپيماهاي هم اندازه خود و يا در مقايسه با هواپيماهاي سنتي که بال افقي، عمودي و دمي دارند بهتر اجرا کند.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در تبيين نوع کاربري و مأموريت‌هاي پهپاد RQ 170 ايراني بيان داشت: اولين نمونه‌هاي ساخته شده اين هواپيما رزمي است و با توجه به نوع موتور جت، موتور پيستوني، در اندازه‌هاي مختلف در بخش‌هاي مراقبت، شناسايي و رزمي و انواع و اقسام مأموريت‌هاي مرتبط مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد، البته اين امکان توسط متخصصين فراهم شده تا نمونه‌هاي ديگر اين هواپيما نيز ساخته شود.
حاجي زاده زمان ماموريتي شدن اين هواپيما را سه ماهه چهارم سال جاري عنوان کرد و گفت: تا پايان سال برنامه داريم حداقل 4 فروند از اين نمونه ها را بومي و وارد ماموريت هم بشويم، ولي اجراي ماموريت هاي انبوه از سال آينده آغاز خواهد شد.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در پايان در خصوص نامگذاري پهپاد RQ 170 ايراني اظهار داشت: نامگذاري RQ 170 ايراني را به مردم عزيز کشورمان واگذار مي کنيم و از طريقي که اعلام خواهد شد از آنها کمک خواهيم گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن