تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813152805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار موجب اعتبار بخشیدن به هویت فرد در سطح جامعه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کار موجب اعتبار بخشیدن به هویت فرد در سطح جامعه می‌شود
یک روان‌شناس اجتماعی گفت: با کار کردن فرد احساس بردن، ماندگاری، تولید، زایش و پویایی می‌کند.


 ناصر قاسم زاده روان‌شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با تعریف شغل از نظر سازمان جهان بهداشت گفت: شغل عبارت است از ارائه‌ی خدمات از جانب یک فرد به یک موسسه یا سازمان در ساعت معین و دریافت دستمزد مناسب برای امرار معاش زندگی است.

وی اظهار داشت: مقوله‌ی سلامت اجتماعی مقوله‌ای است که در آن دولت‌ها موظف هستند برای حفظ سلامت اجتماعی جامعه امنیت شغلی و تامین اجتماعی شهروندان را محیا کنند و افراد بتوانند ضمن اینکه به کار اشتغال دارند، مایحتاج ضروری خود را برطرف کنند.

قاسم زاده با تاکید بر قسمت دیگر شغل که در امر اشتغال باید به آن توجه شود، اظهار کرد: حفظ سلامت روان و اعتبار بخشیدن به هویت فرد در سطح جامعه و روابط بین فامیلی است، به نحوی که فرد احساس بودن، ماندگاری، تولید،؛ افزایش و پویایی را با خود به همراه دارد.

روان‌شناس اجتماعی با تاکید بر این مطلب که شغل در واقع به فرد یک اعتبار اجتماعی می‌بخشد، تصریح کرد: بخشی که به آن باید توجه بسیاری شود، بخش حفظ سلامت روان افراد است.بیکاری ارتباط مستقیمی با بخشی از کسالت‌های روحی از جمله افسردگی دارد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: افراد بیکار با نوعی شرایط بد اجتماعی در نزد خانواده و دوستان مواجه می‌شوند که شرایط  بد اجتماعی اقتصادی و جایگاه فرد در جامعه بر سلامت روان فرد تاثیر منفی می‌گذارد و باعث کسالت و اختلال عصبی و عاطفی فرد می‌شود.

انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن