تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803827507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خام فروشي اولويت کشور ما نيست/مصرف 55 درصد از آب زيرزميني کشور به صورت رايگان در بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۴۵ب.ظ)
قائم مقام وزير نيرو در جمع خبرنگاران: خام فروشي اولويت کشور ما نيست/مصرف 55 درصد از آب زيرزميني کشور به صورت رايگان در بخش کشاورزي قائم مقام وزير نيرو در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سياست هاي دولت در برنامه ششم به دنبال کم کردن بار بودجه از روي دوش دولت هستيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ستار محمودي، قائم مقام وزير نيرو با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات ايشان پاسخ داد.
وي در مورد قيمت آب و ما به التفاوت قيمت فروش و قيمت هزينه شده به خبرنگاران گفت: نرخ تعيين شده براي آب محل به محل متفاوت است و ما در حال حاضر ميانگين هزينه اي که براي هر مترمکعب آب شرب مي شود 50 هزار تومان است.
وي ادامه داد: اين آب هزار توماني را در شهر و روستا به ترتيب 300 و 100 تومان عرضه مي کنيم و قيمت آب تحويلي به کشاورزان زير 8 تومان است.
وي با اشاره به اعلام برخي از مسوولان حوزه کشاورزي در مورد گران بودن آب تحويلي به کشاورزان ايراني تاکيد کرد: به نسبت قيمت تمام شده اگر حساب شود هزينه دريافتي از کشاورزان بسيار ارزان است اما ممکن است کشاورزان براي استفاده از اين آب هزينه هاي حاشيه اي مثل حفاري، تهيه شبکه آبرساني و کندن چاه و موتور برق پرداخت کنند که در اين صورت اين نظر آقايان در مورد گران بودن آب کشاورزي صحيح است.
ستار محمودي با اشاره به اينکه 55 درصد از منابع آب زيرزميني در بخش کشاورزي مصرف مي شود تاکيد کرد: وزارت نيرو و متوليان بخش آب براي اين 55 ميليون مترمکعب حتي يک ريال دريافت نمي کنند.
ايده آل صنعت آب و برق دريافت قيمت تمام شده است
قائم مقام وزير نيرو با اشاره به اين مطلب که براي مجموعه وزارت نيرو دريافت قيمت تمام شده خدمات جزو شرايط ايده آل محسوب مي شود گفت: در قانون هدفمندي يارانه ها قرار بود در مدت 5 سال قيمت آب واقعي شود و اين بدان معني بود که ما بايد سالانه 10 تا 20 درصد قيمت ها را افزايش مي داديم که تا به امروز اين مهم محقق نشده است.
وي خاطرنشان کرد: ما زماني مي توانيم در مورد کسب ارزش افزوده در خدمات آب و برق سخن بگوييم که قيمت تمام شده در اين خدمات رعايت شده باشد.
صادرات برق جزو سياست هاي کلي کشور است
اين مقام مسوول در وزارت نيرو در واکنش به صحبت يکي از مسوولان سابق وزارت نفت که صادرات برق را با توجه به قيمت فعلي گاز مقرون به صرفه ندانسته است گفت: وقتي صحبت از صادرات مي کنيم حکمي کلي وجود دارد يعني بايد ديد اين صادرات ما چه اثراتي بر روي بحث سياسي و ارتباطات کشورها مي گذارد. در برخي از قراردادهاي صادراتي طرف مقابل ما انعطاف خوبي نشان مي دهد.
وي ادامه داد: صادرات برق به علت انعطافي که در امکان تغيير دادن خريدار بدون پرداخت هزينه دارد، نسبت به صادرات گاز مقرون به صرفه تر بوده و همچنين اشتغال مولد بيشتري ايجاد مي کند.
خام فروشي اولويت کشور ما نيست
ستار محمودي با اشاره به اينکه برخي از افراد بر اين عقيده هستند که اگر گاز مصرفي در نيروگاه ها صادر شود به نفع کشور خواهد بود گفت: اساسا خام فروشي اولويتي در کشور ما ندارد بلکه محصولات تهيه شده با استفاده از مواد خام که داراي ارزش افزوده بالايي هستند داراي اولويت است.
وي به سياست دولت يازدهم در تابستان جاري اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال حتي زماني که ما با مشکل توليد برق مورد نياز کشور مواجه بوديم سياست دولت در ادامه صادرات برق استوار بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن