تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804539127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کازابلانکا، ۷ میلیون تومان/ راه پر پیچ و خم رسیدن به مراکش؛ از ویزا در بروکسل تا 5سال قطع رابطه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کازابلانکا، ۷ میلیون تومان/ راه پر پیچ و خم رسیدن به مراکش؛ از ویزا در بروکسل تا 5سال قطع رابطه جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - یک شرکت مسافرتی در حالی تور سفر به مراکش برگزار کرده است که هنوز ویزایی در داخل ایران برای سفر به این کشور صادر نمی شود.

طهورا شهبازی: پس از گذشت 5 سال تور مراکش یا به طور مشخص، کازابلانکا برگزار می شود. یک شرکت مسافرتی با برگزاری این تور پیش قدم شده تا سدی که در پنج سال گذشته میان روابط ایران و مراکش قد علم کرده را بشکند. روابطی که ریشه در تاریخ دو کشور دارد و  هرچند با روی کار آمدن دولت حسن روحانی وعده بازگشایی دوباره سفارت ها و بهبود روابط دو کشور داده و تا حدی عملی هم شد، اما هنوز تمام مشکلات حل نشده و امکان تهیه ویزا در ایران وجود ندارد.
تشیع علت قطع رابطه مراکش با ایران سال 1387 وزارت خارجه مراکش با متهم کردن ایران به تلاش برای گستراندن مذهب شیعه در این کشور سنی نشین، اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می کند. وزارت خارجه مراکش سفارت ایران در رباط را متهم کرد که تلاش دارد شالوده های مذهبی پادشاهی مراکش را تغییر دهد و اتحاد مذهبی مراکش را تهدید کند. وزارت خارجه مراکش اعلام کرده بود: دولت مراکش از گسترش تشیع در کشور نگران بوده و بی‌احترامی ایران را مورد نکوهش قرار می‌دهد و همین امر باعث قطع کامل روابط دیپلماتیک میان مراکش و ایران شد.
روابط تیره و تار مراکش به شروع انقلاب اسلامی ایران بر می گردد، زمانی که مراکش به عنوان یکی از ایستگاه‌های توقف محمدرضا پهلوی پس از خروج از کشور در دی ‌ماه ۵۷ انتخاب شد. با پیروزی انقلاب، تیرگی روابط میان تهران و رباط تا ماه‌های پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز ادامه یافت. سفر شاه به مراکش به فراخوانی سفرای دو کشور انجامید و سطح روابط در مهرماه ۵۸ به کاردار تقلیل یافت.

اعلام موضع ایران در قبال اتفاقات پیش آمده در قلمرو مراکش و حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم صحرا و مراجعه به آرای عمومی در آن سرزمین، با اعتراض مراکش مواجه شد. با شروع جنگ ایران و عراق و حمایت مراکش از صدام حسین روابط ایران و مراکش به ورطه سقوط افتاد. نهایتاً در بامداد روز اول دی ‌ماه ۱۳۵۹ مناسبات تهران و رباط که مدت‌ها بود به پایان رسیده بود، به صورت رسمی به قطع کامل روابط سیاسی و دیپلماتیک ایران و مراکش انجامید. با روی کار آمدن دولت اعتدال گرای حسن روحانی، جمهوری اسلامی ایران که در راستای بهبود روابط با کشورهای منطقه‎ای و فرامنطقه‌ای گام‌های موثری برداشته است. حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی-آفریقایی وزیر امور خارجه بهمن ماه سال گذشته از بازگشایی سفارتخانه‎های ایران و مراکش خبر داد و گفت: «سفارتخانه‌های دو کشور به‌زودی بازگشایی خواهد شد.»
۷ میلیون تومان هزینه سفر به مراکش با این حال، برقراری روابط ایران و مراکش و برقراری روابط دیپلماتیک در سطحی که بشود گردشگری میان دو کشور برقرار شود، راه طولانی دارد. با این حال یک آژانس مسافرتی در پیامک هایی اعلام کرده است که تور مراکش را پس از ۵ سال برگزار می کند. اما اینکه این آژانس گردشگری با توجه به عدم صدور ویزا از سوی سفارت مراکش چگونه این تور را برگزار و ویزا برای مسافران تهیه می کند قابل توجه است. همانطور که مسوول فروش این شرکت گردشگری می گوید، در داخل ایران امکان دریافت ویزا برای سفر به این کشور وجود ندارد: «ویزای مسافران از کشور بروکسل تهیه می شود. فقط کافی است مدارک به همراه پول مورد نظر در اختیار آنها قرار گیرد تا سفر به مراکش دیگر آرزو نباشد. وقتی بعد از 5سال چنین پکیجی در اختیار مردم قرار می گیرد حتما تمام جوانب آن اندیشیده شده است.»

اما برای رسیدن به کازابلانکا، باید هزینه زیادی داد؛ مبلغی که باید در اختیار آنها قرار گیرد 3.5 میلیون تومان وجه رایج ایران به اضافه ۸۰۰ یورو است. البته برای شش شب و ۷ روز اقامت، دو شب کازابلانکا، ۴ شب رباط همراه با شت شهری و ... .

مدارک مفصلی هم برای گرفتن ویزای گردشگری مراکش لازم است؛ گواهی اشتغال به کار، میزان حقوق، قید ضمانت و پرینت ۳ ماهه گردش آخر حساب با احتساب حداقل 7تا 8 میلیون تومان. وقتی روابط دو کشور چندان روبه راه نیست، قاعدتا پرواز مستقیم هم وجود نداد. پرواز تهران-رباط برقرار نیست. اما ترکیش ایر، خط مستقیمی از استانبول دارد. پس مسافران ایرانی به استانبول می روند و از آنجا راهی رباط و بعد هم کازابلانکا می شوند. ۴۷۲۳۳

کلید واژه ها: مراکش -




دوشنبه 19 آبان 1393 - 08:43:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن