تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804146984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاچاق، صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد/اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: لشگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
قاچاق، صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد/اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم
رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال 90، 57 میلیون دلار صادرات داشتیم در حالیکه این رقم هم‌اکنون به 41 میلیون دلار رسیده که نشاندهنده کوچک شدن اقتصاد کشور است، از این رو برای دستیابی به رونق کار بسیاری در پیش داریم.


علی لشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با بیان اینکه در حوزه صادرات کاهش 21.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایل بروز این اتفاق، نوسانات قیمت ماده اولیه به نام دی او پی است که در بازار به 8800 تومان رسیده که این ماده مورد مصرف کارخانجات کفش های چرم مصنوعی و چکمه های کشاورزی و کفش های ورزشی است.
 
رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف این ماده در استان قم با 230 واحد تولیدی (3 هزار نفر اشتغال مستقیم و 20 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم) است، این استان بیشترین کاهش را در صادرات داشت.
 
وی تصریح کرد: همچنین در چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت ماده اولیه ای به نام الکل دی اتیل هگزانول محصول پتروشیمی شازند در بورس کالا بودیم، بطوری که اخیرا قیمت پایه این ماده از 4 هزار و 30 توامن به 5 هزار و542 تومان رسید که همین مسئله موجب شد قیمت نهایی الکل از 7 هزار و 150 به 7 هزار و 710 تومان افزایش یابد.
 
لشگری ادامه داد: از این رو این نوسانات و افزایش غیرمنتظره قیمت و کمبود این ماده ها، منجر به اعتراض تولیدکنندگان شده است.

نرخ های عرضه شده از نرخ های بین المللی گران تر است
 
وی با بیان اینکه نرخ های عرضه شده از نرخ های بین المللی گران تر است، اظهار داشت: این مسئله مزیت رقابتی را برای کفش های ایرانی از بین می برد و این موضوع در حالیست که دولت سعی دارد نرخ تورم را کاهش دهد و از تولیدکنندگان حمایت به عمل آورد.
 
رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش افزود: با مشاهده شاخص تولیدکننده کل در 6 ماهه اول سال متوجه می شویم که ماده اولیه دارای اهمیت در زنجیره ارزش صنایع پایین دستی و پتروشیمی، چگونه می تواند تولید واحدها را دچار اخلال کند.
 
لشگری تصریح کرد: این موضوع را به مسئولان وزارت نفت و مجلس اعلام کردیم و انتظار داریم که در بورس کالا منافع صنایع پایین دستی مورد توجه واقع شود.

رشد 106 درصدی واردات کفش در 6 ماهه اول سال

وی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ تیراژ تولید کفش رتبه یازدهم جهان هستیم، اظهار داشت: به طور متوسط سالانه 175 میلیون کفش در ایران تولید می‌شود.
 
رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با تاکید بر اینکه از تولیدکننده داخلی حمایت لازم صورت نمی‌گیرد، افزود: به لحاظ ارزشی رشد واردات در 6 ماهه اول 93، 106 درصد و به لحاظ وزنی 119 درصد بوده است، در حالیکه در حوزه صادرات به لحاظ ارزشی 21.8 درصد و به لحاظ وزنی 19.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده‌ایم.
 
قاچاق صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد

وی به قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: قاچاق، صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد، چراکه به دلیل ورود از مبادی غیررسمی، آمار رشدش چندین برابر واردات رسمی است.
 
لشگری ادامه داد: کفش‌های وارداتی عمدتا از چین و مقدار کمی از ایتالیا است، البته بیشتر اوقات برند اروپایی دارد اما در واقع در آسیای شرقی تولید می‌شود؛ از امارات نیز واردات صورت می‌گیرد که البته صادرات مجدد است.
 
بازار عراق را به چین و ترکیه واگذار کردیم

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 80 درصد حجم صادراتی ما نیز به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صورت می‌گیرد که متاسفانه طی چند وقت گذشته سهم  بازار عراق را به ترکیه و چین واگذار کرده‌ایم.
 
وی افزود: این مسئله به دلایلی همچون پس لرزه‌های موانع صادراتی، عدم برنامه‌ریزی تولیدکننده برای تحویل به موقع و مشکلات سر راه تولید داخل اتفاق افتاد.
 
به گفته رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران، در 6 ماهه اول سال، علی‌رغم رشد منفی در صادرات، در حوزه کفش‌های چرمی با رشد مواجه بودیم که نشاندهنده گرایش به ارزش افزوده است.

اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای ورود به رونق نیاز به زمان زیادی داریم، گفت: باید تمام کنترل‌های لازم برای اقتصاد کشور انجام شود زیرا این خطر وجود دارد که اگر اتفاق‌های ناگوار افتد دوباره به رکود سنگین‌تری وارد شویم.
 
لشگری با بیان اینکه اگر تمام تلاش خود را کنیم به وضعیت سال 90 بازمی‌گردیم تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدایی سال 90، 57 میلیون دلار صادرات داشتیم در حالیکه این رقم هم‌اکنون به 41 میلیون دلار رسیده که نشاندهنده کوچک شدن اقتصاد کشور است، از این رو برای دستیابی به رونق کار بسیاری در پیش داریم.
 
وی تاکید کرد: نقش تشکل‌های صنعت این است که هشدارهای لازم را جهت رفع موانع تولید به دولت دهد چراکه بدون وحدت نظر و هماهنگی و همبستگی ملی نمی‌توان شرایط رکود را پشت سر گذاشت و دستیابی به رونق اقتصادی را تجربه کرد.
 
دولت موانع تولید را رفع کند

لشگری در خصوص یارانه تولید اظهار داشت: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد رفع موانع تولید توسط دولت است زیرا پرداخت یارانه مشکلی  از تولید کننده حل نمی‌کند.
 
رییس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش افزود: عمده واحدهای تولیدی واحدهای کوچک و متوسط هستند که متاسفانه سیستم بانکی نیز اهمیت چندانی به حمایت از این صنایع نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: این واحدها ظرفیت 30 تا 60 درصد کار می‌کنند و با این وجود توانسته‌اند خود را سرپا نگه دارند و نیازهای مردم را تامین کنند.

کمبود نقدینگی توان واحدهای تولیدی را کاهش داد

لشگری تصریح کرد: عمده فشاری که بر تولید کشور وارد است فشار کمبود نقدینگی است که توان واحدهای تولیدی را به شدت کاهش داده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: خواست اصلی ما این است که فضای آرام تولید به هم نریزد چرا که اگر دولت از حوزه تولید حمایت کند حتی اگر یارانه اختصاص ندهد تولیدکنندگان توانایی حل مشکلات خود را دارند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن