تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820935445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمر به معروف، حق درگیری با مردم را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آمر به معروف، حق درگیری با مردم را ندارد
مدیر کل امور اقتصادی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: هدف این ستاد مچ گیری نیست بلکه آنها دنبال یارگیری هستند.
آفتاب: به گزارش ایرنا حجت الاسلام «ولی الله یوسفی» روز یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در همدان افزود: آمر به معروف تنها موظف به تذکر لسانی است و حق درگیری با مردم را ندارد.


وی اظهار کرد: چنانچه هنگام تذکر به فرد خاطی وی قصد درگیری را داشت آمر به معروف باید صحنه را بدون هیچگونه واکنشی ترک کرده و رسیدگی به این موضوع را به نیروهای نظامی و امنیتی بسپارند.


وی اضافه کرد: آمر به معروف باید در تشخیص معروف از منکر آگاهانه عمل کند و همچنین هنگام برخورد با منکر با افراد محترمانه تذکر دهد.


مدیرکل امور اقتصادی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: یکی از راهکارهای زدودن غبار غربت از روی این فرایض همگانی شدن فریضتین است و باید در کنار تکرار همگانی از افراد نقدپذیر نیز تشکر کرد.


حجت الاسلام یوسفی تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر، تذکر دلسوزانه، برخورد توام با احترام، تشخیص صحیح معروفات و منکرات را از الزامات اجرای صحیح این فرایض دانست.


وی تصریح کرد: آمر به معروف نباید اقدام به فعالیت هایی همچون تجسس در زندگی مردم، توهین و بی احترامی، تحقیر افراد و تعرض به حریم افراد کنند همچنین نباید از دادن تذکر به خصوص به مافوق خود بهراسند.


وی یادآوری کرد: با ورق زدن تاریخ بشریت می توان دریافت که در تمامی مکاتب و ادیان الهی خداوند بهترین اشخاص یعنی پیامبران را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزیده است.


مدیرکل امور اقتصادی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: امام حسین (ع) برای اصلاحات در جامعه با شیوه احیای امر به معروف قیام کردند و زنده شدن این فرایض را عاملی برای احیای دیگر معروفات ذکر کردند.


حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا حالات بی تفاوتی در جامعه را ریشه کن کرد تا شهروندان فعال در هر صنفی بی تفاوت از کنار منکرات نگذرند.


وی تزریق حس مسوولیت پذیری در جامعه را از دیگر اهداف ستاد احیا به منظور ایجاد نشاط و پویایی در جامعه و ارتقای روحیه نقد و نقد پذیری عنوان کرد.






تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن