تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820131865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاوم سازی، استحکام و تجهیز فضاهای آموزشی از اولویت های سازمان نوسازی مدارس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقاوم سازی، استحکام و تجهیز فضاهای آموزشی از اولویت های سازمان نوسازی مدارس است یاسوج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: استحکام، کارایی و زیبایی فضاهای آموزشی از سیاست های اصلی این سازمان برای بهبود کیفیت آموزش در کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید باقر مسلمی" روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، افزود: کشور ایران بر روی گسل زلزله واقع شده و به همین دلیل باید در ساخت فضاهای آموزشی به مقوله استحکام بخشی توجه جدی شود.
وی تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در راستای تحقق اهداف خود ضمن رعایت کامل آیین نامه های سازمان نظام مهندسی، محاسبه دقیق و نظارت بر اجرای پروژه های آموزشی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
مسلمی توجه به کارایی و زیباسازی مدارس را از دیگر نکات ضروری در ساخت و ساز فضاهای آموزشی عنوان کرد و گفت: این امر موجب ترغیب دانش آموزان به حضور در کلاس و تحصیل و عملیاتی شدن مباحث تئوری در سطح مدارس خواهد شد.
وی اظهار کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در احداث ساختمان های جدید آموزشی در کنار کلاس درس نسبت به ساخت دیگر فضاهای مورد نیاز شامل آزمایشگاه، نمازخانه ، اتاق مشاوره و فضای ورزشی نیز اقدام کرده که این امر نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.
مسلمی ابراز داشت: تمام مدارسی که در سال های اخیر در کشور ساخته شده اند از لحاظ استحکام، کارایی و زیباسازی در شرایط مطلوبی قرار دارند.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در سال های قبل از انقلاب سرانه کلاس درس در ایران کمتر از 50 متر بود که این میزان هم اکنون به طور میانگین به 130 متر مربع افزایش یافته است.
وی در زمینه ساخت مدارس در مناطق روستایی نیز گفت: به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها برخی از مدارس این مناطق یا تخلیه می شوند و یا با تعداد دانش آموز کمتری به بهره برداری می رسند.
مسلمی استفاده از مدارس پیش ساخته در روستاها را مؤثر دانست و افزود: استفاده از این مدارس در سالهای اخیر در کشور با استقبال چشمگیری مواجه شده که در صورت مهاجرت مردم روستاها به شهر بیش از 70 درصد مصالح این مدارس قابل جابجایی است.
وی در زمینه هوشمند سازی مدارس نیز گفت: از سال 88 تاکنون 50 هزار کلاس درس در سطح کشور هوشمند سازی شده که به دلیل مشکلات اعتباری در سال های 91 و 92 این روند به کندی انجام می شود.
مسلمی ادامه داد: اختصاص اعتبارات برای اتمام پروژه های آموزشی نیز از دیگر عوامل اجرا نشدن کامل موضوع هوشمندسازی مدارس در کشور بوده است.
وی بیان کرد: از سال گذشته مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری جداگانه ای را برای هوشمند سازی مدارس در نظر گرفته که امسال نیز برای این امر 200 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یادآورشد: هوشمندسازی مدارس از جمله علل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود که باید فرهنگ استفاده از فناوری های نوین در مدارس ترویج و نهادینه شود.
مسلمی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی است که پروژه های نوسازی مدارس با کیفیت مطلوبی در آن اجرا شده است.
وی بکارگیری مدیران بومی در ادارات کل نوسازی مدارس استان ها را از اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد.
در این آیین با تقدیر از "شاهرضا دیودیده"، "جهان محرابی" به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
671/7533/ 1625


18/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن