تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814653071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر سابق آمریکا دراروپا: کنگره در رد یا قبول توافق هسته ای اختیاری ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر سابق آمریکا دراروپا: کنگره در رد یا قبول توافق هسته ای اختیاری ندارد نیویورک-ایرنا -"جمیز دابینز"سفیر سابق آمریکا دراتحادیه اروپا گفت: با وجود برتری جمهوری خواهان در کسب اکثریت مجالس سنا و نمایندگان، اوباما در مورد رفع برخی از تحریم های ایران بدون مجوز کنگره مجاز است و رد یا قبول توافق هسته ای نیز درحوزه اختیارات کنگره نیست.


"دابینز" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نیویورک افزود: اگر چه تردیدی ندارد که با برتری جمهوری خواهان در این انتخابات ،باید منتظر کشمکش های زیادی میان کنگره و رییس جمهور آمریکا بود، اما در صورتی که این مذاکرات به توافقی منتهی شود، اوباما الزامی به ارائه این مسئله به کنگره برای تایید نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی آمریکا، کنگره این کشور در اساس، قدرت و نفوذ مستقیمی ندارد و تصمیمات در اختیار رییس جمهور و دولت آمریکا است ، تصریح کرد: از این رو امکان تلاش کنگره برای جلوگیری از توافقات هسته ای منتفی است.
این دیپلمات با سابقه آمریکایی اظهار داشت: مسئله مهم این است که سایر کشور هایی نیز که در اعمال برخی تحریم ها با آمریکا همراه هستند ،طبعا از تصمیم اوباما پیروی خواهند کرد و تصمیمات و مواضع کنگره آمریکا برای آنها اهمیتی ندارد.
وی افزود: با این وجود انتظار می رود جمهوری خواهان مواضع متفاوت خود با اوباما را در موضوعاتی از قبیبل مقابله با داعش و یا موضوع هسته ای ایران را همچنان حفظ کنند.
دابینز افزود: رییس جمهور آمریکا همیشه از این قدرت برخوردار است که برخی از تحریم های علیه ایران را لغو کند اما مواردی از این تحریم ها هست که لغو آن ها منوط به تصمیم گنگره خواهد بود و این تحریم ها همانطور که انتظار می رود در کنگره جدید نیز به قوت خود باقی خواهند ماند.
وی پیش بینی کرد که طرفین در برخی زمینه ها از جمله لوایح مربوط به اصلاح قوانین مالیاتی و یا امور بازرگانی به توافق هایی دست پیدا کنند اما تاکید کرد که در زمینه های دیگر بی تردید این کشمکش ها به بن بست های زیادی منجر خواهد شد.
وی گفت: اگر چه پیش بینی می شود که جمهوری خواهان ضمن حمایت از دخالت آمریکا در مقابله با داعش حتی خواستار اقدامات شدیدتری در این رابطه باشند، اما بعید به نظر می رسد که به حضور نظامی نیروهای آمریکایی در عراق و یا حتی سوریه تمایلی داشته باشند.
دابینز اظهار داشت با وجود اینکه گروه تروریستی داعش دیر یا زود از عراق بیرون رانده خواهد شد اما مسئله سوریه برای اوباما و شاید هم دولت های بعدی همچنان یک مسئله غامض باقی بماند.
این دیپلمات آمریکایی در خصوص مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم اشغالگر،احتمال داد که اوباما بار دیگر در این زمینه تلاش کند و واقعیت این است که طرفین مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل به شدت از یکدیگر دور شده اند و ناظران سیاسی در مورد امکان هر گونه پیشرفت چشمگیری در این گفت و گو ها بدبین هستند.
اروپام**3**541**1663**5981


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن