تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799486290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ استانداری هرمزگان به گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره زلزله بستک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پاسخ استانداری هرمزگان به گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره زلزله بستک بندرعباس - ایرنا - استانداری هرمزگان در پاسخ به گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره زلزله بستک و کیش اعلام کرد: مواردی از این گزارش فاقد اطلاعات دقیق و مستندات است.


به گزارش ایرنا، گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد وقوع زلزله در روزهای 12 و 19 دی ماه سال 92 در بستک و جزیره کیش، ششم آبان در جلسه علنی مجلس قرائت شد؛ در این گزارش از حضور نداشتن استاندار در مناطق زلزله زده و نیز نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان انتقاد شده بود.
استانداری هرمزگان در جوابیه خود از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواسته است تا نسبت به درج آن در تارنمای مجلس و قرائت متن در جلسه علنی طبق آیین نامه داخلی مجلس اقدام کند.
در بخشی از این جوابیه آمده است: در گزارش کمیسیون عمران مجلس محل وقوع این زلزله جزیره کیش اعلام شده در حالی که کانون آن منطقه چیروئیه از توابع بخش شیبکوه در 24 کیلومتری جزیره کیش بوده است که با توجه به فاصله دریایی کیش تا چیروئیه و نیز استحکام ابنیه و منازل این جزیره عملا آن را متاثر از زلزله یا ارتعاشاتی با آن شدت و حجم (5 ریشتر) نمی کرده که نیاز به اعزام هیات و سرکشی داشته باشد.
این گزارش یادآور شده است که زلزله های با شدت مشابه و یا شدیدتری پیش از آن نیز در استان به وقوع پیوسته (زلزله گوهران - بشاگرد - در تاریخ 21/2/ 1392 - یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری که به بزرگی 6.2 ریشتر واقع شد) که استانداری هرمزگان تا اکنون مشغول رسیدگی به شکایات اهالی و رفع نقایص و امداد رسانی به حادثه دیدگان آن است.
استانداری هرمزگان با یادآوری وقوع دو زلزله به بزرگی 5.5 ریشتر و 5.2 ریشتر در منطقه محروم هندورابی و سوزای قشم در نیمه نخست امسال از اعزام نشد هیاتی از سوی مجلس برای بررسی ابعاد این حادثه گلایه کرده و آورده است: ای کاش هیات اعزامی کمیسیون عمران به جای کیش، سری به منطقه چیروئیه و سوزای قشم و هندورابی می زدند و مشکلات مردم این مناطق را بررسی کرده و رنج سفر به کیش را به جان نمی خریدند.
استانداری هرمزگان با استقابال از نظارت بر عملکرد این نهاد با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم، از نمایندگان مجلس خواست تا در تنظیم گزارش جانب انصاف را رعایت کنند و با معیارهای دوگانه به قضاوت عملکرد خادمان مردم ننشینند.
در بخش دیگری از این جوابیه، گزارش مجلس مبنی بر «غیبت استاندار در روز وقوع زلزله در استان» را رد شده و آمده است: این گزاره خلاف وافع مبنای قضاوت های بعدی در زمینه ضعف مدیریت و ناهماهنگی در امدادرسانی تلقی شده است در حالی که این موضوع با واقهیت های روز حادثه به اندازه تفاوت روز و شب مغایرت دارد.
استانداری هرمزگان تاکید کرده است که استاندار ظهر روز وقوع حادثه یعنی 6 ساعت بعد از آن رویداد با استفاده از یکی از چرخبال های امداد هلال احمر به منطقه زلزله زده بستک رسانده است و ضمن بازدید میدانی از منطقه و نظارت بر عملکرد قوای امدادرسان و مدیریت بحران و نیز توزیع امکانات، در محوطه فرمانداری بستک دومین جلسه فوق العاده ستاد بحران را برگزار کرد.
در این جوابیه با یادآوری حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار بستک، مدیرکل مدیریت بحران استان، هلال احمر، بنیاد مسکن، اطلاعات، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، راه و شهرسازی، توزیع برق، آب شهری و روستایی، مخابرات، گروه های داوطلب مردمی، بسیجیان سلحشور و همچنین سایر مدیران دستگاه های اجرایی در این جلسه خاطر نشان شده است: در این جلسه ارزیابی ها در مورد میزان خسارت، اقدام های انجام شده و امکانات مورد نیاز ارایه شد.
استانداری هرمزگان تاکید کرد که از ساعات اولیه زلزله دستگاه های ذی ربط به مدت سه شبانه روز در منطقه زلزله زده حضور تمام وقت داشته و پیگیر امور اجرایی و امدادی بودند.
در این جوابیه خاطر نشان شده است که در دومین روز حادثه استاندار هرمزگان برای دومین بار به همراه محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور وارد شهرستان بستک شد تا ضمن دیدار مجدد با مردم و نظارت بر امدادرسانی، پیام همدردی رییس جمهوری را به مردم نجیب و خونگرم بستک ابلاغ کند که ضمن دیدار از بخش های مختلف و بیمارستان بستک به دیدار رو در رو با مردم پرداخت که ثمرات و دستاوردهای این حضور ارزشمند بر همگان روشن و آشکار است و فیلم حضور استاندار هرمزگان در روز اول و دوم زلزله در آرشیو صدا و سیما و روابط عمومی استانداری هرمزگان موجود است.
در بخش دیگری از این جوابیه، گزارش مجلس مبنی بر غیبت استاندار در مناطق زلزله زده بخاطر حضور وی در سفر رییس جمهوری به خوزستان نادرست دانسته شده و آمده است: سفر رییس جمهوری به خوزستان از 23 تا 26 دی ماه صورت گرفت که با زمان وقوع زلزله همخوانی ندارد.
استانداری هرمزگان درباره بخش مربوط به امدادرسانی به زلزله زدگان بستک نیز آورده است:
بخش مربوط به بیان مشکلات این گزارش حاوی گزاره صحیحی است که متاسفانه به استنتاج ناصحیحی ختم شده است؛ در این بند آمده که «علیرغم تامین امکانات مورد نیاز آسیب دیدگان حادثه، بسیاری از آنها در زمان بازدید، آذوقه و چادر مورد نیاز خود را دریافت نکرده بودند و بعضا از ناهماهنگی های موجود در نحوه توزیع امکانات اظهار نارضایتی می کردند.»
استانداری هرمزگان تاکید کرده است: توزیع 4465 چادر، 3154 موکت، 5643 پتو، 2296 والور، 11446 متر نایلون، 11000 قرص نان، 2945 بسته غذایی، 240 کیلو برنج، 120 بسته آب معدنی و 136 کیلو قند و شکر تنها بخشی از اقدامات و توزیع انجام شده بوده که در گزارش 25دی ماه سازمان بازرسی کل کشور تایید شده و امداد رسانی را موفقیت آمیز خوانده که قبلا نسخه ای از آن به رییس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
استانداری هرمزگان در عین حال خاطر نشان کرد که صحت این گزاره را مبنی بر وجود برخی نارضایتی ها در توزیع را تایید می کند اما با نتیجه گیری و قیاس آن کاملا مخالف است زیرا برخی دخالت های بی جا و غیر مسوولانه برخی اشخاص در این نارسایی ها دخیل بوده است.
در این جوابیه با یادآوری قدردانی امامان جمعه بندرعباس و بستک از امدادرسانی به زلزله زدگان یادآور شده است: به تازگی نیز حجه الاسلام شیبانی امام جمعه موقت بستک گزارش کمیسیون عمران مجلس را سیاسی و غیر منطقی دانسته و حسینی نژاد خطیب اهل سنت نماز جمعه بستک از حضور استاندار در روز نخست وقوع زلزله در بستک قدردانی کرده است که با ادعاهای مطرح شده در گزارش کمیسیون عمران تضاد دارد.
استانداری هرمزگان تاکید کرد: این استانداری وظیفه خود می داند از خادمان ملت در هر رده و جایگاهی که باشند تشکر و قدردانی کند و همچنین حساسیت های نمایندگان شریف ملت و بویژه استان هرمزگان را در مجلس شورای اسلامی درک کرده و آن را در راستای عمل به وظایف خود قلمداد می کند.
استانداری هرمزگان به پیوست این نامه مشروح گزارش بازدیدهای مقامات دولتی و نیز عملکرد دستگاه های اجرایی و ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان در جریان زلزله های یاد شده به رییس مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است.
668


17/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن