تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردن ابزار عملیات فریب از سوی آمریکا و پوششی برای عملیات در کوبانی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سید افقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اردن ابزار عملیات فریب از سوی آمریکا و پوششی برای عملیات در کوبانی است
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله داعش به اردن عملاً امکان‌پذیر نیست، زیرا از سویی اردن متحد آمریکاست و این کشور اجازه حمله به اردن را نخواهد داد و از سویی دیگر نیروهای تروریستی داعش در خاک اردن آموزش می‌بینند.


"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگارسیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تصمیم داعش برای حمله به اردن، گفت: از هر منظر که به این ادعای داعش نگریسته شود، قابل پذیرش نیست که داعش قصد حمله به اردن را دارد! وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا اجازه نمی‌دهد اردن و دیگر کشورهای متحد آمریکا مورد حمله قرار بگیرند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: این اقدام، یک بازی روانی و تبلیغاتی در سطح استراتژی است، تا به وسیله ادعای داعش برای حمله به اردن، حجم خطر این گروه تروریستی را بزرگ جلوه دهند و زمینه را برای ورود آمریکا به معادلات منطقه به وجود آورند. سیدافقهی اردن را برای آمریکا دارای اهمیت خاص عنوان و تصریح کرد:‌ از اردن کوچکتر، کردستان عراق بود که وقتی داعش به مرز اربیل نزدیک شد، هواپیماهای آمریکایی به خاطر همپیمانی با کردستان عراق مواضع داعش را زدند، و آنها را از سد موصل هم بیرون راندند.  وی در ادامه اظهار داشت: حالا این پرسش مطرح می‌شود که منافع آمریکا در کشورهایی نظیر اردن و عربستان بیشتر است یا در کردستان عراق؟! و طبعا در این کشورها بیشتر است، بالاخص در اردن که به عنوان متحد قدیمی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حیات خلوت هر دوی آنهاست.  این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد:‌آنها در ظاهر نام اردن را مطرح می کنند تا توجه همه به آن جلب شود ولی در عمل به کوبانی حمله کرده و یا بغداد را مورد حمله قرار می‌دهند که این ها همه فریب استراتژی است. سیدافقهی تاکید کرد: این یک عملیات فریب برای بزرگ جلوه دادن حجم خطر داعش و برای ایجاد زمینه و بهانه برای دخالت های بیشتر آمریکا در منطقه است.  وی در پایان با بیان اینکه اهمیت اردن برای آمریکا کمتر از اقلیم کردستان نیست، خاطرنشان کرد: آمریکا اجازه حمله به اردن را نمی‌دهد و سعی می کند با این ترفند این پیام را القا کند که داعش کل منطقه را تهدید می کند و بنابراین کل منطقه باید زیر نظر ائتلاف خودخوانده داعش بیاید.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن