تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802809419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا اوباما بخاطر توافق با ایران حاضر به خودکشی سیاسی می‌شود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: الجزیره تشریح کرد:
آیا اوباما بخاطر توافق با ایران حاضر به "خودکشی سیاسی" می‌شود؟!
الجزیره نوشت: سیاست خارجی اوباما بعد از انتخابات میان دوره ای سنایی که بدست جمهوریخواهان کنترل می شود، وی را مجبور می‌کند در مورد ایران و روسیه اقدامات شدیدتری اتخاذ کند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی الجزیره در تحلیلی به قلم "جیسون جانسون" نوشت : انتخابات میان دوره‌ای آمریکا هیاهو و شرایط انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ندارد ولی تاثیر این انتخابات بر سایر نقاط جهان کمتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست.


رئیس جمهور آمریکا با وجود همه اختیاراتی که بر اساس قانون اساسی دارد، هنوز باید برای اجرا و تامین مالی سیاست های خود با کنگره همکاری کند. این همکاری هیچ جا بیشتر از سیاست خارجی اهمیت ندارد که در آنجا موافقت کنگره برای تصویب معاهده ها و تامین هزینه عملیات نظامی در خارج مهم است.


در حالی که جمهوریخواهان  کنترل سنای آمریکا را در دست گرفته اند، جهانیان شاهد سیاست خارجی اساسا متفاوتی از طرف دولت اوباما در دو سال آخر دوره ریاست جمهوری وی خواهند بود. این تغییرات احتمالا بر طرز تلقی از ریاست جمهوری اوباما به مدت چند دهه تاثیر می گذارد.


اوباما میزان زیادی از اعتبار سیاسی اش را صرف "طرح اقدام مشترک" کرده است - این طرح مورد حمایت سازمان ملل در مورد توقف توسعه هسته ای در ازای کاهش تحریم های مورد حمایت آمریکاست. آمریکا و ایران تا بیست و چهار نوامبر برای نهایی کردن توافق زمان در اختیار دارند ولی در حالی که جمهوریخواهان کنترل سنا را در اختیار گرفته اند ، توانایی اوباما در حمایت از این توافق ممکن است تضعیف شود.


اکنون از صد رای در سنا، حدود 67 رای شامل بسیاری از نمایندگان حزب دموکرات اوباما ، تمایل زیادی به تشدید تحریم های ایران دارند. رهبران دموکرات تاکنون مانع رای گیری در مورد اعمال تحریم های شدیدتر بر ضد ایران شده اند. در عین حال ، ژانویه امسال زمانی که سنای جدید فعالیت خود را آغاز کند، احتمالا لایحه‌ای سختگیرانه تر تصویب می شود. این وضع اوباما را وادار می کند لایحه تحریم ها بر ضد ایران را وتو کند که این کار به منزله خودکشی سیاسی خواهد بود یا در مذاکرات هسته ای با ایران موضعی سختگیرانه تر اتخاذ کند تا بتواند با سنا سازش کند.


- موضع سختگیرانه‌تر در مورد سوریه
هیچ علاقه ای بین اوباما و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وجود ندارد. رابطه این دو نفر از زمان تهاجم نرم روسیه به اوکراین در امسال حتی تیره تر شده است.
اوباما به سرعت بر اساس دستور اجرایی تحریم هایی اعمال کرد زیرا در صورت بهتر شدن یا تشدید اوضاع در اوکراین این تحریم ها می تواند لغو یا اصلاح شود.
اکنون که جمهوریخواهان کنترل سنا را در دست گرفته اند ، اوباما مجبور است پیش از موعد عمل کند. در پی درخواست کمک اوکراین در ماه سپتامبر ، آمریکا فقط قول داد  پنجاه و سه میلیون دلار به این کشور کمک کند و اوباما برای بدست آوردن بودجه برای دولت اوکراین در سنای تحت کنترل جمهوریخواهان که تامین بودجه تلاش های سیاست خارجی با آنهاست ، مشکلات بیشتری خواهد داشت.


موضوع مهم تر از اینکه در مورد اوکراین بودجه ای تعیین شود یا این بودجه اندک باشد این است که باب کورکر رئیس جدید کمیته روابط خارجی سنا اساسا خواستار تصویب تحریم های بیشتر بر ضد مسکو است. به این شکل ، کورکر و اوباما وارد دعوایی می شوند که اوباما ترجیح می دهد از آن اجتناب کند. اگر  روسیه در ماههای آینده سیاست های خصمانه تری در پیش بگیرد ، باید  انتظار داشت جمهوریخواهان ، اوباما را در مورد تصویب تحریم هایی تحت فشار قرار دهند که در مقایسه با دستورات اجرایی ، الزام آورتر هستند.


- داعش - آیا نیروهای زمینی اعزام می‌شوند؟
آمریکا واقعا در مورد نحوه مقابله با جنگجویان داعش طرحی ندارد زیرا هنوز مشخص نیست این گروه واقعا تا چه اندازه بزرگ یا قدرتمند است. با این وجود ، این وضع بسیاری از جمهوریخواهان را از مطرح کردن این درخواست باز نمی دارد که نیروهای زمینی در سراسر خاورمیانه از جمله سوریه برای مقابله با جنگجویان داعش صرفنظر از مکانی که در آنجا فعالیت دارند مستقر شوند.


جان مک کین نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را عهده‌دار می‌شود و وی آشکارا گفته است می‌خواهد نیروهای آمریکایی در سوریه مستقر شوند و به جنگ با جنگجویان داعش بپردازند.


تعداد معدودی از سناتورها از هر دو حزب تمایل دارند برای جنگ با جنگجویان داعش تا آنجا پیش بروند ولی هر کدام از طرح های رئیس جمهور که مطرح شود برای بدست آوردن حمایت کامل سنا باید استفاده از نیروها را نیز شامل باشد.


روابط اوباما و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فقط اندکی بهتر از روابط اوباما با پوتین است. پس از کنترل جمهوریخواهان بر سنا ، اسرائیل متحدان بیشتری برای رایزنی و مانع شدن از تلاش های دولت اوباما برای فشار بر اسرائیل و محدود یا متوقف کردن احداث شهرک های یهودی نشین در اختیار خواهد داشت. مداخله آمریکا در روند صلح خاورمیانه در دو سال آینده ممکن است به شدت کند شود.


آمریکا اکنون تقریبا در هر بخشی از جهان نفود دارد و این موضوع به سبب انتخابات میان دوره ای تغییر نمی کند. با این وجود، اگر جمهوریخواهان راه خودشان را بروند، شدت این کنترل ها در بسیاری از حوزه های سیاست خارجی ممکن است تشدید شود. جهانیان به زودی شاهد آن خواهند بود که اوباما در دو سال آخر ریاست جمهوری خود چه مقدار دعوا باقی گذاشته است.






انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن