تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804422363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک پژوهشگر تاریخ اسلام: زینب(س) بزرگترین جهادگر عاشوراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک پژوهشگر تاریخ اسلام: زینب(س) بزرگترین جهادگر عاشوراست مشهد – ایرنا – یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: حضرت زینب (س) بزرگترین جهادگر رسوا کردن حاکمان ظالم و مسببان واقعه عاشوراست.


به گزارش ایرنا، "مرضیه محمدزاده" چهارشنبه شب در سلسله نشست های بزم اندیشه سازمان خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی که با موضوع "رفتارشناسی زینب در نهضت عاشورا" برگزار شد، به تبیین نقش حضرت زینب (س) در زنده نگهداشتن عاشورا پرداخت.
وی گفت: حضرت زینب (س) افزون بر اینکه در تمامی لحظات رزم امام حسین (ع) و دیگر اصحابشان در کنارشان بود بعد از شهادت ایشان نیز مسوولیت فرزندان برادرش و بازماندگان عاشورا برعهده گرفت.
محمدزاده اظهار کرد: پس از شهادت همه مردان لشکر امام حسین (ع) دشمنان به خیمه ها حمله کردند اما با تدبیر حضرت زینب (س) و سخنان تندی که ایشان خطاب به لشکریان گفتند، هیچ یک از فرزندان و زنان بازمانده این واقعه آسیبی از سوی لشکریان عمر سعد ندیدند و زیر سم ستوران جان ندادند.
این مولف و نویسنده گفت: حضرت زینب (ع) عابد و زاهدی تمام عیار و مطیع محض امام حسین (ع) بود به نحوی که حتی در سخت ترین شرایط واقعه کربلا لحظه ای دست از عبادت نکشید و حرکتی بدون اذن برادرش انجام نداد.
وی بیان کرد: بعد از اینکه حضرت زینب (س) به اسارت گرفته شد در درگاه عبیدالله بن زیاد در مقابل حاکم ظالم قرار گرفت و با گفتن "کلمه یا ابن مرجانه" و نشان دادن نسب عبیدالله، عزت خود و خاندانش را به رخ وی کشید.
این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: حضرت زینب (س) در "شام" با کلام خود یزید را به مقابله دعوت کرد و فرمود "هر کاری می توانی بکن، اما تو نمی توانی نام ما و نهضت برادرم را از صحنه روزگار پاک کنی، این نهضت تا ابد باقی خواهد ماند.
وی بیان کرد: حضرت زینب (س) بزرگترین جهادگر اسلام است، فردی که با کلام فصیح و بلیغ و تاثیرگذار خود در برابر یزید وی را به عجز و ناتوانی انداخت به طوری که پس از رسوا کردن وی، این حاکم ظالم با پذیرایی از آن حضرت به دنبال پوشاندن جنایات خود و وجهه از دست رفته اش در بین مسلمانان بود.
وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) با لباس اسارت وارد شام می شود و با لباس پیروزی از شام بیرون می رود زیرا یزید بهترین لباس و خوارکی ها و غلامان را برای ایشان و بازماندگان آن حضرت می فرستد که این نشانه پیروزی آن حضرت است.
محمدزاده گفت: زینب (س) پس از واقعه عاشورا در کوفه، شام و مدینه یزیدیان را رسوا کرد و علم مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) را در آن شهرها برافراشته نمود.
وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) بعد از امام حسین (س) عمری نکرد و یک سال و نیم بعد فوت کرد، اما در این مدت در کوفه، مدینه و شام شورش بپا شد و یزید تاوان گناهانش را پس داد.
7489/522


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن