محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843398135
نامه کوبنده آیت الله حائری به علی مطهری درباره تجمعات خیابانی ۸۸
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نامه کوبنده آیت الله حائری به علی مطهری درباره تجمعات خیابانی ۸۸
آیتالله حائری شیرازی با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به علی مطهری از مواضع حمایتی وی نسبت به دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ انتقاد کرد.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش جهان به نقل از نسیم، آیتالله محیالدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، نامهای سرگشاده خطاب به علی مطهری پیرامون حمایتش از برخی وقایع سال ۸۸ منتشر کرد که در ادامه متن کامل این نامه میآید: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مطهری نماینده محترم مجلس سلام علیکم چون دیدم شما از دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ دفاع می کنید، به دلیل حسن ظنی که باید به مؤمنین داشته باشیم، نظر شما را به یک مطلب عقلانی که امام راحل(ره) به آن تأکید داشته جلب می نمایم. امام راحل بین مزایای علمی و تقوی و عقل اجتماعی، محور اصلی را عقل اجتماعی می دانست و می فرمود کاستی های علم و تقوی را می توان با عقل اجتماعی جبران نمود، اما کاستی عقل اجتماعی بوسیله علم و تقوی جبران پذیر نیست و به همین دلیل افراد شاخص در عقل اجتماعی را ستون کارها قرار می داد و در دفاع از اسطوانه های عقل اجتماعی خود سنگ تمام می گذاشت و برای امنیت آنها از برخورد با نزدیکترین دوستان خود کوتاه نمی آمد. عقل اجتماعی یعنی التفات به عواقب و لوازم یک تصمیم. دعوت مردم به راهپیمایی آرام در پاریس و لندن با عقل اجتماعی سازگار است؛ چون آنجا خاورمیانه نیست. مردم قرنها با حقوق اجتماعی خود زندگی می کنند. سابقه آزادی در کشور ما بهمن ۵۷ است. در کشوری که با نفوذ در یک تجمع حزبی بیش از هفتاد تن از سران جامعه که از سرمایه های اساسی انقلاب اند از میان می روند، چه توقع دارید که با فاصله ۳۱ سال در یک راهپیمایی میلیونی به وسیله عوامل نفوذی خسارتهای جانی و مالی پیش نیاید؟ عقل اجتماعی می گوید این کار درست نیست. بحث در علم و تقوای آقایان نیست. بحث در عقل اجتماعی ایشان است. اگر اَعمال بدون صبر، صفر محسوب شوند، عقل اجتماعی، علامتِ مثبت است و نبود آن، به عمل امتیاز منفی می دهد. اگر صبر برای ایمان مثل سر برای بدن است و مثل چند صفر است که [همراه] با یک عدد، یک عدد بزرگی می شود و بدون آن، صفر می ماند، عقل اجتماعی [نیز]، عدد را مثبت و نبود آن و خطای آن، عدد را منفی و فایده را به ضرر تبدیل می کنند و شما به همین دلیل توصیه می کردید مدیران انتخابات تبرز به تمایل به احدی از رقبا نکنند. قرآن درباره پیامبر اکرم فرمود: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لاٰ تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ إِذاً لاَرْتابَ اَلْمُبْطِلُونَ»[۱] انسان با سواد و کتاب خوان هم صلاحیت پیامبری می تواند داشته باشد اما سو ظن مبطلین را چه باید کرد؟ می دانید [که] متقین علاقه شخصی خود را در مسئولیت دخیل نمی دهند. اما چه می توان کرد با بدگمانی دیگران؟ عقل اجتماعی حکم می کند، قاضی بیطرفی خود را با اعمال و اقوال خود محرز نماید. عقل اجتماعی حکم می کند دعوت کننده مردم به راهپیمایی سالم میلیونی مسئولیت تمام اتفاقات غیر قابل اجتناب آن را بپذیرد. در واگذاری مسئولیت ها نیز باید جانب عقل اجتماعی را از علم و تقوی بالاتر نگاه داشت به همین دلیل استاد بزرگ، بو علی سینا گفته است «اذا دارالامر بین الاعقل و الاعلم، الاولی هو الاعقل و یعاونه الاعلم» آنکه عواقب را واضح تر می بیند امور باید به او سپرده شود و آنان که علم و تقوی دارند معاونان او باشند. عقل اجتماعی می گوید آیا در انگستان و یا فرانسه و آلمان اتفاق افتاده که سران حزبی در تالاری جمع شوند و نفوذیهای حزب دیگر تالار را با همه ساکنان آن منفجر کنند که در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد! اگر نیروی انتظامی شروران و عربده کشان و قمه کشان را به حال خود رها کند و یا آنان یک ساعت احساس کنند بی آنکه شناسایی شوند، می توانند از مردم زهر چشم بگیرند، چه خواهند کرد؟! وقتی نفوذی می فرستند که یکی را در راهپیمایی آرام بکشند تا بتوانند مأمورین را متهم کنند، شما چطور مجوز راهپیمایی آرام میلیونی می دهید؟ اگر شما تصمیم گیرنده در چنین موردی بودید مسئولیت عواقب آن را به عهده می گرفتید؟ از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید. درست نیست فقط به دلیل اینکه ناظر نهایی انتخابات تمایل خود را به یک طرف در جایی ابراز کرده باشد، راه های قانونی کشف خلاف را مسدود بدانیم، و برای گشایش مدار بسته پای مردم را به میان بکشیم. مسئله ای که باید با حضور کارشناسان حل شود وقتی به مردم واگذار شود مصیبت بار خواهد بود مگر غیر از این است که اختلاف شیعه و سنی که میبایست در جلسه علما مطرح شود. وقتی به مردم سپرده شد، کشتار بی رحمانه تکفیری ها را بدنبال دارد. از روز اول که اعتصام بحبل الله -که نص قرآن است- جدی گرفته نشد، اختلاف ها حل نشد، تفرقه روز به روز سخت تر شد و تا زمانی که اعتصام به حبل الله عملیاتی نشود، تفرقه دردی بی درمان است. ما شیعیان که خود را متمسک و معتصم بحبل الله میدانیم، چرا متفرقیم؟ یا تفرقمان تفرق نیست و یا اعتصاممان، اعتصام حقیقی نیست. وقتی دیدم امام صادق(ع) میگوید انتظار دارم از دوست مظلومم که به دوست ظالمم بگوید: «یا اخی، انا الظالم حتی یقطع التهاجر» برایم سنگین بود؛ اما وقتی دیدم ماشینی در خط ما میآمد و راننده حق خود را به او داد و راه را به او واگذار کرد تا تصادف نشود، معنای مطلب آن حضرت را فهمیدم. آیا همین عقل اجتماعی که رانندگان خبر دارند و راه را به نا حق میدهند تا تصادف نشود، نباید الگوی ما در رفتار با طرف ما در میدان سیاست باشد؟ هارون (ع) تجمل پیشروی سامری و اصحابش را بهتر از جدایی بین بنی اسرائیل میدانست و علی (ع) هم راه هارون (ع) را شیوه خود قرار داد و می دانیم با آنکه هر دو مورد تفاوت حق و باطل بوده، تفریق و جدا کردن ممنوع بوده است. چگونه ممکن است تفاوتی که از نوع تفاوت حق و باطل نیست مجوز تفرق و جدایی باشد؟ آیا دعوت به راهپیمایی آرام اعتراض آمیز و استمرار اعتراض، نوعی پذیرش تفریق نیست؟ والسلام [۱]- تو هرگز پیش از این کتابی نمیخواندی، و با دست خود چیزی نمینوشتی، مبادا کسانی که در صدد (تکذیب و) ابطال سخنان تو هستند، شک و تردید کنند! ﴿العنکبوت، ۴۸﴾
۱۴/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
انتقاد آیتالله حائری شیرازی از دفاع علی مطهری از تجمعات خیابانی ۸۸
با انتشار نامهای سرگشاده صورت گرفت انتقاد آیتالله حائری شیرازی از دفاع علی مطهری از تجمعات خیابانی ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری در نامهای سرگشاده نوشت وقتی نفوذی میفرستند که یکی را در راهپیمایی آرام بکشند تا بتوانند مأمورین را متهم کنند شما چطور مجوز راهپیمایی آرام میلیونی میدبا انتشار نامهای سرگشاده صورت گرفت توصیههای آیتالله حائری شیرازی به علی مطهری درباره حمایتش از برخی مواضع
با انتشار نامهای سرگشاده صورت گرفتتوصیههای آیتالله حائری شیرازی به علی مطهری درباره حمایتش از برخی مواضع فتنه ۸۸آیتالله حائری شیرازی با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به علی مطهری از مواضع حمایتی وی نسبت به دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ انتقاد کرد به گزارش حوزه احزاب خبرگزارینامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری
نامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت خبرگزاری ایسنا آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت متن این نامه به نقل از الف به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیمجناب آنامه آیتالله حائری شیرازی به علی مطهری/ از دعوت به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید
نامه آیتالله حائری شیرازی به علی مطهری از دعوت به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت به گزارش نامه نیوز متن این نامه به نقل از الف به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مطهری نماینده محترم منامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری: از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید
نامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید سیاست > احزاب و شخصیتها - الف نوشت آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت متن این نامه به شرح زیر است «بسم الله الرحمن الراظهارات آیت الله حائری شیرازی درباره شهید رجایی,آیت الله منتظری,قبول قطعنامه 598 و نامه به موسوی
اظهارات آیت الله حائری شیرازی درباره شهید رجایی آیت الله منتظری قبول قطعنامه 598 و نامه به موسوی سیاست > احزاب و شخصیتها - عضو مجلس خبرگان رهبری در یک برنامه تلویزیونی به موضوعات آنچه در جلسه قبول قطعنامه گذشت و ارتباط شهید رجایی با خودش آیت الله منتظری و ماجرای مهمطهری درباره حصر به آیتالله جنتی نامه نوشت
علی مطهری در نامه سرگشادهای به آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی حصر شبیه حبس موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست نماینده تهران در مجلس در این نامه عنوان کرده که تا زمانی که عمآیتالله حائری شیرازی: موسوی گفت اگر نامه به دست من برسد پاسخ آن مغتنم است/ مهدوی رییس شد چون هاشمی نیامد
آیتالله حائری شیرازی موسوی گفت اگر نامه به دست من برسد پاسخ آن مغتنم است مهدوی رییس شد چون هاشمی نیامد آیتالله حائری شیرازی گفت هر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد شکست خورد آقای مهدوی کن نیز به دلیل این که آقای هاشمی به احترام آمدن ایشان کاندیدا نشد برگزیده شد آقای مهدوی در ننامه اهانت آمیز مطهری به آیت الله جنتی
نامه اهانت آمیز مطهری به آیت الله جنتی چرا بنا به محاکمه اینها نیست چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید و تبلیغات چندساله نقش بر آب خواهد شد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش جام نیوز علی مطهری در نامه سرگشادهایحمله روزنامه کیهان به علی مطهری درباره "حصر"
حمله روزنامه کیهان به علی مطهری درباره "حصر" روزنامه کیهان که از نامه علی مطهری نماینده مجلس به آیتالله جنتی درباره حصر موسوی و کروبی برآشفته شده است در مطلبی با عنوان دوران خوئینیها و محتشمیپورها سپری شده علی مطهری را عشق است به انتقاد تند از مطهری پرداخت روزتوصیههای آیتالله مهدوی کنی به زوجهای جوان/ خاطرات علی درستکار از استادش
توصیههای آیتالله مهدوی کنی به زوجهای جوان خاطرات علی درستکار از استادشچهار زوج جوان که خطبه عقدشان توسط آیتالله مهدوی کنی خوانده شده بود با حضور در برنامه زنده باد زندگی از توصیههای ایشان به زوجهای جوان گفتند به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس برنامه چهاربسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری رحلت آیتالله مهدوی کنی را تسلیت گفت
بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری رحلت آیتالله مهدوی کنی را تسلیت گفت بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری ره رحلت آیتالله مهدوی کنی را تسلیت گفت به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری ره در پی رحلت آیتالله مهدوی کنی پیام تسلیت صادر کربادامچیان: آیت الله مصباح محدود به جبهه پایداری نیست/عسگراولادی 30 درصد حرف هایش درباره موسوی را نزد
بادامچیان آیت الله مصباح محدود به جبهه پایداری نیست عسگراولادی 30 درصد حرف هایش درباره موسوی را نزد عضو ارشد موتلفه برای پاسخ هایش تلاش می کند دو ویژگی را همزمان رعایت کند اختلاف انگیز سخن نگوید و به آینده امیدوار باشد به گزارش نامه نیوز اسدالله بادمچیان در این گفت وگو مآیتالله هاشمی رفسنجانی: رونق تولید باید اولویت برنامهها باشد
آیتالله هاشمی رفسنجانی رونق تولید باید اولویت برنامهها باشدرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت رونق اقتصادی علاوه بر حرکت جامعه در مسیر خودکفایی بیکاری را کم میکند که مشکل و معضل جدّی جوانان خانوادهها و مردم است به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس آیتالله هاشمی رفسنجانی رئیس منظر مطهری و زیباکلام درباره نامهنگاریهایشان
نظر مطهری و زیباکلام درباره نامهنگاریهایشان این روزها بازار نامهنگاریهای سیاسی در کشور داغ است و علی مطهری و صادق زیباکلام با نوشتن نامههایی که طی روزهای اخیر بازتاب زیادی در رسانهها داشته است دو تن از سردمداران این جریان محسوب میشوند آفتاب روزنامه اعتماد در همین رابطهاطلاعیه ستاد نماز جمعه درباره زمان نماز و تشییع پیکر آیتالله مهدوی کنی
اطلاعیه ستاد نماز جمعه درباره زمان نماز و تشییع پیکر آیتالله مهدوی کنی سیاست > احزاب و شخصیتها - ایسنا نوشت ستاد نماز جمعه درباره زمان نماز و تشییع پیکر آیتالله مهدوی کنی اطلاعیهای منتشر کرد متن این اطلاعیه به شرح زیر است انالله و انا الیه راجعون تقداظهارات آیت الله خاتمی درباره رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری
اظهارات آیت الله خاتمی درباره رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان در زمستان آینده آیت الله هاشمی شاهرودی را از گزینههای احتمالی ریاست این نهاد دانست و گفت شنیدهها حکایت از آن دارد که آقای هاشمی رفسنجانی تما-
سیاسی
پربازدیدترینها