محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843293964
نامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری: از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نامه آیت الله حائری شیرازی به علی مطهری: از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید سیاست > احزاب و شخصیتها - الف نوشت:
آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت. متن این نامه به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مطهری نماینده محترم مجلس سلام علیکم چون دیدم شما از دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ دفاع میکنید، به دلیل حسن ظنی که باید به مؤمنین داشته باشیم، نظر شما را به یک مطلب عقلانی که امام راحل (ره) به آن تأکید داشته جلب مینمایم. امام راحل بین مزایای علمی و تقوی و عقل اجتماعی، محور اصلی را عقل اجتماعی میدانست و میفرمود کاستیهای علم و تقوی را میتوان با عقل اجتماعی جبران نمود اما کاستی عقل اجتماعی به وسیله علم و تقوی جبرانپذیر نیست و به همین دلیل افراد شاخص در عقل اجتماعی را ستون کارها قرار میداد و در دفاع از استوانههای عقل اجتماعی، خود سنگ تمام میگذاشت و برای امنیت آنها از برخورد با نزدیکترین دوستان خود کوتاه نمیآمد. عقل اجتماعی یعنی التفات به عواقب و لوازم یک تصمیم. دعوت مردم به راهپیمایی آرام در پاریس و لندن با عقل اجتماعی سازگار است؛ چون آنجا خاورمیانه نیست و مردم قرنهاست با حقوق اجتماعی خود زندگی میکنند. سابقه آزادی در کشور ما بهمن ۵۷ است. در کشوری که با نفوذ در یک تجمع حزبی، بیش از هفتاد تن از سران جامعه که از سرمایههای اساسی انقلابند از میان میروند، چه توقع دارید که با فاصله ۳۱ سال در یک راهپیمایی میلیونی، بهوسیله عوامل نفوذی خسارتهای جانی و مالی پیش نیاید؟ عقل اجتماعی میگوید این کار درست نیست. بحث در علم و تقوای آقایان نیست. بحث در عقل اجتماعی ایشان است. اگر اعمال بدون صبر، صفر محسوب شوند، عقل اجتماعی، علامت مثبت است و نبود آن، به عمل امتیاز منفی میدهد. اگر صبر برای ایمان مثل سر برای بدن است و مثل چند صفر است که با یک عدد، یک عدد بزرگی میشود و بدون آن، صفر میماند، عقل اجتماعی، عدد را مثبت و نبود آن و خطای آن، عدد را منفی و فایده را به ضرر تبدیل میکند و شما به همین دلیل توصیه میکردید مدیران انتخابات تبرز به تمایل به احدی از رقبا نکنند. قرآن درباره پیامبر اکرم فرمود: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لاٰ تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ إِذاً لاَرْتابَ اَلْمُبْطِلُونَ»(۱) انسان با سواد و کتابخوان هم صلاحیت پیامبری میتواند داشته باشد اما سوء ظن مبطلین را چه باید کرد؟ میدانید متقین علاقه شخصی خود را در مسئولیت دخیل نمیدهند اما چه می توان کرد با بدگمانی دیگران؟ عقل اجتماعی حکم میکند قاضی بیطرفی خود را با اعمال و اقوال خود محرز نماید. عقل اجتماعی حکم میکند دعوتکننده مردم به راهپیمایی سالم میلیونی مسئولیت تمام اتفاقات غیر قابل اجتناب آن را بپذیرد. در واگذاری مسئولیتها نیز باید جانب عقل اجتماعی را از علم و تقوی بالاتر نگاه داشت به همین دلیل استاد بزرگ، بوعلی سینا گفته است «اذا دارالامر بین الاعقل و الاعلم، الاولی هو الاعقل و یعاونه الاعلم» آنکه عواقب را واضحتر میبیند امور باید به او سپرده شود و آنان که علم و تقوی دارند، معاونان او باشند. عقل اجتماعی میگوید آیا در انگستان و یا فرانسه و آلمان اتفاق افتاده که سران حزبی در تالاری جمع شوند و نفوذیهای حزب دیگر، تالار را با همه ساکنان آن منفجر کنند که در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد؟ اگر نیروی انتظامی، شروران و عربدهکشان و قمهکشان را به حال خود رها کند و یا آنان یک ساعت احساس کنند بیآنکه شناسایی شوند، میتوانند از مردم زهر چشم بگیرند، چه خواهند کرد؟! وقتی نفوذی میفرستند که یکی را در راهپیمایی آرام بکشند تا بتوانند مأمورین را متهم کنند، شما چطور مجوز راهپیمایی آرام میلیونی میدهید؟ اگر شما تصمیمگیرنده در چنین موردی بودید مسئولیت عواقب آن را به عهده میگرفتید؟ از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید. درست نیست فقط به دلیل اینکه ناظر نهایی انتخابات تمایل خود را به یک طرف در جایی ابراز کرده باشد، راههای قانونی کشف خلاف را مسدود بدانیم و برای گشایش مدار بسته، پای مردم را به میان بکشیم. مسئلهای که باید با حضور کارشناسان حل شود وقتی به مردم واگذار شود مصیبتبار خواهد بود. مگر غیر از این است که اختلاف شیعه و سنی که میبایست در جلسه علما مطرح شود، وقتی به مردم سپرده شد، کشتار بیرحمانه تکفیریها را بهدنبال دارد؟ از روز اول که اعتصام به حبلالله - که نص قرآن است - جدی گرفته نشد، اختلافها حل نشد، تفرقه روز به روز سختتر شد و تا زمانی که اعتصام به حبلالله عملیاتی نشود، تفرقه دردی بیدرمان است. ما شیعیان که خود را متمسک و معتصم بحبلالله میدانیم، چرا متفرقیم؟ یا تفرقمان تفرق نیست و یا اعتصاممان، اعتصام حقیقی نیست. وقتی دیدم امام صادق (ع) میگوید انتظار دارم از دوست مظلومم که به دوست ظالمم بگوید: «یا اخی، انا الظالم حتی یقطع التهاجر» برایم سنگین بود؛ اما وقتی دیدم ماشینی در خط ما میآمد و راننده حق خود را به او داد و راه را به او واگذار کرد تا تصادف نشود، معنای مطلب آن حضرت را فهمیدم. آیا همین عقل اجتماعی که رانندگان خبر دارند و راه را به ناحق میدهند تا تصادف نشود، نباید الگوی ما در رفتار با طرف ما در میدان سیاست باشد؟ هارون (ع) تجمل پیش روی سامری و اصحابش را بهتر از جدایی بین بنی اسرائیل میدانست و علی (ع) هم راه هارون (ع) را شیوه خود قرار داد و میدانیم با آنکه هر دو مورد تفاوت حق و باطل بوده، تفریق و جدا کردن ممنوع بوده است. چگونه ممکن است تفاوتی که از نوع تفاوت حق و باطل نیست، مجوز تفرق و جدایی باشد؟ آیا دعوت به راهپیمایی آرام اعتراضآمیز و استمرار اعتراض، نوعی پذیرش تفریق نیست؟ والسلام 1- تو هرگز پیش از این کتابی نمیخواندی و با دست خود چیزی نمینوشتی، مبادا کسانی که در صدد (تکذیب و) ابطال سخنان تو هستند، شک و تردید کنند! (العنکبوت، ۴۸)» 17231
کلید واژه ها: فتنه (حوادث پس از انتخابات خرداد88) - علی مطهری -
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 12:29:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
نامه آیتالله حائری شیرازی به علی مطهری
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۷ آیتالله حائری شیرازی پیرو مواضع اخیر علی مطهری نامهای خطاب به وی نوشت به گزارش ایسنا متن این نامه به نقل از الف به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مطهری نماینده محترم مجلس سلام علیکم چون دیدم شما از دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸اظهارات آیت الله حائری شیرازی درباره شهید رجایی,آیت الله منتظری,قبول قطعنامه 598 و نامه به موسوی
اظهارات آیت الله حائری شیرازی درباره شهید رجایی آیت الله منتظری قبول قطعنامه 598 و نامه به موسوی سیاست > احزاب و شخصیتها - عضو مجلس خبرگان رهبری در یک برنامه تلویزیونی به موضوعات آنچه در جلسه قبول قطعنامه گذشت و ارتباط شهید رجایی با خودش آیت الله منتظری و ماجرای مهآیتالله حائری شیرازی: موسوی گفت اگر نامه به دست من برسد پاسخ آن مغتنم است/ مهدوی رییس شد چون هاشمی نیامد
آیتالله حائری شیرازی موسوی گفت اگر نامه به دست من برسد پاسخ آن مغتنم است مهدوی رییس شد چون هاشمی نیامد آیتالله حائری شیرازی گفت هر کسی با آقای هاشمی رقابت کرد شکست خورد آقای مهدوی کن نیز به دلیل این که آقای هاشمی به احترام آمدن ایشان کاندیدا نشد برگزیده شد آقای مهدوی در ننامه سرگشاده علی مطهری به آیتالله جنتی/ اگر موسوی و کروبی محبوس نبودند، علیه شما شکایت میکردند
نامه سرگشاده علی مطهری به آیتالله جنتی اگر موسوی و کروبی محبوس نبودند علیه شما شکایت میکردند علی مطهری در نامه سرگشادهای به آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی حصر شبیه حبس موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی وآیتالله کعبی: اعدام شیخ نمر نقطه آغاز حرکات تند مردمی علیه آل سعود است
آیتالله کعبی اعدام شیخ نمر نقطه آغاز حرکات تند مردمی علیه آل سعود استعضو مجلس خبرگان رهبری گفت بازتابهایی که از لحظه انتشار حکم اعدام شیخ نمر صورت گرفته نشان میدهد که این اقدام نقطه آغاز حرکات تند مردمی علیه آل سعود است آیتالله عباس کعبی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس درنامه مطهری به آیتالله جنتی: حصر شبیه حبس خلاف قانون اساسی است
نامه مطهری به آیتالله جنتی حصر شبیه حبس خلاف قانون اساسی است علی مطهری در نامه سرگشادهای به آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی حصر شبیه حبس موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانستروزنامه رسالت: علی مطهری دیگر نماینده مردم نیست/از سروش تا گوگوش از فتنه حمایت کردند
روزنامه رسالت علی مطهری دیگر نماینده مردم نیست از سروش تا گوگوش از فتنه حمایت کردند سیاست > احزاب و شخصیتها - روزنامه رسالت در سرمقاله خود ضمن اشاره به اظهارات اخیر آیت الله جنتی در باره فتنه 88 در یک برامه تلویزیونی نوشت آقاي علي مطهري باز دست به قلم شد و به اينمرجع مبارز علیه استعمار و کشف حجاب سی و یکمین سالگرد رحلت آیتالله شیرازی برگزار میشود
مرجع مبارز علیه استعمار و کشف حجابسی و یکمین سالگرد رحلت آیتالله شیرازی برگزار میشودسی و یکمین سالگرد ارتحال آیتالله حاج سیدعبدالله شیرازی از مبارزان علیه استعمار انگلیس و کشف حجاب برگزار میشود به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس همزمان با آغاز ماه محرمالحرام عاشورا سابرنامه محرمی«آیتالله مکارم شیرازی» روی آنتن شبکه یک
برنامه محرمیآیتالله مکارم شیرازی روی آنتن شبکه یکبرنامه تلویزیونینهضت سیدالشهداء بر مدار عقل و عدل با محوریت سخنرانی آیت الله جوادی آملی به مناسبت ایام محرم به روی آنتن شبکه یک سیما میرود به گزارش خبرگزاری فارس به مناسبت ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله المطهری درباره حصر به آیتالله جنتی نامه نوشت
علی مطهری در نامه سرگشادهای به آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی حصر شبیه حبس موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست نماینده تهران در مجلس در این نامه عنوان کرده که تا زمانی که عمآیت الله حائری شیرازی: منتظری ساده لوح بود
آیت الله حائری شیرازی منتظری ساده لوح بود همان که حضرت امام ره گفت کمی زودباور بود وی زمانی که به عده ای اعتماد می کرد به عده ای دیگر بدبین می شد خوش بینی ها سبب ایجاد بدبینی هایی به افراد می شد به این مطلب امتیاز دهید به گزارش مشرق مهمان امروز شناسنامه فردی است کهاخبار ویژه روزنامه کیهان تایم: آیتالله خامنهای مانع اصلی آمریکاست/ لغو نظرسنجی از مردم به خواست دولت
اخبار ویژه روزنامه کیهانتایم آیتالله خامنهای مانع اصلی آمریکاست لغو نظرسنجی از مردم به خواست دولتبا خواست دولت نظرسنجی برنامه پایش از مردم درباره کاهش نرخ بیکاری لغو شد روزنامه کیهان در بخش اخبار ویژه خود آورده است نظام برای من مقدس است نمیخواهم کارگزاران حزب مشارکت شبرنامه محرمی«آیتالله مکارم شیرازی» روی آنتن شبکه یک
برنامه محرمی آیتالله مکارم شیرازی روی آنتن شبکه یک خبرگزاری پانا برنامه تلویزیونی نهضت سیدالشهداء بر مدار عقل و عدل با محوریت سخنرانی آیت الله جوادی آملی به مناسبت ایام محرم به روی آنتن شبکه یک سیما میرود ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان ساعت 08 49 به گزارش سرویس فرهنگی پانا به مناسبآیت الله حائری شیرازی: سال ۸۴ می خواستم به هاشمی رای دهم/ سر پسرم کلاه گذاشتند/ منتظری زود باور بود
آیت الله حائری شیرازی سال ۸۴ می خواستم به هاشمی رای دهم سر پسرم کلاه گذاشتند منتظری زود باور بود نماینده مجلس خبرگان رهبری در برنامه شناسنامه به بیان نکاتی از زندگی شخصی و مشی سیاسی و انقلابی خود پرداخت به گزارش نامه نیوز مهمان امروز شناسنامه فردی است که به عنوان شخصیتی اخلاباز هم مطهری دست به قلم شد/ این بار نامه ای به آیت الله جنتی درباره وقایع سال 88
باز هم مطهری دست به قلم شد این بار نامه ای به آیت الله جنتی درباره وقایع سال 88 سیاست > احزاب و شخصیتها - ایسنا نوشت علی مطهری در نامه سرگشادهای به آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی «حصر شبیه حبس&raآیتالله حائریشیرازی: ولایت طاغوت از انسان ابنسعد میسازد
آیتالله حائریشیرازی ولایت طاغوت از انسان ابنسعد میسازدتاریخ انتشار چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱ ۲۲ آیتالله حائری شیرازی گفت نماز و روزه و حج انسان نمیسازد بلکه اینها در کنار مسئله ولایت هستند که انسانساز میشوند به گزارش تسنیم آیتالله حائریآیتالله حائری شیرازی در همایش استکبارستیزی: محل نزاع با استکبار در عقاید و اندیشههاست/ استکبار چهرهای دوگان
آیتالله حائری شیرازی در همایش استکبارستیزی محل نزاع با استکبار در عقاید و اندیشههاست استکبار چهرهای دوگانه داردعضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار چهرهای دوگانه دارد گفت محل نزاع با استکبار در عقاید و اندیشههاست و استکبارستیزی ما با آمریکا در این است که ما حرفی ب-
سیاسی
پربازدیدترینها