تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد بانک جهانی از پرداخت یارانه سوخت در خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتقاد بانک جهانی از پرداخت یارانه سوخت در خاورمیانه تهران – ایرنا – همزمان با انتشار گزارش بانک جهانی درباره یارانه، یک مقام ارشد این بانک از پرداخت هنگفت یارانه سوخت در خاورمیانه و به ویژه در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس انتقاد کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، "شانتایانان دِواراجان" (Shantayanan Devarajan) اقتصاددان ارشد بانک جهانی در امور خاورمیانه روز سه شنبه گفت: "کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود، معادل 160 میلیارد دلار را سالانه خرج یارانه های سوخت می کنند."
بر پایه آمار صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلیِ شش کشور بحرین، قطر، عمان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت در پایان سال مالی 2013، معادل 1 تریلیون و 640 میلیارد دلار بوده است.
عربستان سعودی تقریبا نیمی از مبلغ یارانه های سوخت در کشورهای یادشده را به خود اختصاص داده است.
"دواراجان" این سخنان را همزمان با انتشار گزارش بانک جهانی درباره یارانه ها اظهار کرد.
در این گزارش آمده است که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با داشتن 5.5 درصد از جمعیت جهان، 3.3 درصد از تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده اند؛ در حالی که 48 درصد از کل یارانه های سوخت در جهان را می پردازند.
جمع یارانه های سوخت در خاورمیانه و شمال آفریقا ، به 250 میلیارد دلار می رسد.
در بخشی از گزارش بانک جهانی آمده است که یارانه های فراوان سوخت، باعث کاهش هزینه در بخش های بهداشت، آموزش و سرمایه گذاری می شود و احتمال پایداری بدهی های هنگفت را نیز در پی دارد.
در گزارش بانک جهانی به این نکته نیز اشاره شده است که به عنوان مثال، هزینه های مصر برای یارانه سوخت، سه برابر هزینه های این کشور در بخش بهداشت است.
در بیانیه بانک جهانی تاکید شده است "خاورمیانه و شمال آفریقا از رشد اندک اقتصادی، بیکاری زیاد، ترافیک سنگین خودروها و آلودگی شدید هوا رنج می برد و یارانه های سوخت، به افزایش همه این مشکل ها کمک می کند. اصلاح نظام یارانه باید در اولویت نخست این منطقه باشد."
رسانام**9163


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن