تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداریهای خراسان شمالی هفت میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی بدهکارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرداریهای خراسان شمالی هفت میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی بدهکارند بجنورد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: شهرداریهای استان هفت میلیارد ریال بابت اختصاص ندادن نیم درصد از مجموع درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی بدهکار هستند.


به گزارش ایرنا، "علی رحیمی" روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ( 24 تا 30 آبان)، گفت: از ابتدای امسال تنها دو میلیارد و 200 میلیون ریال بابت نیم درصد درآمد توسط شهرداریهای استان پرداخت شده است.
طبق قانون ماده 6، شهرداریها مکلف هستند هر سال دست کم نیم درصد از درآمد خود را به منظور اداره امور کتابخانه در اختیار انجمن کتابخانه عمومی شهر ها قرار دهند.
وی در ادامه از برخی شهرداریهای استان نسبت به اجرا نشدن ماده 6 قانون نحوه اداره کتابخانه های عمومی در مناطق شهری انتقاد کرد.
رحیمی گفت: با گذشت 10 سال از تصویب این قانون، انتظار نظارت اجرایی از دستگاه های ذی ربط را داریم تا این قانون ضمانت اجرایی مطلوب داشته باشد.
وی با بیان این که برخی از شهرداری های استان از عمل به این ماده از قانون سرباز می زنند، افزود: در برخی از نشست ها شهرداران اعلام می کنند به کتابخانه ها کمک کرده ایم مگر ما گدا هستیم که کمک کرده اید ما می خواهیم قانون ماده 6 اجرا شود.
رحیمی گفت: برخی شهرداری ها فکر می کنند که صرف تسلیم زمین برای ساخت کتابخانه از آن ها سلب مسوولیت می شود و مسوولیت دیگر در حوزه پرداخت نیم درصد شامل آن ها نمی شود در صورتی که با توجه به ماده 12 قانون، اهدا زمین بلاعوض محسوب می شود.
به گفته وی گذشته از ماده 6 قانون، شورای اسلامی شهر طبق ماده های 2، 4، 5 و 6 قانون شوراها وظایف و اختیاراتی دارد که انتظار است برای ایجاد نهضت مطالعه مفید به آن توجه شود
وی همچنین به نشست اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع در پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها اشاره کرد و افزود: طرحی به عنوان تبصره الحاقی ذیل ماده 6 قانون توسط این نهاد ارائه شده تا ضمانت اجرایی ماده 6 را تضمین کند و توافق مثبت نمایندگان مجلس نیز در این زمینه دریافت شده تا در صحن مجلس قرائت شود.
اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی دارای 63 باب کتابخانه فعال است که 42 باب آن در مناطق شهری استان قرار دارند.
در استان خراسان شمالی 21 نقطه شهری وجود دارد که طبق سرشماری نفوس سال 90از جمعیت 867 هزار نفری در این استان 51.5 درصد آن شهری هستند.ک/2
623/330


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن