تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820615213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند بوشهر افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند بوشهر افزایش یافت بوشهر- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس سرشماری انجام شده جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند در شهرستان دیر این استان 34درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، حسین دلشب روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مراقبت ویژه محیط بانان باعث شده تا 900 راس آهو در آخرین سرشماری در منطقه حفاظت شده مند مشاهده شود.
وی اضافه کرد: منطقه حفاظت شده مند، از گذشته های دور یکی از زیستگاه های مهم آهو بوده که در دسته های کوچک و بزرگ، زیبایی طبیعت این منطقه را دو چندان کرده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهراظهارکرد: انواع دیگری از پستانداران بویژه روباه، شغال، گراز، کفتار و گرگ نیز به وفور در منطقه حفاظت شده مند به چشم می خورند.
دلشب ادامه داد: عملیات سرشماری پستانداران منطقه حفاظت شده مند با حضور 35 نفر از کارشناسان و ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و واحدهای تابعه هفته گذشته انجام شد.
وی بیان کرد: منطقه حفاظت شده مند با وسعت 32هزارو 985 هکتار با دو اکوسیستم آبی و خشکی در کنار بخش بردخون از توابع شهرستان دیر واقع در ‎ 180کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر قرار دارد.
دلشب گفت: منطقه مند جلگه ای کویری است که دارای دو فصل زمستان خشک و تابستانی گرم است و جزیره مهم و زیبای خان نیز در محدوده آن قرار دارد که مجاورت پارک ملی دیر نخیلو واقع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه رودخانه مند، پرآب ترین رودخانه استان بوشهر تنها منبع آبی تامین آب شرب حیات وحش منطقه یاد شده است افزود: پوشش مناسب گیاهی از جمله ساریکورینا، گز، کهور پاکستانی و کنار و ساحلی بودن این منطقه امکان زیست و مهاجرت انواع پرندگان، آبزیان، خزندگان و پستانداران را درآن فراهم کرده است.
وی یادآورشد: گونه های مختلف پرندگان از جمله باکلان، اگرت ساحلی، فلامینگو، درنا، چکاوک، ماهی خورک، زنبورخوار، پرستوی دریایی و نمونه های متعدد دیگری از پرندگان نیز بر زیبایی های این منطقه افزوده است.
دلشب با قدردانی از پشتکار و تلاش شبانه روزی پرسنل منطقه حفاظت شده مند را در حفاظت و نگهداشت این میراث طبیعی گفت: محیط زیست سرمایه ملی محسوب می شود که حفظ آن در گروه همکاری بین بخشی و مشارکت جدی مردم با متولیان امور است. ک/2
628/539


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن