تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820925450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس لرزه های 13 آبان از نگاه بوستون گلوب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پس لرزه های 13 آبان از نگاه بوستون گلوب
بحران گروگان گیری باعث شد که آمریکا صدام حسین را برای جنگ با ایران مسلح کرده و در جنگ ایران و عراق از او پشتیبانی کند؛ چرا که ما از ایران بسیار خشمگین بودیم.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری بوستون گلوب (Bostonglobe) با انتشار گزارشی به بررسی حادثه تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران پرداخته و با نادیده گرفتن تمامی حقایق تاریخی، علت این حادثه را "نفرتی پوچ" خواند.     در این گزارش که با عنوان "سی و پنج سال بعد از بحران گروگان گیری ایرانی ها، پس لرزه های این حادثه هنوز باقی است" منتشر شد، سعی شده تا به بهانه این حادثه، بر خوی استکباری امریکا و تلاش این کشور برای سرکوبی انقلاب ایران، سرپوش گذاشته شود. در این گزارش آمده است: هنوز هم اگر از یکی از اهالی سالخورده واشنگتن بخواهیم که علت سیاست تنبیهی آمریکا نسبت به ایران را بیان کند، او بلافاصله جواب خواهد داد: همه اینها به بحران گروگان گیری باز می گردد.     نویسنده این گزارش، «استفن کینزر عضو موسسه مطالعات بین‌الملل دانشگاه براون»، تجاوز به حقوق مردم ایران و استعمار اموال و منابع این ملت را حق مسلم امریکا دانسته و بدون در نظر گرفتن دخالت ها و غارت های این کشور که در زمان تسخیر، کارمندان سفارت به سرعت مشغول نابود کردن اسناد آن بودند می نویسد: "جنبه اسفناک این جنایت این است که ارتکاب آن بدون هیچ دلیلی مگر نفرتی پوچ صورت گرفته است. ما به عنوان یک ملت، هنوز اسیر ضربه روحی تحقیر آمیزی هستیم که دقیقا 35 سال پیش اتفاق افتاد." البته پس از تسخیر سفارت آمریکا از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری شد و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت.

  در ادامه این گزارش، نویسنده با استدلالی جالب، اعتراضی مردمی، که حتی یک کشته برجای نگذاشته است را دلیلی منطقی برای شروع جنگی همه جانبه، علیه ملت ایران و کشتار چند صد هزار تن از مردم این کشور دانسته و می نویسد: هجوم به سفارتخانه ما، تمامی قوانین خدایی و انسانی را نقض کرد.  بحران گروگان گیری باعث شد که آمریکا صدام حسین را برای جنگ با ایران مسلح کرده و در جنگ ایران و عراق از او پشتیبانی کند؛ چرا که ما از ایران بسیار خشمگین بودیم. نمایش تحقیر آمیز گروگان گیران که بیش از چهارده ماه به طول انجامید احساسات آمریکایی ها را به شدت برانگیخت  به حالتی که هنوز آرام نشده اند. ما بی تردید اعتقاد داریم که ایرانی ها تروریست های گمراهی هستند که مشتاقند در جهان خرابکاری کنند.      

 




۱۴/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن