تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819832566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک به مردم جنگ زده اولویت شهید پنجشنبه التیام بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کمک به مردم جنگ زده اولویت شهید "پنجشنبه التیام" بود ایلام - ایرنا - شهید "پنجشنبه التیام" یکی از شهدای ایلام بود که همواره کمک به مردم جنگ زده استان در مناطق مرزی را بر هر چیزی ترجیح می داد.


به گزارش ایرنا، شهریور سال 59 که حمله های زمینی و هوای رژیم بعث به مناطق مرزی آغاز شد بسیاری از شهروندان ایلامی، ماندن و ایستادگی در برابر دشمن متجاوز را بر آوارگی به شهرهای دیگر کشور ترجیح دادند.
بسیاری از همین مردم به کوه ها و مناطق مختلف استان نظیر "ماربره"، "ششدار"، "بان چرمگ"، "مله پنجاب"، "مله گیچان"، "مورت"، "چوار"، "بلیین" و ... رفتند و با برپایی چادر و همراه بردن وسایل ضروری روزهای سرد و گرم سال را گذراندند.
شهید "پنجشنبه التیام" با وجود داشتن همسر و سه فرزند با خودرو "خاور" خود در آن دوران سختی و مشقت آوارگی یار و کمک کار مردم جنگ زده ایلام بود.
این شهید بزرگوار قبل از اینکه همسر و فرزندان خود را به مناطق امن ببرد همواره همسایگان، دوستان و بستگان را با خودرو به مناطق امن می رساند.
این شهید در آن دوران سخت و پر مشقت جنگ و بمباران همواره آذوقه مورد نیاز مردم جنگ زده را از مناطق مختلف تهیه می کرد و کمک رسان مردم بود.
همسر شهید "پنجشنبه التیام" به ایرنا گفت: این شهید بزرگوار بسیار مردمدار بود و با همه به نیکی و مهربانی رفتار می کرد.
"خدابس پاریاب" بیان کرد: با گذشت این همه سال از شهادت همسرم در بمباران شهر ایلام در اول فروردین سال 64 باز بسیاری از دوستان و آشنایان خاطره فداکاری های همسرم را یادآوری می کنند.
وی افزود: شهید التیام در دوران جنگ با فداکاری و از جان گذشتگی حتی تا نزدیک سحر اقدام به جابجایی مردم آواره می کرد.
همسر شهید التیام یادآور شد: عشق و علاقه به ولایت و امام حسین(ع) از ویژگی های بارز این شهید بود و همواره اعتقاد داشت که کمک کردن در پشت جبهه نوعی جهاد است.
پاریاب بیان کرد: شهید التیام می گفت، اگر رزمندگان از امنیت زن و فرزندانشان اطمینان داشته باشند با خاطر آسوده با دشمنان نبرد می کنند.
شهید "پنجشنبه التیام"، متولد 12 خرداد سال 1334 در اول نوروز سال 1364 در بمباران شهر ایلام به خیل شهدا پیوست.
این شهید بزرگوار دارای دو فرزند دختر و یک پسر است.
591/7177/540


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن