تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدی که کمک به مردم جنگ زده ایلام را همواره در اولویت قرار می داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهید"پنجشنبه التیام" شهیدی که کمک به مردم جنگ زده ایلام را همواره در اولویت قرار می داد ایلام - ایرنا - شهید "پنجشنبه التیام" یکی از شهدای مردمی ایلام بود که همواره کمک به مردم جنگ زده استان در مناطق مرزی را بر هر چیزی ترجیح می داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریور سال 59 که حملات زمینی و هوای رژیم بعث به مناطق مرزی آغاز شد بسیاری از شهروندان ایلامی، ماندن و ایستادگی در برابر دشمن متجاوز را بر آوارگی به شهرهای دیگر کشور ترجیح دادند.
بسیاری از همین مردم به کوه ها و مناطق مختلف استان نظیر "ماربره"، "ششدار"، "بان چرمگ"، "مله پنجاب"، "مله گیچان"، "مورت"، "چوار "، "بلیین" و ... رفتند و با برپایی چادر و همراه بردن وسایل ضروری روزهای سرد و گرم سال را گذرانیدند.
در این بین شهید "پنجشنبه التیام"، با وجود داشتن همسر و سه فرزند به واسطه داشتن یک دستگاه ماشین "خاور" در آن دوران سختی و مشقت آوارگی یار و کمک کار مردم جنگ زده ایلام بود.
این شهید بزرگوار قبل از اینکه زن و بچه های خود را به مناطق امن ببرد همواره همسایگان و دوستان و بستگان را با خودرو خود را مناطق امن می رساند و سپس خانواده خودش را جا به جا کرد.
این شهید در آن دوران سخت و پر مشقت جنگ و بمباران همواره آذوقه مورد نیاز مردم جنگ زده را از مناطق مختلف تهیه می کرد و کمک رسان مردم جنگ زده بود.
همسر شهید "پنجشنبه التیام" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهید بزرگوار بسیار مردمدار بود و همواره با همه مردم به نیکی و مهربانی رفتار می کرد.
"خدابس پاریاب" تاکید کرد: حتی با گذشتن این همه سال از شهادت همسرم در بمباران شهر ایلام در اول فروردین سال 64 باز بسیاری از دوستان و آشنایان خاطرات فداکاری های همسرم را یادآوری می کنند.
وی افزود: در دوران جنگ به دلیل آوارگی مردم و در امان بودن از بمباران ایشان همواره کمک رسان مردم بودند و با فداکاری و از جان گذشتگی حتی تا نزدیک سحر اقدام به جابجایی مردم آواره می کرد.
همسر شهید التیام یادآور شد: عشق و علاقه ایشان به ولایت و امام حسین(ع) از ویژگی های بارز این شهید بود و همواره اعتقاد داشت که کمک کردن در پشت جبهه هم نوعی جهاد است.
پاریاب بیان کرد: ایشان می گفتند، اگر رزمندگان از امنیت زن و فرزندانشان اطمینان داشته باشند با خاطر آسوده با دشمنان به نبرد می پردازند.
شهید "پنجشنبه التیام"، متولد 12 خرداد سال 1334 بود که دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر است و در اول نوروز سال 1364 در بمباران شهر ایلام به خیل شهدا پیوست. ک/4
7177/540


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن