تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819805947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش روابط تجاری ایران و المان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش روابط تجاری ایران و المان تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی صدای آلمان(دویچه وله) نوشت:حجم صادرات آلمان به ایران جهشی چشمگیر داشته و در هشت ماه سال جاری میلادی حدود 33 درصد افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری افزود: کارشناسان اقتصادی کاهش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را از دلایل اصلی این روند ارزیابی کرده اند.
میزان صادارت آلمان به ایران از ماه ژانویه تا اوت سال جاری میلادی 7 /32 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2013 افزایش یافته است.
طبق اعلام اداره کل آمار آلمان حجم صادرات آلمان به ایران در طی هشت ماه نخست سال جاری میلادی بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون یورو است.
"ینس ناگل" کارشناس اقتصادی در "اتحادیه سراسری عمده فروشی، تجارت خارجی و سرویس های خدماتی آلمان" کاهش ابعاد تحریم ها علیه جمهوری اسلامی از آغاز سال جاری را از جمله دلایل این روند دانست و گفت:گام های کوچکی که در راستای کاهش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی برداشته شده، اهرمی بزرگ را به حرکت درآورده اند.
وی تصریح کرد: برخی کشتی های اروپایی بار دیگر دست به حمل نفت ایران زده و افزون بر این تراکنش های بانکی نیز کمی آسان تر شده است.
وی افزود: آلمان از دیر باز مهم ترین شریک تجاری ایران در اروپا بوده و اقتصاد آلمان نیز می تواند از تنش زدایی در بحث تحریم ها سود ویژه ای ببرد.
طبق اظهارات این کارشناس اقتصادی بخش اعظم صادارت آلمان به ایران ماشین آلات، خودرو و مواد شیمیایی ساخت آلمان را در برمی گرفت و آلمان نیز از ایران بیش از همه مواد خام، محصولات کشاورزی و سوخت وارد کرده است.
به اعتقاد ناگل، ایران در دهه های گذشته در عرصه تجارت جهانی منزوی بود و از این رو نیاز شدیدی به سرمایه گذاری در ایجاد زیرساختار، تأسیسات صنعتی و صنعت نفت دارد.
وی خاطرنشان کرد: روند آتی مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی بستگی به تحولات سیاسی دارد.
او به دشواری انجام پرداخت ها اشاره کرد و گفت: بانک ها در صورت نقض تحریم ها علیه جمهوری اسلامی همچنان از سوی آمریکا مورد مجازات قرار می گیرند.
دویچه وله در ادامه افزود: با نزدیک شدن به ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) برای دست یابی به توافق نهایی شش قدرت جهانی با جمهوری اسلامی٬ اظهارنظرها و تلاش های دیپلماتیک نیز افزایش یافته است.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه (3 سپتامبر) در پایان سفرش به اندونزی به مساله گفت و گوهای اتمی با مقام های ایران پرداخت و هشدار داد که اگر تا پایان ضرب الاجل توافقی حاصل نشود، امکان وضع تحریم هایی تازه علیه جمهوری اسلامی وجود دارد.
ایرانم**1021 **1917


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن