تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان ورامین در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرستان ورامین در عاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است تهران بزرگ – ایرنا - در روز عاشورای حسینی ، شهرستان ورامین یکپارچه غرق در عزا و ماتم است .


به گزارش ایرنا ، مردم داغدار و عزاداران حسینی که 9 روز در غم مصیبت وارد شده بر خاندان عصمت و طهارت به سر و سینه زده اند و امروز دلدادگان به خیابان ها آمده اند.
عزاداران از صبح امروز با حضور در مساجد و حسینیه ها، پس از خواندن زیارت عاشورا با مرثیه خوانی و عزاداری در خیابانهای شهر به حرکت در آمدند.
عاشقان خاندان عصمت و طهارت با حضور در خیابانهای شهر آماده برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان شده اند و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به راه افتاده تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ورامین برسانند.
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد عزا و ماتم سر داده اند و کوچک و بزرگ ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می زنند و بارش شدید باران و سردی هوا نیز نتوانست در عزاداری آنان خللی وارد سازد.
در شهر ورامین ، هیات های عزاداری در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا و امامزاده سکینه بانو در حرکت می باشند تا مراسم ظهر عاشورا را در این مکان های مقدس برپا نمایند.
ازدحام جمعیت در امامزاده طاهر خیرآباد که پذیرای دسته های عزاداری بیش از ‎ 20 روستا مجاورش است، به حدی است که عبور عابران را نیز دشوار نموده است.
در شهرستان پیشوا، مدفن امامزاده جعفر (ع) نیز هر لحظه به حضور عزاداران خاندان نبوت افزوده می شود.
به گفته مسوولین برگزاری مراسم عاشورای شهرستان پیشوا بیش از 150 هیأت عزاداری از این شهرستان و شهرهای مجاور در این امامزاده واجب التعظیم حضور یافته و شهادت امام حسین (ع) را به ایشان و حضرت ولی عصر(عج) تسلیت عرض می کنند.
در شهرستان قرچک نیز هیات های عزاداری با حرکت به مزار امامزاده بی بی زبیده و امامزاده ابراهیم ولی آباد به عزاداری و سینه زنی می پردازند.
علم ها ، کتل ها و پرچم های سیاه همراه با دسته های عزاداری جلوه های روز عاشورا را در اذهان تداعی می کند.
دسته های عزاداری با راه انداختن کاروان های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) گهواره خونین طفل شش ماهه حسین(ع) و اسیران لب تشنه کربلا یاد آن روز خونین را گرامی می دارند.
بسیاری از خیرّین و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفره های اطعام از عزاداران حسینی در ظهر عاشورا پذیرایی خواهند کرد.
به مناسبت تقارن روز عاشورا با روز ملی استکبار ستیزی ، بعداز ظهر امروز سه شنبه تجمع بزرگ عاشورائیان در شهرستان ورامین برگزار می شود تا عزاداران حسینی ضمن برپایی مراسم عزاداری شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند.
تهرام/7254//1348


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن