تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نشست بررسي بيوتيپ‌هاي ليموترش مقاوم به بيماري جارؤک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۱۱ب.ظ)
برگزاري نشست بررسي بيوتيپ‌هاي ليموترش مقاوم به بيماري جارؤک نشست بررسي پرشين لايم و بيوتيپ‌هاي ليموترش مقاوم و متحمل به بيماري جارؤک با حضور معاون وزير در امور باغباني، معاون وزير در سازمان تحقيقات، رئيس سازمان حفظ نباتات کشور و مسوولان حوزه‌هاي اجرايي کشاورزي و تحقيقاتي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، در اين نشست دکتر اسکندر زند رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، بيماري جارؤک ليموترش را بسيار خسارت‌زا براي کشاورزان دانست و مشارکت جمعي محققان و کارشناسان و بخش خصوصي را براي مبارزه با اين بيماري خواستار شد.
وي اظهار داشت: لازم است موسسه‌هاي مربوطه در اسرع‌وقت و در کمترين زمان ممکن اين موضوع را کارشناسي کرده و نتيجه آن براي اجرا اطلاع‌رساني شود.
مهندس طهماسبي معاون وزير در امور باغباني نيز در اين نشست، بيماري جارؤک ليموترش را از آفت‌هاي نابود کننده سرمايه کشاورزان در استان‌هاي توليد کننده ليموترش دانست و خواستار مبارزه جدي و ضربتي با اين آفت شد.
وي از محققان خواست تا جديدترين تجربه‌هاي خود را در اين زمينه ارائه کنند و آمادگي معاونت باغباني را براي هر گونه همکاري و سرمايه‌گذاري در اين زمينه اعلام کرد.
همچنين دکتر باغستاني رئيس سازمان حفظ نباتات کشور، بر لزوم توجه همه‌جانبه مبارزه با بيماري جاروک ليموترش تاکيد کرد.وي با تاکيد بر تامين منابع مالي اين طرح، آمادگي سازمان حفظ نباتات را در اين زمينه ابراز داشت.
در اين نشست، دکتر صالحي از بخش خصوصي نيز، تجربه‌هاي تحقيقاتي در کشور به خصوص در موسسه تحقيقات مرکبات پيرامون دورگ گيري پرشين لايم را قابل تقدير دانست.
وي پرشين لايم را در سطح بين‌الملل گونه‌اي شناخته شده مطرح کرد و افزود: پرشين لايم در مقايسه با مکزيکن لايم متحمل به سرما، توليد محصول خوب، آب ميوه خوب، پوست نازک، بي‌ بذر، بي خار، ريزش کمتر، زودرس، داراي ماندگاري بالا و مقاوم به بيماري جارؤک ليموترش است.
دکتر باقري قائم مقام سازمان تحقيقات نيز اظهار داشت: لازم است کميته اجرايي در اين زمينه در اسرع وقت تشکيل شود.
وي با تشريح برنامه‌ها و اولويت‌هاي اين کميته، خاطرنشان ساخت: در اسرع وقت با استفاده از تجربه‌هاي تحقيقاتي به عمل آمده در سال‌هاي گذشته از گسترش اين بيماري جلوگيري شده و نسبت به احياي باغات کشاورزان اقدام شود.
بنا به اين گزارش، در اين نشست، ضمن بررسي نتايج حاصل از تحقيقات شناسايي شبه لايم‌ها و بيوتيپ‌هاي ليموترش مقاوم و متحمل به بيماري جارؤک، در خصوص ايجاد کلکسيون شبه‌لايم‌ها و بيوتيپ‌هاي مقاوم و متحمل ليموترش و آزمايش آنها از نظر مقاومت به فيتوپلاسماي عامل جارؤک در شرايط طبيعي تصميم‌گيري شد.همچنين پيشنهادات و راه‌کارهاي متنوعي براي رفع مشکلات درختان پرشين لايم (ليموترش مقاوم به بيماري جارؤک) در مناطق جنوبي و راه‌هاي مديريت توليد اقتصادي آن ارائه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن