تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران جزء ۱۰ کشور نخست حادثه خيز جهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
ايران جزء ۱۰ کشور نخست حادثه خيز جهان مدرس مبحث بيست و يکم مقررات ملي ساختمان ايران گفت: ايران جزء 10 کشور نخست بلاخيز جهان قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرامرز داعي نژاد در همايش مبحث بيست و يکم مقررات ملي ساختمان (پدافند غيرعامل) در تالار مهر اهواز اظهارداشت: به همين دليل در تمامي طرح هاي عمراني، آمادگي و طراحي مبتني بر ايمني در برابر بلايا اهميت زيادي دارد.
وي افزود: 41 نوع بلا در جهان شناسايي شده است که 31 نوع آن در ايران به ثبت رسيده است.
داعي نژاد با استناد به مبحث 21 مقررات ملي ساختمان، تهديدات را از نظر ماهيت به سه دسته تقسيم کرد و تصريح کرد: تهديدات نظامي، طبيعي و صنعتي از جمله اين تهديدات هستند.
مدرس مبحث بيست و يکم مقررات ملي ساختمان ايران ادامه داد: اقدامات پدافند غيرعامل قابليت هاي برجسته اي دارد که از آن جمله مي توان به پايدارترين و ارزان ترين روش دفاع، يکي از مهمترين ابزارهاي بازدارندگي و بهترين و مناسب ترين شيوه کاهش مخاطرات و کاهش آسيب پذيري نام برد.
وي به اصول پدافند غير عامل اشاره کرد و گفت: مکان يابي، استتار، اختفا، اعلام خطر و مقاوم سازي و استحکامات از جمله اين اصول است.
داعي نژاد با اشاره به مبحث 21 مقررات ملي ساختمان اضافه کرد: اين مبحث شامل بيست و يکمين جلد از دستورالعمل هاي فني و مهندسي است که هفت رشته تابع مهندسي ساختمان ملزم به رعايت در مرحله طراحي و اجراي ساختمان و تأسيسات و خدمات وابسته به آن هستند که انفجار متعارف در اين مبحث مي گنجد.
مدرس مبحث بيست و يکم مقررات ملي ساختمان ايران با تأکيد بر مقوله پيشگيري اظهار داشت: اقدامات لازم براي مقاوم سازي قبل از ساخت در مرحله طراحي بايد لحاظ شود و ساختمان در مقابل انفجار مقاوم ساخته شود.
نايب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خوستان نيز گفت: مطابق قانون برنامه چهارم توسعه، يکي از محورهاي اساسي موضوع امنيت ملي، بحث پدافند غيرعامل است و با توجه به اينکه اين پدافند امري است که دانش فني آن در کشور در حال شکل گيري است شناخت دقيق تر مفاهيم و جايگاه اين مبحث مي تواند اقدامي مؤثر در اين خصوص باشد.
عبدالحميد قندريز افزود: باتوجه به وجود زمينه تهديدات بالقوه و خطراتي که امنيت ملي، استقلال و تماميت ارضي را نشانه گرفته، ضرورت عقلي دفاع همه جانبه کاملا مشهود است.
وي تصريح کرد: دفاع غير عامل براي نسل هاي بشر به صورت تلاش آنها براي حراست و مراقبت در برابر دشمنان، طبيعي و انساني نمايان است.
قندريز در خصوص کارکرد پدافند غيرعامل در مقررات ملي ساختمان اظهار داشت: در اجراي اين بند مبحث، بايد الزامات عمومي پدافند غيرعامل در مراحل طراحي، اجرا و بهره برداري مد نظر قرار گرفته و به منظور هماهنگ کردن کارکردهاي تخصصي در طراحي يک مجموعه از مهندسي هماهنگ کننده؛ يعني مهندس معمار استفاده کرد.
نايب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خوزستان به مقوله شهرسازي اشاره کرد و ادامه داد: در طراحي شهرها، تعيين کاربري مورد نياز شهر و نحوه ارتباط آنها با هم بايد علاوه بر ايجاد فضاهاي مناسب براي حفظ جان مردم در مقابل تهديدها، امکان تداوم بي وقفه کارهاي ضروري و کاهش آسيب پذيري شهر فراهم شود.
وي به مقوله تأسيسات اشاره کرد و گفت: در پدافند غيرعامل، جلوگيري از بروز آسيب هاي ناشي از پيامدهاي انفجار نظير نشت گاز، آب گرفتگي، خطرات برق و آتش سوزي و قابليت مديريت بحران بايد توسط مهندس تأسيسات مد نظر باشد.
قندريز اضافه کرد: تفاهم نامه اي با اداره کل پدافند غيرعامل استان با سازمان نظام مهندسي منعقد شده که در دو ماه آينده با برگزاري کارگاه هاي تخصصي در رشته هاي هفت گانه مبحث 21 عملياتي مي شود.
مدير کل پدافند غيرعامل خوزستان نيز اظهار داشت: از برنامه چهارم و پنجم توسعه بر روي مبحث پدافند غيرعامل تأکيد شده و در حوزه چشم انداز 20 ساله نيز ديده شده است.
محمد حري تصريح کرد: آنجايي که پدافند غيرعامل به عنوان اقدامات غير مسلحانه باعث کاهش آسيب پذيري و ارتقاي پايداري ملي مي شود تدابير و برنامه ريزي هايي اتخاذ شده است. وي از جمله اين برنامه ريزي ها مي توان به مهندسي کاربري کشور اشاره کرد و افزود: شهرها بايد از نظر کاربري طوري طراحي شوند که کمترين آسيب و تلفات را داشته باشند.
حري خاطرنشان کرد: سياست ما در حال حاضر در بحث پدافند غيرعامل در استان اين است که رويکرد پدافند غيرعامل را در حوزه هاي تخصصي و متناسب با هر حوزه اي دنبال کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن